Autor Wątek: Regulacja kierownicy  (Przeczytany 10906 razy)

skorpion23

  • Gość
Regulacja kierownicy
« dnia: Luty 16, 2009, 20:17:48 pm »
Zauważyłem dzisiaj,że nie działa mi regulacja kierownicy  :( No może nie do końca nie działa  >:( Można regulować góra - dół, a nie działa przód - tył. Może któryś z was szanowni koledzy miał podobny problem ?????? Jeszcze nie próbowałem tego rozbierać i szukać przyczyny. Z góry dziękuję za okazaną pomoc  :-thank

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2009, 20:52:39 pm »
mialem to samo w x308. cyz slychac ze silnik el. pracuje ale kierownice nie rusza ? za naprawe
mechanismu u brygadzistow placilem 200 zl ale napewno mozna sam, tylko ze wtedy nie mialem
czasu.

skorpion23

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 16, 2009, 20:56:54 pm »
Słychać,słychać  :) Do góry i do dołu działa tylko jej wysunąć nie chce  :( A gdzie ten warsztat co pisałeś???

sfiq

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2009, 02:03:28 am »
u mnie jest odwrotny problem - nie dziala gora dol gdzies czytalem ze jest tam chyba jakas linka od tej regulacji bylbym wdzie3ny za wszelkie wskazowki bo  na dniach sie za to zabieram

tomz

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2009, 18:40:09 pm »
sfiq - miałem problem z kierownicą (słychać silniczek ale kierownica nie jeździ) - rozebrałem dół deski (to proste - kilka śrubek) i okazało się, że silniczek odłączył się i zjechał po kolumnie kierownicy :)
podłączyłem go na chwilę, żeby wyregulować kierownicę, bo zatrzymala się maxymalnie wsunięta
nie potrafiłem go na stałe przymocować, bo nie ma miejsca a nie potrafię i nie chcę rozbierać resztę deski sam
nie widziałem żadnych linek - silniczek z mechanizmem łączy tylko obracający się bolec.......   ;)
resztę zrobili w serwisie......

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 14, 2009, 19:39:18 pm »
na kolumnie sa zamocowane dwa motorki (patrzac od strony kierowcy )jeden na dole kolumny dokręcony w poprzek reguluje kierownice góra dol
drugi na gorze kolumny nasadzony na plastikowa obejma podluznie  do kolumny. reguluje wysuwanie i wsuwanie kierownicy. Dolne silniczki były ulepszane ze 3 razy
aktualnie sprzedaja silniczek z modulem-kompem Duze $.
Lepsza sprawa wygląda z górnym motorem polaczony jest z mechanizmem metalowym kablem dlugosci okolo 10cm(kabel na koncach jest spłaszczony -na kwadrat.(kabel ten rozpada sie)
jaguar zaczal sprzedawac od kilku lat silniczek z kablem ale cena to $400 przedtem trzeba bylo wymieniac cala kolumnę.
 Używany kabel mozna dostać czasami na Ebay chodza od $50-75.
Ja ostatnio rozmawiałam z firma reperująca szybkosciomierze i powiedzieli ze zbudują mnie nowe Kable cena $35. odebrałem wczoraj próbki ale testu nie wytrzymały tak że będziemy próbować inaczej
 postaram sie wyslac zdjecia

sfiq

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2009, 01:32:49 am »
dzieki za odpowiedzi jestem mile zaskoczony jak sprawnie dziala forum jaguara

dzis nie mialem zbyt wiele czasu ale bylem pewien ze silniczek sie jedynie odlaczyl wiec zdemontowalem tapicerke (w sumie 4 sruby ten wiekszy element i 2 dol kolumny - wiec 5min roboty)

i oto jaki mam widok na sytuacje :


w dolnej czesci zdjecia widac pionowy bolec - to jest regulacja tyl przod silniczek jest tam glebiej i to u mnie dziala :-yipee

natomiast gdy naciskam gora/dol slychac wyrazne psrykniecie i zdaje mi sie ze tez gdzies z glebi  ale kierownica sie nie rusza  :-thumpdown

przyjzalem sie troche i wychodzi na to ze regulacja wysokosci jest pod koniec kierownicy (czyli u gory zdjecia) ale nie moglem dostac sie od gory gdyz ta obudowa jest chyba przykrecona tylko nie wiem gdzie a nie chcialem nic wylamac  - macie jakies pomysly co dalej z tym fantem zrobic?na dniach bede mial wiecej czasu i chcialbym juz to konkretnie zdiagnozowac :-\

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 16, 2009, 07:17:58 am »
 twoje zdjecie pokazuje zolta kostkę ktora prowadzi do górnego silniczka rozepnij to nie będziesz słyszał peknietego kabla.Sa dwie metody dostania sie do górnego silniczka zdjecie kolumny kierownicy albo po wyjęciu zegarów jest sposobnosc dostania sie do niego
na zdjęcia wyjęta kolumna górny silniczek jest na tym zdjęciu na dole.

sfiq

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2009, 15:45:17 pm »
 :-thank za pomoc  :-super :-yipee
bylem na szrocie ale akurat mieli kolumny tylko z manualna regulacja wiec musze jeszcze poszukac i jak znajde silniczek to wszystko jeszcze raz sprawdze i opisze rezultaty

sfiq

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 05, 2009, 23:58:14 pm »
wracamy do tematu :
ostatnio padla mi regulacja wsuwania i wysuwania kierownicy (choc slychac ze silniczek chodzi)  i to w pozycji na maxa wciagnietej  :-zly... o tyle uciezliwe ze ciezko wrzucic wtedy kierunek nie wlaczajac dlugich wiec sie wkurzylem i zabralem sie do roboty :

silniczek jest u gory kolumny kierowniczej wiec trzeba tez sciagnac licznik zeby odkrecic kolumne (2 duze torxy bodajze)  ktora schodzi w dol i jest jako takie dojscie do niego

oczywiscie ukrecil sie ten bolec ktory laczy silniczek z mechanizmem regulacji  :-tylko (bolec zrobiony jest z metalowej plecionki a na obu koncach jest kwadratowy zeby ladnie wchodzil w mechanizm i tak jak juz bylo na forum powiedziane nawet nowy po jakims czasie moze sie ukrecic gdyz obraca on ciezka srube a jest elastyczny)

jak to zobaczylem odrazu wpadl mi pomysl zeby pojsc po bandzie i zastapic to czyms mocniejszym :-wstyd ... gwozdziem   ktorego koncowki zostaly wyklepane i troche doszlifowane pilnikiem zeby byly kwadratowe

oto porownanie od gory silniczek , ori bolec , i gwozdz programu  :)
2 zdjecie (w srodku bolec) pokazuje juz zamontowany silniczek  trzeba go wsunac o tylu rozchylajac troche plasticzki mocujace bo jest zabezpieczenie inaczej nie wejdzie chyba ze bolec bylby elastyczny jak w orginale

oczywiscie dalem troszke smaru do srodka i wszyskto chodzi pieknie i sprawnie jedynie mam odczucie ze jest glosniej ale chyba moj gwozdzik nie jest idelanie prosty lecz co chyba wazniejsze powinien byc bezawaryjny ufff jedno z glowy


pozostaje mi problem drugiego (dolnego) silniczka ktory reguluje wysokosc kierownicy slychac pstrykanie lecz nic sie nie dzieje - moze tam tez da sie zastosowac jakis patent ?
poki co nie mialem juz sil grzebac
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2009, 00:02:13 am wysłana przez sfiq »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 06, 2009, 01:36:57 am »
Jakby był naprawde jakiś problem i chciałbyś całą kolumne kierowniczą to mam taką na zbyciu.
Jakbyś potrzebował jakieś dokładniejszej fotki szczegółów trudno dostępnych też daj znać. Łatwiej będzie mnie zrobić zdjęcie niż tobie.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

sfiq

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 07, 2009, 12:00:00 pm »
Jakby był naprawde jakiś problem i chciałbyś całą kolumne kierowniczą to mam taką na zbyciu.
Jakbyś potrzebował jakieś dokładniejszej fotki szczegółów trudno dostępnych też daj znać. Łatwiej będzie mnie zrobić zdjęcie niż tobie.

 :-thank :-thank :-thank

zastanawia mnie na jakiej zasadzie dziala ten dolny silniczek (czyli regulacja gora/dol)
mozesz spojzec jak to wyglada ?
u mnie slychac pykanie ale nic sie nie dzieje to moze znow jakis element laczacy poszedl ew czeka mnie wymiana tego silniczka

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2009, 00:08:14 am »
Pamiętam o tych zdjęciach. Zrobie je najwcześniej w poniedziałek.
Napisz czego konkretnie chcesz zdjęcia.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

sfiq

  • Gość
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2009, 00:41:03 am »
Pamiętam o tych zdjęciach. Zrobie je najwcześniej w poniedziałek.
Napisz czego konkretnie chcesz zdjęcia.

Generalnie chodzi mi o to na jakiej zasadzie dziala ten silniczek bo chce byc przygotowany do naprawy zeby nie rozbierac 2 razy wszystkiego
nie musi byc nawet zdjecia ew numer silniczka mozesz napisac to latwiej bedzie go kupic w razie co

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Regulacja kierownicy
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 21, 2009, 16:03:43 pm »
JLM12187 wydaje mi się że taki numer ma silniczek górny. Na zdjęciach nie widać numeru bo są w zatrzasku. Oryginał około 250GBP, zamienik ze 150 GBP (# jeśli to chodzi o zamiennik). Ceny znalezione w jakimś sklepie internetowym.













JLM20194  wydaje mi się że taki numer ma silniczek dolny. Oryginał około 150GBP, zamienik ze 110 GBP (# jeśli to chodzi o zamiennik). Ceny znalezione w jakimś sklepie internetowym.









Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996