Autor Wątek: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę  (Przeczytany 9962 razy)

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 12, 2013, 15:46:24 pm »
dzięki Jaguar XJ6 te 212KM uzyskałeś na hamowni rozumiem tak? myślałem że różnica będzie większa bo to aż 30 koni, ale już ktoś wcześniej pisał że nie czuć różnicy między wersją usa a a europa to może nie ma co się bać tej wersji usa, bo moc mocą i tak nie będę szalał tym autem ale chodziło mi o samą "inność" silnika i podzespołów ale skoro tłoki nie są płaskie a jedyna różnica mająca wpływ na moc to te katalizatory to chyba nei ma się co wystrzegać wersji usa

a jeszcze jedno takie pytanie, czy usunięcie katalizatorów oraz EGR i AIR z wersji usa nie będzie skutkowało jakimiś błędami? bo w wersji amerykańskiej pokazywane są wszystkie błędy na komputerze, czy poporstu usunie się coś i nie ma urządzenia to nie ma błędu? czy raczej będzie jak z żarówka, że nie świeci to błąd przepalenia?

dzięki za odpowiedzi

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.008
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 12, 2013, 16:24:28 pm »
Na hamowni wyszło mi 211 KM ( ale w dowodzie jest 212 KM , jeden koń gdzieś sie przez 19 lat ulotnił  ;D ) .  Co do błędów , to sie nie wypowiem . Najlepiej jakby ktos kto posiada wersje USA z usunietym katem sie wypowiedział na temat ewentualnych konsekwencji .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 12, 2013, 17:02:30 pm »
tylko pogratulować, może nie tyle Tobie ale co konstruktorom silnika :) to na prawdę niespotykane, tak mały spadek mocy przez tyle lat :) i może małe gratulacje za dbanie o auto hehe

no właśnie nakręciłem się na tego konkretnego jaguara z "zakupu kontrolowanego" z tvn ale potem właśnie naszły mnie te wątpliwości po usłyszeniu różnych historii o wersji usa

to jeżeli ktoś robił taki zabieg czekam na opowieść jak to wyszło

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.008
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 12, 2013, 17:11:31 pm »
Dodam jeszcze , że te silniki musza być naprawde katowane , zeby je jak kolwiek zajechać . Mój ma 19 lat , bez remontu ( skrzynia także , przebieg około 400 000 km ) i dymi na niebiesko przy odpalaniu ( bierze około 1,5 l oleju na 10 000 km ) .  Chodzi równo , trzyma obroty jałowe ( bez falowania ) , i pieknie redukuje skrzynia . Podstawa w tych silnikach , to dbanie o jakośc i ilośc oleju . Ja wybrałem 3.2 l , bo ma skrzynie mechaniczno-hudrauliczną bez elektroniki która mogłaby zawieść .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 12, 2013, 17:26:58 pm »
no to bardzo ładny wynik 400 tyś ja celuje w 4 litrową wersję ale sam teraz nie wiem czy 3.2 nie wziąć też pod uwagę, jeździłem takimi dwoma ale podobno 4 l może byc bardziej ekonomiczne no i przede wszystkim dale lepszą frajdę z jazdy, oraz skrzynia ma ocję sport a w nowszych także zima ale zimą oczywiście nie będę jeździł

Offline DB_36

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
  • ..:: Jaguar XJ40 ::..
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 12, 2013, 18:22:40 pm »
Podobno wersje z silnikiem 4.0 są trochę bardziej "elastyczne", co jest zapewne prawdą... Jednak niektórzy piszą że silniki te palą mniej niż 3,2 w co nie wierzę. Ja swoim 3,2 uzyskałem 8,6L średniego spalania w trasie, wątpię aby któryś 4.0 osiągnął lepszy wynik  ::) Jednak na twoim miejscu nie zwracałbym uwagi na różnice w spalaniu, bo nie są one na tyle duże, z resztą, o spalaniu nie powinno się dyskutować przy tego typu samochodach  :-X

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 12, 2013, 21:42:45 pm »
to dość często spotykana opinia o tym że większy i mocniejszy silnik spali mniej (ale tylko do jakiejś tam granicy swojej wielkości czyli np 4 może spalić mniej niż 3.2 ale oczywiście v12 nie spali mniej niż 4 litrowa wersja) , jest to prawdą ale tylko czasami i w określonych warunkach np auto z mneijszym silnikiem jest bardziej wysilone np załadowane kilkoma osobami niż mocniejsza odmiana miałem w bmw e34 silnik 2,5 który nawet według producenta spalał mniej niż 2l ale tylko w określonych warunkach (akurat była to też wersja usa Uśmiech i miała poporstu lepsze wyposażenie w standardzie a moc taka sama )

różnice głownie są w spalaniu w mieście np w serii 7 bmw od silnika 2.8 6 cylindrów aż po 5.4 v12 to kilka litrów różnicy na 100km ale w trasie ta różnica maleje do np 2 litrów
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2013, 23:42:38 pm wysłana przez Choina »

Tatarski

  • Gość
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 14, 2013, 18:03:06 pm »
Myślę Michał, że ani silnik 3,2 ani 3,6 ani 4,0 nie da Ci tyle satysfakcji, co Twoje autko e38 m62b44tu i będzie dla Ciebie mulowate. Wiem, co piszę.
Więc proponowałbym skupić się na innych kryteriach przy wyborze tego konkretnego autka.
A co do spalania, to np e39 523 palil więcej niż 528 - zasada jest prosta - stosunek mocy do masy auta.
Ale w jagu nie ma co patrzeć na spalanie, tym bardziej, że Twój pewnie większość swojego życia przestoi na placu lub w garażu, a będziesz go bral tylko na sporadyczne spacery, także nie patrz na to!

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 14, 2013, 23:02:47 pm »
Z osiągami to masz rację, co prawda chciał bym i tak mieć raczej mocniejszą wersję z dostępnych silników ale moim głównym kryterium wyboru będzie stan pojazdu, oczywiście z całą dokumentacją żeby ten stan był cały czas dobry a nie tylko przed samą sprzedażą, bo wiedzę teoretyczną oraz jej dobre źródło mam, ale praktycznej wcale... nie mam kompletnie ŻADNYCH NARZĘDZI, ani nikogo z kim bym mógł coś robić przy aucie chociaż pewnie fajnie by czasem coś podłubać ale raczej by poprawić coś i dopieścić a nie z konieczności bo coś się stało i nie jedzie

słyszałem że w przypadku jaguara lepiej kupić tego droższego przy zakupie, bardziej zadbanego niż tańszego do poprawek bo ten droższy wyjdzie taniej na dłuższą metę, a ja chciał bym go kupić właśnie jako trzeci pojazd i jeździć nim sobie tylko tak dla przyjemności w wolnym czasie i raczej już by ze mną został na stałe :)

spalaniem się nie martwię, chętnie stał bym się posiadaczem XJ81 czyli XJ40 z V12 :) ale ceny zadbanych są bardzo wysokie a na takie szaleństwa mnie nie stać niestety...nie zadbanego raczej bym nie kupił po tym co się dowiedziałem bo koszty by mnie po prostu zjadły, więc zostają wersje dla "biednych" :)


Jaguar Parts

  • Gość
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 15, 2013, 15:37:53 pm »
Za zadbanego XJ40 trzeba dać z 15tyś i dalej będzie wymagał jakichś tam nakładów. Za 25 masz bardzo dobry stan. Chyba ten z Zakupu Kontrolowanego był za 25 z tego co pamiętam. Jeśli myślisz o nim i tyle właśnie kosztuje to dołóż piątaka i bierz mojego ;D Nie ukrywam, że mimo świetnego stanu dalej wymaga nakładów ale w przypadku tego egzemplarza cena będzie rosła i nie straciłbyś na nim przy odsprzedaży. Jutro wezmę go na myjnię i porobię fotki bo te co mam zrobione straszą kilkuletnim brudem na karoserii ;)

Tatarski

  • Gość
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 15, 2013, 17:49:59 pm »
Ja swojego xj40 kupiłem za ok 9000, bo na tyle wyceniałem auto, na które się zamieniłem, wrzuciłem w niego na start 1200 zł na układ zapłonowy, oleje itd. i cieszę się nim na co dzień jeżdżąc do pracy. Nie mam zamiaru zbierać na wymarzone auto rok czy ileś, żeby później na niego patrzeć, albo jarać się tylko z samego faktu, że się go ma.
Takie auto kupuje się moim zdaniem po to, żeby żona była zazdrosna o to, że więcej czasu się poświęca autu, a nie jej :)
mnie osobiście wkurza, jak nie ma w aucie nic do roboty, że nie mogę otworzyć bronka i iść sobie przy nim podłubać, mając satysfakcję, że swoim wkładem pracy i pieniędzy, doprowadzam go do perfekcji, a to bardziej cieszy myślę.
Oczywiście, każdy ma jakiś inny film, ale ja nie widzę na tyle różnicy w aucie za 10000, a 25000, żeby 15000 dołożyć tylko za to, że ma pierwszego właściciela, albo nieskazitelny lakier.
Moim zdaniem xj40 to typowe auto do tego, żeby robić na nim projekty renowacyjne :)
Auto musi mieć historię, a co to za historia, jak auto przestało w garażu 80% swego żywota :)

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 15, 2013, 18:37:27 pm »
Chciał bym kupić i nie żałować potem, że wziąłem pierwszego obejrzanego a za chwile lepszy by się trafił ,oprócz stanu pojazdu chciał bym też wersje ,która podobała by mi się wizualnie, ładna kompozycja koloru tapicerki i lakieru, wole dobrze poszukać bo nie śpieszy mi się, zimą i tak nim nie będę jeździł, a jeżdżąc do pracy w mieście a raczej tocząc się w korku to nie chce, jaguarem tylko dla przyjemności a nie 3 minuty jadąc na 8 godzin i 3 kolejne wracając do domu.

heh nie mam jeszcze żony, a kupuje bo zakochałem się jak pierwszy raz zobaczyłem i przejechałem się XJ40-stką :)

jest zasadnicza różnica, wiadomo że nikt tanio czegoś dobrego nie odda(wystarczy spojrzeć na ceny na zagranicznych stronach) plus jest taki że wiesz co masz i cieszysz się od razu jazdą, po to jest auto do jazdy, remontować to można sobie dom :) a biorąc pod uwagę czas poświęcony na naprawy bo coś jest nie tak,pieniądze na części/mechaników i inne problemy to ta różnica cenowa już nie jest taka duża :)

dla mnie to są takie "smaczki" 1 właściciel to rzadkość i na pewno wielki plus,wszystkie dokumenty, faktury, wpisy w książce, dokumenty zakupu z salonu itp za to mógł bym dopłacić, co za problem kupić złomka do roboty?-żaden., na pewno fajnie robić renowację a nie naprawy przymusowe ale też dla kogoś kto ma o tym pojęcie i miał by z tego jakąś przyjemność,ja w tym aucie też już widziałem kilka rzeczy które bym zrobił a raczej wymienił, aby doprowadzić do perfekcji ale wizualnej,według mojego uznania bo mechanicznie jest ok a to ważne, bo wiem że był zadbany i nie stanie gdzieś na drodze.

Ten egzemplarz nie stał tylko był od początku do końca wykorzystywany jako auto dla czystej przyjemności, kupiony równocześnie wraz z rolls roycem, i używany jako 3 auto w rodzinie, stąd mały przebieg lecz stale jeżdżony, a kupując auto z papierami wiesz czy stało czy było jeżdżone to właśnie auto z historią :) bo nie wież czy Twój egzemplarz nie stał kilka lat nie jeżdżony, a przebieg który ma w 90% przejechany w kilka lat od zakupu

renowacje i ulepszanie jak najbardziej, ale nie remonty bo to tak samo jak z człowiekiem, jak ktoś całe swoje życie był menelkiem z pod sklepu palił fajki i pił wódę to że później zacznie zdrowo jeść i mniej pić to już dużo mu nie pomoże :)
to jak z dzieckiem dbasz od samego początku i cały czas ma być ok :)

Temat niech już będzie dalej kontynuowany w tematyce różnić między wersjami USA/Europa
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2013, 18:52:39 pm wysłana przez Michal_sk8 »

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 30, 2013, 15:29:20 pm »
Szukałem ostatnio informacji o modelu V12 zastanawiając się nad ofertą i natknąłem się na bardzo przydatną stronę, gdzie są podane naprawdę dokładne specyfikacje modeli z uwzględnieniem wersji z katem czy nie, manuali oraz automatów, konkretnych roczników oraz wersji na jaki kraj auto szło, co ciekawe wersja USA wcale nie jest słabsza a nawet trochę mocniejsza niż np wersja na Niemcy, strona jest tak dokładna że uwzględnia różnicę rzędu dziesiątych sekundy w przyśpieszaniu oraz np 2 km większej prędkości maksymalnej, oraz np szerokości opon gdzie auto pokona o te 5 km dłuższy dystans na zbiorniku, ciekawe informacje porównując do stron polskich gdzie tak naprawdę nikt nie wie ile dokładnie silnik ma koni... nie mówiąc o pozostałych parametrach 

do kolegi Sołtysa

Twój 3.6 89r (wprowadzenie do USA) powinien mieć w dowodzie 145.5 kW / 195 hp


ribu

  • Gość
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 31, 2013, 09:07:47 am »
a pochwalisz się linkiem na PW tej ciekawej stronki ?

Offline Michal_sk8

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 109
  • low mileager jaguar XJ40 94'
Odp: XJ-40 różnice między rocznikami, oraz wersjami na USA i Europę
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 31, 2013, 10:52:03 am »
pochwale się nawet publicznie

http://www.automobile-catalog.com/model/jaguar/xj_xj40_81.html

strona po angielski ale można przetłumaczyć na pl, naciskając prawym myszy-przetłumacz na język polski, lub samo w google chrome wyskakuje u góry