Autor Wątek: Akumulator czy alternator x-type  (Przeczytany 7742 razy)

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Akumulator czy alternator x-type
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2013, 10:27:41 am »
Weź miernik i ustaw na natężenie.
Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i najlepiej połóż na dachu.
Ściągnij klemę "+" akumulatora, "-" sondę daj do styku "+" akumulatora, a sondę "+" do klemy, zobaczysz wartość jaką pobiera prądu w stanie spoczynku. Powinno to być coś w granicach do 30mA (0,03A).

Jak sprawdzisz lecisz z bezpiecznikami.
Załóż klemę "+" i dokręć ją (uprzednio mozesz przeczyścić styki). W skrzynce bezpieczników na wyłączonym zapłonie, bez kluczyka sprawdź pobór wkładając sondy miernika w przeciwległe gniazda bezpiecznika, ten, na ktorym będzie pobór prądu zapisz i sprawdź co to za bezpiecznik.
Pobór prądu na pewno będzie dla lampki oświetlenia wnętrza, dla radia i zmieniarki, dla komputera, ale suma nie powinna byc większa niż 0,03A. Zobaczysz na ktorym obwodzie będzie jakiś dziwny pobór i bętzre trzeba popatrzec za jakimś zwarciem lub odbiornikiem.

kalipe

  • Gość
Odp: Akumulator czy alternator x-type
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 16, 2013, 13:46:59 pm »
Dzięki za poradę. Na razie czasu starczyło mi na "test" akumulatora według twojego opisu.
Maska zamknięta, kable na zewnątrz. Na zamkniętym aucie, uzbrojonym alarmie i kilkunastominutowym wpatrywaniu się w miernik - wskazuje mi 0,10A, czyli znaczy, że coś nie tak. Po jakimś czasie zauważyłem chwilowe skoki nawet do 0,43A !!
Po południu cześć druga, tj. wezmę się za bezpieczniki.

Tak na marginesie alternator mam nowy od jaga 2,2 (ja mam 2,0), a akumulator nowy 80A (730Ah) czyli takiej wartości jak mój stary -  max. napięcie jakie wskazał miernik na wolnych obrotach to 14,1V.
Pozyczyłem wczoraj na noc od znajomego akumulator 74A (650Ah) i ładowanie pokazuje 14,5V, dobre...

kalipe

  • Gość
Odp: Akumulator czy alternator x-type
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 16, 2013, 19:49:38 pm »
Sytuacja wygląda następująco. Po podłączeniu miernika do akumulatora rzeczywiście jest wskazanie 0,08A  :-trudno bez względu czy auto jest otwarte czy zamknięte z uzbrojonym alarmem.
Sprawdziłem miernikiem bezpieczniki (bez ich wyciągania z gniazd) w skrzynce pod maską i pod kierownicą - jedyne pobrania prądu dot. dwóch bezpieczników: oświetlenia wnętrza (jeśli już się świeciło) oraz komputera. Były to wartości max. 0,01A. Reszta bezpieczników wskazywało  wartość 0,00A. Sprzawdzałem całość ze trzy razy.
Podczas podpiętego miernika do aku i klemy wskazywało 0,08A (czasem do 0,11A) jak zamknąłem auto po uzbrojeniu się alarmu wracało do 0,08A. Jak rozłączyłem miernik i podłączyłem na nowo to zeszło do poziomu 0,03A. Otwarcie zakmnięcie drzwi lub przekręcenie klucza w stacyjce na poziom 1 i z powrotem powodowało zwrost do wartości 0,08A. Ale np. jak przy wartości 0,03A przez otwarte okno włączyłem i wyłączyłem pozycyjne wartość wracała do 0,03A. To jedyne co udało mi się wychwycić.
Tak więc póki co żeby mi nie rozładowawał nocą nie jest konieczne odłączenie klemy na noc, lecz wystarczy ją  ściągnąć i założyć spowrotem i natężenie wróci do 0,03A.......ale to nie jest rozwiązanie problemu  :-cry
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2013, 20:56:25 pm wysłana przez kalipe »

kalipe

  • Gość
Odp: Akumulator czy alternator x-type
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 16, 2013, 23:25:46 pm »
Po wyciągnięciu bezpiecznika (np. odpowiedzialnego za oświetlenie światło wewnątrz: 2x podłoga i podsufitka) i przyłożeniu amperomierza do przeciwlgłych gniazd daje pomiar 1,44A. ale sprawdzając na włożonym bezpieczniku, na dostępnych aluminiowych "wypustkach"w obudowie samego bezpiecznika pomiar jest na poziomie 0,01A.

0,03A daje po ponownym rozłoczeniu aku i klemy i ponownym podłączeniu do amperomierza.

Pomiar na mierniku podłączonym: - miernika do + akumulatora i + miernika do klemy + akumulatora.   

kalipe

  • Gość
Odp: Akumulator czy alternator x-type
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 17, 2013, 12:19:12 pm »
Z tego co się zorientowałem nie tak sprawdzałem bezpieczniki  :-nuts sorry elektrykiem z zawodu nie jestem  :- pojecia
Dziś ponownie do skrzynek zajrzałem i po kolei wyciągałem bezpiecznik, wkładałem sondy miernika w przeciwległe gniazda i odczyt. Na ogół 0,00A, a przy skrzynce pasażera:

F21 (right-hand front and rear) electric window motors) przy styku 0,03A i spadek do 0,00A (przy ponownym styku 0,03A i spadek do 0,00A itd.)

F22 (door lock module) przy styku 0,01A (wartość stała)


F27 (touch screen - którego nie mam?) przy pierwszym styku 0,05A i spadek do 0,00A (przy kolejnych stykach 0,00A - wartość stała)

F35 (direction power module) przy styku 0,01A (wartość stała)

F44 (navigation system ECU, cd player, ICE head unit) przy pierwszym styku 0,01A i spadek do 0,00A (przy kolejnych stykach 0,00A - i wartość stała)

F45 (air conditioning ECU) przy styki 0,17A i spadek do 0,00A (przy ponownych stykach 0,17A i spadek do 0,0A)

F46 (Power fold back door mirrors) przy pierwszym styku 0,03A i spadek do 0,00A (przy kolejnych stykach 0,00A - wartość stała)

F49 (air conditioning ECU, oświetlenie wewn) - przy styki 1,44A wartość stała

Podłączyłem - miernika do + aku i + miernika do odpiętej klemy + aku - zacząłem pokolei wyciągać ww. bezpieczniki ale za każdym razem wartość nie spadała do normalengo poziomu tylko utrzymywała się na 0,08A- 0,09A.

Z kolei w skrzynce pod maską wszystkie gniazda bezpieczników wykazywały 0,00A, jedyne co to przekaźniki R8 (0,67A i spadek do 0,57A), R1(0,01A wartość stała), R10 (0,45A wartość stała), R7 (0,01A wartość stała)

Coś z tego da się wywnioskować? 

Zrobiłem jeszcze jeden test - podłączyłem miernik do aku w sposób jak wyżej zamknąłem auto i pokazuje wartość 0,08A. Rozłączyłem miernik i podlączyłem ponownie do klemu - zaczął wskazywać wartść 0,03A. ale jak otworzyłem auto centralnym wartość wzrosła do 0,08A (wartość stała). Tu ponownie odłączyłem miernik i podłączyłem do klemy i znów 0,03A  :- pojecia