Pamiętajcie,błąd czujnika spalania stukowego nie oznacza,że on jest uszkodzony.Może to oznaczać kłopoty z paliwem(czujnik położenia przepustnicy itp.)lub zakłócony przepływ informacji do komputera samochodu.Wystarczy psiknąć "kontaktem"lub innym płynem przewodzącym do każdej wtyczki,w wielu przypadkach problem znika.
Oto jak dostać się do czujnika;
Po zdjęciu plastikowej osłony silnika,odkręceniu pokrywy filtra widoczne przewody gazowe.
Po zdjęciu pokrywy filtra i wyjęciu go zobaczymy dwie śróby,które należy odkręcić i pojemnik filtra wysunąć w górę.
Odłączamy przewód powietrzny oraz inne przewody i wtyczki;
Odkręcamy kolektor ssący;
Podnosimy jedną stronę kolektora;
Odkręcamy cztery śróby mocujące czarną wkładkę od strony przodu samochodu;
Zakrywamy otwory od kolektora żeby nam nic nie wpadło i odkręcamy listwę wtryskową(rurka między głowicami).Odłączamy od wtrtyskiwaczy,zdejmujemy przewody,może wycieknąć niewielka ilość pliwa,wyjmujemy wtryskiwacze;
Po zdjęciu listwy zasilającej zobaczymy przewód i rórkę z termostatem wewnątrz a obok śróba(przerobiłem na imbus),która trzyma czujnik stukowy,trudne dojście i trzeba trochę cierpliwości;
Wyjęcie wtyczki czujnika też stwarza problemy(przynajmniej u mnie).