Autor Wątek: [X300] Przednia piasta - co to za kabelek??  (Przeczytany 1842 razy)

Sovering

  • Gość
[X300] Przednia piasta - co to za kabelek??
« dnia: Grudzień 23, 2013, 22:32:39 pm »
Drodzy
kabelek zaznaczony na zdjęciu wisi u mnie luzem. Co to jest? Uziemienie czy co? :-wstyd

Zdjęcia umieszczamy na zewnętrznym serwerze !!!




Uploaded with ImageShack.us
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2013, 23:08:56 pm wysłana przez RedOctober »

maciek-zz

  • Gość
Odp: [X300] Przednia piasta - co to za kabelek??
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2013, 20:41:14 pm »
-to pewnie ten kabelek masowy łączący zacisk ze śrubą w nadkolu - u mnie też są oba pourywane - S-K-S  :P

tomek1212

  • Gość
Odp: [X300] Przednia piasta - co to za kabelek??
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2013, 21:37:06 pm »
Też mam to pourywane i również zastanawiałem się kiedyś na co to ktoś wymyślił.

lysyyy

  • Gość
Odp: [X300] Przednia piasta - co to za kabelek??
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2013, 22:53:52 pm »
A ja się dzisiaj przypadkiem dowiedziałem, co znaczy S-K-S  :-hehe  :-off

Sovering

  • Gość
Odp: [X300] Przednia piasta - co to za kabelek??
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2014, 17:51:37 pm »
Może są to kabelki do wyrównania napięcia statycznego pomiędzy tarczą hamulcową,( która się obraca i z jej powierzchni zdzierana jest warstwa elektronów tj. się elektryzuje) a resztą układu np czujnikiem ABS. Urwane kabelki mogłyby mieć ewentualny wpływ na przekłamania tych czujników. Nie wiem, bo swojego kota mam od niedawna i z założenia w zimę po polskich drogach nie jeżdżę, także z ABS'u nie miałem okazji skorzystać. :-tylko   

tomek1212

  • Gość
Odp: [X300] Przednia piasta - co to za kabelek??
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 01, 2014, 18:20:13 pm »
To jest zwyczajnie zbędne, takiego rozwiązania nie stosuje się w innych samochodach a ABS działa na takiej samej zasadzie.
U mnie przy urwanych tych przewodach ABS działa poprawnie.

Sovering

  • Gość
Odp: [X300] Przednia piasta - co to za kabelek??
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 01, 2014, 18:49:03 pm »
Moim zdaniem w Jagu nic nie jest zbędne. Nie chcę robić wywodu z fizyki i chemii ale wg mnie może mieć to wypływ zarówno na odczyty czujnika ABS jak i samo zużycie tarcz i klocków np. tzw. korozja potencjałowa lub dyfuzja jednego materiału w drugi. To przesada ale w ekstremalnych przypadkach mogłoby mieć to znaczenie. Zastanawiam się bo nie lubię jak w Kocie wisi coś ot tak :-zly. Jeśli chodzi o podejście do auta to bardziej bliskie jest mi coś takiego jak u kolegi ze słonecznego kraju jak w wątku poniżej


[url=http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=pt-BR&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=pt-BR&tl=en&u=http://www.detalhe.net/forum/threads/4782-Di%25C3%25A1rio-de-Bordo-Mods-Jaguar-XJ-Series-hot-hot-hot%3Fs%3Dcab251b5aa2a532e47645020780a6532%26p%3D152318#post152318]http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=pt-BR&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=pt-BR&tl=en&u=http://www.detalhe.net/forum/threads/4782-Di%25C3%25A1rio-de-Bordo-Mods-Jaguar-XJ-Series-hot-hot-hot%3Fs%3Dcab251b5aa2a532e47645020780a6532%26p%3D152318#post152318


Chciałbym mieć czas i środki żeby zadbać o swojego Kota w ten sposób. Koleś jest dla mnie bożkiem  :-K :-R no może poza dodatkami wykraczającymi poza wyposażenie fabryczne :-thumpdown. Miguel zmienił reflektory na te z X308 co też mnie kusi ale chyba zostanę przy oryginalnych.