Autor Wątek: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.  (Przeczytany 6840 razy)

keypek9215

  • Gość
xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« dnia: Grudzień 14, 2013, 10:11:07 am »
Witam !!!
Jestem tutaj nowy , aczkolwiek jaguar w mym sercu był od zawsze... Dlatego postanowiłem trochę zaszaleć i kupić jaga. :-tylko

Trafiła mi się "okazja" aby kupić w dobrej cenie jaguara xj6 3,2 z pierwszych miesięcy produkcji . Pomijając aspekty wizualne w których się kocham od zawsze, chciałbym się dowiedzieć jak jest z mechaniką tak "starego" auta. Auto o którym pisze było garażowane i to widać ponieważ nie ma większych usterek na lakierze .Nie jest skorodowane biegi przerzuca łagodnie nic w nim nie stuka nie puka -podoba mi się. ale nie chciałem rozmawiać o tym egzemplarzu tylko o tym całym modelu.  Sporo czytałem i na tym forum i innych o tym modelu aczkolwiek nie trafiłem na prostą odpowiedz . Chciałbym dostać prostą odpowiedz czy cześć eksploatacyjne są drogie np tarcze czy klocki hamulcowe ? Czy xj6 z pierwszych lat produkcji są awaryjne ? Czytałem gdzieś ze xj6 z pierwszych lat produkcji był dość awaryjny dopiero z czasem go udoskonalili , tyle że te pierwsze egzemplarze nie miały aż tyle elektroniki na której mi nie zależy a co moim zdaniem jest plusem w dzisiejszych czasach. Co się w nich najczęściej psuje, czy są rzeczy które jaguar zapomniał dopieścić i prędzej czy później zaczną szwankować . Wiem że im lepszy stan egzemplarza tym mniejsze prawdopodobieństwo jakiś usterek ale auto ma prawie 20lat...
Wiem ze w tym modelu poprzedni właściciel regenerował/wymieniał tylne zawieszenie (czyli około 3-4lat temu) a to chyba największa bolączka tych aut na naszych drogach .
Wciąż się waham nad zakupem bo nie wiem jak z częściami eksploatacyjnymi   :-help
Czy jak jest model zadbany to czy będę mógł robić nim długie trasy bez obaw o powrót na lawecie ?  :-help
Przeraża mnie te 20lat dla samochodu , dziś jeżdżę autem o polowe młodszym (peugeot) i bardzo nie narzekam chociaż sporo mnie kosztowało doprowadzenie go do teraźniejszego stanu i wiem że gdybym chciał doprowadzić tak jaga kosztowało by mnie to wiele więcej . A nawet nie wiem czy byłbym w stanie go poprawić ponieważ nie wiem jak z częściami za które nie chciałbym płacić astronomicznych sum w salonie.
Koledzy pomóżcie kończę pomału z jedną z moich dotychczasowych pasji (quady) bo chyba już wydoroślałem i postanowiłem o jaguarze czy dobry to był pomysł zapewne się przekonam, mam tydzień na podjecie ostatecznej decyzji w której mam nadzieje ze mi pomożecie  :-A


tomek1212

  • Gość
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2013, 10:47:52 am »
Jaguar x300 w sumie niewiele sie zmieniał, praktycznie to takie samo auto, niezależnie od rocznika. Inaczej sprawa ma sie w przypadku nowszego x308 gdzie modele z pierwszych lat produkcji miały problemy z silnikiem, no ale nie o tym temat.
Części eksploatacyjne dostaniesz bez większego problemu, są sklepy internetowe gdzie w normalnych cenach możesz owe częsci zakupić a na drugi dzień masz jej już w domu.
Ceny w ASO potrafią być niekiedy zabójcze więc nie proponowałbym. W razie czego jest dość bogaty rynek częsci używanych, jest w Polsce wiele anglików z przeznaczeniem na częsci więc raczej nie ma problemów.

Osobiście wolałbym w trasę jechać x300 niż współczesnym autem, w moim odczuciu mniejsze ryzyko wystąpienia poważnej awarii uniemożliwiającej kontynuowania dalszej jazdy.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2013, 14:51:11 pm »
Zacznijmy od tego, że nie ma okazji cenowych. Co do roczników to im młodszy tym lepszy. Przez wszystkie lata produkcji był poprawiany, a w połowie 96 były największe. Wielokrotnie spotkałem się z opinią, że jak kupować X300 to 97 rok. Ostatni i najlepszy.
Pierwsze modele mają częstsze problemy z elektryką, podające moduły świateł, ecu silnika itp. Sprawdź dobrze podłogę. Podnieś dywany przednie i sprawdź w okolicy progu. Obyś się nie zdziwił.

Części. Amory 500-800zł/szt. Klocki możesz kupić za 80 i za 300zł. To samo tyczy się tarcz. Są za 100zł i po 1000zł. Sam sobie odpowiedz, które będą lepsze. Te prawie 2 tony trzeba jakoś zatrzymać.

Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

keypek9215

  • Gość
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 15, 2013, 12:26:57 pm »
A jak się zmieniał xj6 na przełomie tych lat ? Co i kiedy zostało dodane/ujęte ?
Dużo ludzi właśnie mi mówi że się zmieniał (udoskonalali go) ale nie potrafią powiedzieć co się w nim tak naprawdę zmieniało .

Online katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.003
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2013, 13:22:51 pm »
Nic sie nie zmienialo poza moze wykonaniem czy producentem. W odroznieniu od xj40 nie kojarze czesci ktore by sie zmienialy w trakcie produkcji x300. Wszystkie czesci z 97 roku pasuja do 94 i na odwrot z tego co sie orientuje ale najprosciej sprawdzic na stronach jdht w ich katalogu. Mam sam bardzo wczesna wersje 300, pomijajac jakies przypadkowe konkretne awarie w stylu dziury w ukladzie chlodzenia, etc to nic nie jest w stanie zatrzymac tego auta z wyjatkiem czujnika polozenia walu co jest standardem we wszystkich jaguarach jakie znam  ;)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2013, 13:53:55 pm »
A jak się zmieniał xj6 na przełomie tych lat ? Co i kiedy zostało dodane/ujęte ?
Nie mam tyle czasu by wypisywać co i kiedy, ale X300 zmieniał się non stop. Zmieniały się tarcze, łączniki, tuleje, rama pomocnicza tylnego mostu, kolumna kierownicza, moduły świateł, czujnik położenia wału, głowica, wałki rozrządu itd. itd. Wszystkie nowe części są zamienne ze starymi, ale czy odwrotnie?

94 rok nawet schowka w desce rozdzielczej nie miał.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

keypek9215

  • Gość
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2013, 15:49:08 pm »
z wyjatkiem czujnika polozenia walu co jest standardem we wszystkich jaguarach jakie znam  ;)

Co z tym czujnikiem wału ? Jakie objawy ? Jak temu przeciwdziałać ? Jak naprawiać ? Ile kosztuje mniej więcej naprawa ? 

tomek1212

  • Gość
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2013, 17:24:23 pm »
Ja nie wiem co wy macie z tym czujnikiem, to jest zwykły "boschowski" czujnik, taki sam jak w setce innych aut montowanych w tamtym okresie i normalną sprawą jest że czasem padnie, z taką samą częstotliwością jak i w innych autach.
Nawet jak padnie to nowy nie kosztuje majątek a jego wymiana trwa 15minut.

keypek9215

  • Gość
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2013, 17:39:25 pm »
Boschowski i pada... Dzięki Tomku za odpowiedzi .  :-thank

Online katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.003
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 16, 2013, 11:35:02 am »
Czujnik jak czujnik, ale zawsze warto o nim wspomniec bo i warto miec zawsze zapasowy w bagazniku jak sie jedzie gdziekolwiek dalej niz te 100km i jak sie nie wie ile poprzedni juz jedzie z autem.
Ostatni padl mi na pierwszym zakrecie za domem, zdechl na amen, ledwo wykrecilem w droge ;)

keypek9215

  • Gość
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 16, 2013, 13:04:34 pm »
Wielki dzięki Panowie !!!  :-thank

Uspokoiliście mnie i jestem zdecydowany także niebawem już będę się cieszył z posiadania pierwszego jaguara .
A co do czujnika dzięki , na pewno zakupie takowy i będę go woził z sobą ponieważ zazwyczaj robię dłuższe trasy  ;)


ketchup4

  • Gość
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2013, 16:25:48 pm »
Ja nie wiem co wy macie z tym czujnikiem, to jest zwykły "boschowski" czujnik, taki sam jak w setce innych aut montowanych w tamtym okresie i normalną sprawą jest że czasem padnie, z taką samą częstotliwością jak i w innych autach.
Nawet jak padnie to nowy nie kosztuje majątek a jego wymiana trwa 15minut.

....tak przy okazji - skoro piszesz że ten czujnik to nic niezwykłego to napisz może bardziej ściśle jak go szukać aby nie wydawać niepotrzebnie dużych kwot na orygnała.........

Online Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 995
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 17, 2013, 16:31:16 pm »
Czujnik położenia wału do X300 produkcji LUCAS-a kosztuje prawie 300 zł , a zamieniki po 200 zł chodzą .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

tomek1212

  • Gość
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2013, 18:21:20 pm »
Nie chodziło mi o to że ten czujnik jest identyczny jak w innych autach, tylko konstrukcję ma taką samą, natomiast może sie różnić wtyczką, długością kabla czy sposobem montażu, więc ciężko będzie dopasować coś z innego samochodu.

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: xj6 x300 , 1994r -Warto ? Wszystkie uwagi sugestie do tego modelu.
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 18, 2013, 10:34:46 am »
Nie chodziło mi o to że ten czujnik jest identyczny jak w innych autach, tylko konstrukcję ma taką samą, natomiast może sie różnić wtyczką, długością kabla czy sposobem montażu, więc ciężko będzie dopasować coś z innego samochodu.

tz. że mieszasz ludziom w głowach, nie potrzebnie  :-gwizd