Autor Wątek: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300  (Przeczytany 8687 razy)

Donkihot

  • Gość
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 06, 2016, 07:12:07 am »
Ja jestem zainteresowany, możesz napisać coś więcej?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2016, 10:57:14 am wysłana przez MicGin »

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 06, 2016, 09:09:40 am »
W mojej instalacji mozna wybrac kazdy rodzaj lambdy(0-5, 5-0, 0-1, 1-0) wiec zamiast korzystac z raczej bardzo drogiej lambdy Jaguarowej do samego gazu, i ktora to czesto jest tez oryginalna i ma zazwyczaj 20 lat, zakupilem sobie metalowe mocowanie lambdy z gwintem wywiercilem dziure dwa, trzy centymetry obok oryginalnej lambdy, wspawalem je, wkrecilem lambde i podlaczylem do gazu. Tym samym mam wszystkich lambd obecnie trzy w tym bardzo dobra lambde na pojedynczym kablu ktora obsluguje tylko i wylacznie LPG i ktora kosztuje 15% tej Jaguarowej i ktora dzieki temu mozna nawet wymieniac przy corocznym serwisie. Sama lambda sprawuje sie swietnie, jako, ze nie ma typowej grzalki jak ta w Jaguarze odpala sie po dwoch, trzech minutach chwile przed gazem, jak tylko sie sama delikatnie nagrzeje. Poki co dziala to wszystko bardzo dobrze.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2016, 09:41:37 am wysłana przez katar83 »

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 708
  • XJ x300 sovereign
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 07, 2016, 02:03:04 am »
W sumie miałem nawet zanegować zasadność takiego rozwiązania.
Ale jakby się dłużej zastanowić to nie jest to takie głupie. oczywiście jeśli dzieje się coś z oryginalnymi sondami.
Bo jeśli są sprawne to nie ma potrzeby dokładać kolejnej.
>per aspera ad astra<

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 07, 2016, 10:32:44 am »
Ale w takim wypadku przeciez oryginalne sondy też muszą być sprawne? Więc mamy kolejną sondę, kolejny wydatek i kolejny punkt do serwisu.

Donkihot

  • Gość
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 07, 2016, 13:08:52 pm »
W mojej instalacji mozna wybrac kazdy rodzaj lambdy(0-5, 5-0, 0-1, 1-0) wiec zamiast korzystac z raczej bardzo drogiej lambdy Jaguarowej do samego gazu, i ktora to czesto jest tez oryginalna i ma zazwyczaj 20 lat, zakupilem sobie metalowe mocowanie lambdy z gwintem wywiercilem dziure dwa, trzy centymetry obok oryginalnej lambdy, wspawalem je, wkrecilem lambde i podlaczylem do gazu. Tym samym mam wszystkich lambd obecnie trzy w tym bardzo dobra lambde na pojedynczym kablu ktora obsluguje tylko i wylacznie LPG i ktora kosztuje 15% tej Jaguarowej i ktora dzieki temu mozna nawet wymieniac przy corocznym serwisie. Sama lambda sprawuje sie swietnie, jako, ze nie ma typowej grzalki jak ta w Jaguarze odpala sie po dwoch, trzech minutach chwile przed gazem, jak tylko sie sama delikatnie nagrzeje. Poki co dziala to wszystko bardzo dobrze.
W sumie miałem nawet zanegować zasadność takiego rozwiązania.
Ale jakby się dłużej zastanowić to nie jest to takie głupie. oczywiście jeśli dzieje się coś z oryginalnymi sondami.
Bo jeśli są sprawne to nie ma potrzeby dokładać kolejnej.
Ale w takim wypadku przeciez oryginalne sondy też muszą być sprawne? Więc mamy kolejną sondę, kolejny wydatek i kolejny punkt do serwisu.
Panowie, podsumowując to wszyscy macie rację, najlepszym rozwiązaniem byłoby wykręcić oryginalne sondy, rozwiercić ich gniazda-gwinty (są nietypowe) wspawać gwinty typowych sond i kupić jakieś współczesne sondy. Tylko jakie lub od którego współczesnego samochodu by pasowały? znaczy miały takie parametry jak oryginały? i oczywiście kosztowałyby jakieś rozsądne pieniądze?

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 07, 2016, 17:13:36 pm »
Panowie, rozsądne pieniądze tzn?

Markowa sonda ta niby uniwersalna z tych współczesnych to wydatek okolo 150 zł a dedykowana do Jaguara nowa 300. Biorąc pod uwagę, że często raczej tego nie wymieniamy nie jest to jakiś kosmos.

Pół roku jeździłem ze spalaniem około 20l/100km, już zmarnowalem w paliwie kilka nowych sond zanim wpadłem na pomysł aby sprawdzić sondy.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 08, 2016, 10:14:58 am »
Ale w takim wypadku przeciez oryginalne sondy też muszą być sprawne? Więc mamy kolejną sondę, kolejny wydatek i kolejny punkt do serwisu.

Musza, ale miedzy 20 letnia sonda nawet dzialajaca, a nowa masz czesto dwa litry na sto km roznicy ;) Do tego nawet jak ci padnie sonda od benzyny to na gazie i tak bedzie dzialac w porzadku bo co innego steruje gazem wiec i latwiej o diagnostyke. Generalnie to najpierw uzywalem oryginalnej sondy, przy przekladaniu instalacji jako, ze mialem kolektor wyciagniety do pospawania, pomyslalem ze bedzie tak zwyczajnie wygodniej, a ze calosc byla tania do ogarniecia to i tak wlasnie zrobilem. Za sonde zaplacilem okolo 50zl i nie byla to chinszczyzna.

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 12, 2016, 08:31:27 am »
Panowie, wykonczy mnie to auto.

Problem wrócił. Silnik buja/drży na wolnych obrotach, czasem bardzo zadko przy głębszym wciskaniu gazu przy ruszaniu się dlawi, czasem przymula podczas jazdy, jakby jeden cylinder nie chodził, sytuacja pojawia się na równym gazie lub podczas delikatnego rozpędzania. Na wysokich obrotach wszystko ok.

Wszystko w dolocie wyczyscilem, węże od podciśnieniowe wszystkie do których miałem dostęp zmienione, lambdy ok, błędów brak. Świece nowe, cewki ok.

Nie chcę wymieniać pół samochodu na pale bo może to a może tamto.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2016, 09:19:53 am wysłana przez msiwow »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 12, 2016, 11:46:10 am »
Świec olejem nie zalewa?
:)

s-type 4.0 2000r

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 12, 2016, 11:49:00 am »
Nie, zauwazylbym to przy wymianie napewno.

Donkihot

  • Gość
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 12, 2016, 11:59:10 am »
Zmierz ciśnienie w cylindrach, może któryś zawór jest nadpalony?

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 17, 2016, 00:28:24 am »
Może katy zapchane? Rozgrzać porządnie i na kanał pomierzyć temperaturę
:)

s-type 4.0 2000r

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 27, 2016, 12:39:46 pm »
Panowie, na dzień dzisiejszy wymienione kolanko to duże w dolocie i gumowy łącznik elastyczny, były szczelne ale klejone.

Żona dzisiaj zrobiła niecałe 20 km i twierdzi,  że jest ok.

Razem z wymienionymi wyżej elementami został wymieniony czujnik powietrza zasysanego? Ten wkrecony od góry w kolanko, żaden ze sprzedawców go nie demontuje.

Czy to on mógł być winny? Jak się objawia jego uszkodzenie i czy podczas pracy silnika odpinajac kostkę powinno być pogorszenie pracy? Na starym czujniku odpinajac go nie było żadnych zmian.

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: Nierówna praca silnika, zwiększone spalanie x300
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 28, 2017, 11:32:48 am »
Odświeżam temat, może komuś moja wiedza się przyda...

Auto ostatecznie zostało doprowadzone do porządku. Skończyłem z samodzielnymi naprawami i oddałem do mechanika.

Została wymieniona uszczelka kolektora dolotowego (zaznaczam, że wcześniej wypryskalem pół opakowania samostartu i nie znalazłem przedmuchow a jednak) i przytkany był prawdopodobnie jeden z tłumików bo po wymianie uszczelki podczas testów początkowo nie chciał wkrecac się na obroty dopóki nie rozerwalo tłumika.