Pamiętajcie,błąd czujnika spalania stukowego nie oznacza,że on jest uszkodzony.Może to oznaczać kłopoty z paliwem(czujnik położenia przepustnicy itp.)lub zakłócony przepływ informacji do komputera samochodu.Wystarczy psiknąć "kontaktem"lub innym płynem przewodzącym do każdej wtyczki,w wielu przypadkach problem znika.
Oto jak dostać się do czujnika;
![](http://imageshack.us/a/img10/7841/o1tv.jpg)
Po zdjęciu plastikowej osłony silnika,odkręceniu pokrywy filtra widoczne przewody gazowe.
![](http://imageshack.us/a/img855/958/q0ji.jpg)
Po zdjęciu pokrywy filtra i wyjęciu go zobaczymy dwie śróby,które należy odkręcić i pojemnik filtra wysunąć w górę.
![](http://imageshack.us/a/img713/7831/d941.jpg)
Odłączamy przewód powietrzny oraz inne przewody i wtyczki;
![](http://imageshack.us/a/img843/4788/lqct.jpg)
![](http://imageshack.us/a/img33/3726/9ni.JPG)
![](http://imageshack.us/a/img6/7620/3lam.jpg)
![](http://imageshack.us/a/img841/5833/uuqs.jpg)
Odkręcamy kolektor ssący;
![](http://imageshack.us/a/img89/6595/x9d6.jpg)
![](http://imageshack.us/a/img440/914/5q67.jpg)
Podnosimy jedną stronę kolektora;
![](http://imageshack.us/a/img593/180/evfk.jpg)
Odkręcamy cztery śróby mocujące czarną wkładkę od strony przodu samochodu;
Zakrywamy otwory od kolektora żeby nam nic nie wpadło i odkręcamy listwę wtryskową(rurka między głowicami).Odłączamy od wtrtyskiwaczy,zdejmujemy przewody,może wycieknąć niewielka ilość pliwa,wyjmujemy wtryskiwacze;
![](http://imageshack.us/a/img842/8763/pusp.jpg)
Po zdjęciu listwy zasilającej zobaczymy przewód i rórkę z termostatem wewnątrz a obok śróba(przerobiłem na imbus),która trzyma czujnik stukowy,trudne dojście i trzeba trochę cierpliwości;
![](http://imageshack.us/a/img833/3077/9hcy.jpg)
Wyjęcie wtyczki czujnika też stwarza problemy(przynajmniej u mnie).