Wiem że  wykopałem staruszka  - ale  ilekroć widzę ten wątek to mnie  krew  zalewa. Jakie %&^$#!!  klipery? Po angielsku to "brake caliper", a  po polsku to "ZACISK HAMULCOWY"
Co do samej treśći:  częstą usterką w X-type ze starym typem zacisku ( do połowy 2004r mniej więcej - typ można  rozpoznac  po półokrągłych "uszach" na  klocku hamulcowym) jest zapiekanie  się ramienia hamulca  ręcznego. Rzecz  polega na  tym, że  pod  uszczelką gromadzi sie  utlenione  aluminium i  guma  zaciska  sie  na  trzpieniu dzwigienki. Rozwiązaniem tymczasowym jest nasmarowanie  dużą iloscia  WD40 i rozruszanie  dzwigienki. Rozwiązaniem trwalszym jest demontaż zacisku , wyjęcie  uszczelki , wypolerowanie  gniazda drobnym papierem sciernym  i nasmarowaniu smarem odpornym na  ciepło (np smarem miedziowym)