Autor Wątek: Żółte tablice  (Przeczytany 11040 razy)

Offline Error

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Jaguar XJ6
Żółte tablice
« dnia: Grudzień 03, 2013, 21:29:08 pm »
Witam,

Widziałem, że kilka osób z tego forum jeździ na żółtych tablicach. Powoli kończy mi się OC i zastanawiam się, czy w końcu nie przerejestrowac pojazdu na zabytek, i tu pojawia się pytanie - co wolno, a czego nie wolno. poczytałem trochę na ten temat i ludzie twierdzą, że np. wszystkie naprawy powinny być wykonywane u mechanika, który na podpisaną umowę z konserwatorem zabytków. Dla mnie to jakiś bezsens, to co, już mi nie będzie wolno samemu dłubać przy Jagu? Z góry dzięki za wszelkie info.

Offline Error

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Jaguar XJ6
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2013, 01:41:20 am »
Może to i smieszne ale sam odpowiem na swoje zapytanie :-wings Może komuś sie to przyda.

Więc po kolei:

- Niedługo warunki rejestracji pojazdów na zabytki trochę się zmienią. UE naciska, aby minimalny wiek pojazdów wynosił 30 lat

- Jeżeli chodzi o przeglądy, to niestety powoli kończy się złoty okres bezterminowych przeglądów. Niestety ale było za dużo wypadków z udziałem pojazdów zabytkowych i mają to wycofać. Pytanie, czy to był przypadek... ?

- Tak naprawde pojazd zabytkowy to jest ten, który ma miniumum 70 lat. A te wszystkie pojazdy, które mają pow. 25lat to są w ewidencji rejestrowane jako pojazdy unikatowe lub specjalne, czyli można większośc samemu naprawiac:)

- OC wcale nie jest takie tanie dla zabytków. Jeżeli ktoś chce kombinować tak jak ja, czyli płacić za OC tylko w sezonie letnim to się to nie opłaca. OC za pojazd zabytkowy na okres pół roku będzie raczej wyższe, niż za normalnie zarejestrowany pojazd dla którego wykupimy oc na cały rok z góry.


Wszystkie informacje jakie podałem pochodzą od rzeczoznawcy pojazdów zabytkowych. Mam nadzieję, że sie to komus przyda.

Pozdrawiam!

Offline Rogal

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
    • www.englishcars.pl
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2014, 15:00:51 pm »
Ja temat przerabiałem kilka lat temu.
Z argumentów na tak poza "brakiem przeglądów technicznych " nie znalazłem żadnych.
No może "lans" no ale dla mnie to nie argument :)

Jeśli chodzi o ubezpieczenia to każde auto powyżej 40 lat można ubezpieczyć czasowo, rewelacja finansowa to nie jest, bo różnice nieproporcjonalne do czasu ubezpieczenia, no ale wybór jest :)

Osobiście wykupuje sobie takie na 3 miesiące latem i to mi pasuje.
tel 695 455 231

Offline Jacatu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 221
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2014, 08:47:55 am »
Jeszcze jedna wskazówka z mojej strony : Członkowstwo w Aotomobilklubie w sekcji zabytkowej uprawnia w PZU do dokodnych opłat za OC( 228PLN za rok ).To dobra oferta ,która pewnie nie ma konkurencji .Pozdrawiam JTZ.
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2014, 13:14:22 pm wysłana przez Choina »
S-type 2,5 ***** XJ-S H.E. V12* **XJ350***XJ358***XJS Cabrio 4,0***

Offline jankes

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • Jaguar xj6 1982 4.2L Sovereign
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2014, 09:49:32 am »
Witaj. Może trochę po czasie znalazłem wątek ale sam rejestrowałem kocura na zółte tablice. W zasadzie wynająłem rzeczoznawcę który dopełnił wszystkich formalności związanych z oceną auta, tworzeniem białej karty, wniosku o przegląd wieczysty itp. Kosztowało to około 1200-1400 złotych. W starostwie powiatowym obsługiwała mnie starsza pani która bardzo dogłębnie studiowałą moje dokumenty, przez co czas rejestracji trochę się wydłużył. Jeśli chodzi o urząd celny (sprowadzałem kotka) to można starać się o odzyskanie zapłąconego podatku, ja złożyłem wniosek o zwrot i zaczęła się zabawa w papierologię jeśli chodzi o ten urząd. Najlepsze w tym wszytkim jest to że nie musisz płacić rocznej składki ubezpieczeniowej tylko możesz wykupić miesięczne ubezpieczenie ( w PZU pani powiedziała mi że możliwosć ubezpieczenia auta na miesiąc nie istnieje, więc poszedłem do innego ubezpieczyciela i okazało się pomimo wątpliwości że istnieje taka możłiwość składka wyniosła 121 zł). Także nie zrażajcie się że jeśli chodzi o żółte tablice, trochę roboty jest ale później to czysta przyjemność zobaczyć kotka z żółtymi blaszkami :) Jeśli chodzi o rzeczoznawcę to mogę wysłać namiary na priv. Jest z kujawsko-pomorskiego. Bardzo sympatyczny ! Pozdrawiam Jankes
Mazda MX-5 NB 2000 1.6
Yamaha Venture Royale 1990 1.3

kret.pz

  • Gość
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 24, 2014, 20:10:36 pm »
Według mnie żółte tablice oprócz prestiżu i bezterminowego przeglądu  nie dają nic.
Samochód zostaje wpisany na liste zabytków i tu właściciel który wydał na niego pieniądze zostaje można powiedzieć ubezwłasnowolniony. Niby samochód jest jego ale o niczym praktycznie nie decyduje.

Dobrym roziązaniem jeśli komuś zależy np. na czasowym ubezpieczeniu jest rejestracja auta jako auto unikatowe.

Wymagane jest żeby auto miało
- min 25 lat
- musi posiadać orzeczenie rzeczoznawcy o unikalności pojazdu lub jego szczególnym znaczeniu dla historii motoryzacji ( nie ma problemu z orzeczeniem )

zalety rejestracji jako auto unikatowe

- nie trzeba mieć ciągłości w ubezpieczeniu
- zwolnienie z opłaty akcyzowej ( jesli aut jest z UE ) , recykling-owej
- auto nie jest wpisywane na liste zabytków

Chyba największa zaleta jest możliwość rejestracji samochodów bez kompletnych dokumentów np. małego brifu 

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarz±du JCPF
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 24, 2014, 22:45:01 pm »
kret.pz czyli przy ściągnięciu samochodu najpierw udajemy się do rzeczoznawcy a potem resze papierów załatwamy, wiesz z doświadczenia jak to idzie - bo to bardzo interesujące tymbardziej że w przyszłym tygodniu xj serii III przybędzie z zagranicy ;)
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

kret.pz

  • Gość
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 25, 2014, 11:41:19 am »
artepoint - coś takiego zrobił mój znajomy który nie miał małego brifu ( stary citroen ds ) . Dodatkowo ja tez najdalej za dwa tygodnie przyprowadzę XJ6 i żeby uniknąć niepotrzebnych opłat udaje sie najpierw do rzeczoznawcy a później będę walczył z pozostałymi formalnościami.

Który rocznik sprowadzasz ?

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarz±du JCPF
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 25, 2014, 12:56:25 pm »
1988 rok w poniedziałek jade po niego.
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

kret.pz

  • Gość
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 25, 2014, 13:04:53 pm »
ja albo przyszły tydzień albo za dwa tygodnie wyruszam po 1987. Planuje wrócić nim na kołach. Do mnie około 1000 km. 
Mam nadzieje ze mi ie zastrajkuje po drodze :)

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarz±du JCPF
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 25, 2014, 13:07:39 pm »
Właśnie też się zastanawiam bo mam problem z lawetą a przez niemcy raczej nie chce ryzykować i jechać przeładowaną. Samochód miesiąc temu przeszedł niemiecku TUV i jest w pełni funkcjonalny i chyba też zaryzykuje trase 980km ;)
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

kret.pz

  • Gość
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 25, 2014, 13:51:09 pm »
Mój sprawdził rzeczoznawca i wydał opinie. Ma niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym i łożysko na wale się tłucze. Poza tym podobno jest ok. TUV też posiada aktualny.
Ja bym przeładowaną lawetą przez niemcy nie ryzykował.

Też pierwotnie myślałem o lawecie ale po pierwsze nie mam kat E i mam za mało na haku.


Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarz±du JCPF
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 25, 2014, 14:37:52 pm »
Podzwoniłem dzisiaj w pare miejsc i powinienem do jutra już wiedzieć dokładnie jak to jest z tym samochodzem Unikalnym więc napisze jak już będzidzie info . A co do Ściągnięcia samochodu to chyba faktycznie przyjade nim na kołach.
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

kret.pz

  • Gość
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 25, 2014, 15:18:58 pm »
nie unikalnym tylko unikatowym :) ja to co napisałem wiem od rzeczoznawcy i osoby która to przerabiała.
A blachy zjazdowe będziesz załatwiał w miejscu nabycia czy zamawiasz w Polsce?

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarz±du JCPF
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 25, 2014, 15:26:29 pm »
W miejscu nabycia czerwone zeby jeszcze na Zakończenie roku do Sławka nim dojechać ;)
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne