Autor Wątek: Kupno Jaguara XF 2.7D 2008r  (Przeczytany 4062 razy)

djkomin87

  • Gość
Kupno Jaguara XF 2.7D 2008r
« dnia: Sierpień 07, 2013, 20:37:08 pm »
Witam wszystkich forumowiczów i miłośników tej pięknej marki jaką jest Jaguar.
Postanowiliśmy z żoną spełnić nasze marzenie i kupić sobie Jaguara XF w dieslu o poj 2.7 z 2008r. Przesiadamy się z 13-to letniego BMW E46.
Czytałem dość sporo na temat tego Jaguara ale nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na co zwrócić uwagę przy kupnie tego auta. Więc zwracam się z prośbą do was drodzy forumowicze.
Na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego auta ? Czy lepiej szukać od prywaciarza czy może z komisu ? Jak rozpoznać czy auto nie jest przerobionym "anglikiem" ? Jak rozpoznać czy skrzynia biegów i silnik działają prawidłowo ? I ogólnie na co patrzeć ? Na auto chcemy przeznaczyć max 90 000 zł myślę, że da się za to już coś kupić.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi ! ;)

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Kupno Jaguara XF 2.7D 2008r
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 07, 2013, 21:07:50 pm »
Hej. Sprzedaję części do Jagów, głównie do najnowszych. Powiem Ci, że pierwsze co zwróć uwagę na zderzak. Były różne rodzaje dolnych kratek. W 2.7d boczne nie powinny przepuszczać powietrza. 3.0d i 4.2 SC miały przepuszczające powietrze gdyż za kratkami były małe chłodniczki. Bardzo często ludzie w rozbijakach wsadzali jakikolwiek zderzak, a dokładnie taki jaki znaleźli najtaniej. Nie ważne było czy ma właściwe kratki czy nie. W ten sposób już "zgasiłem" kilku klientów, którzy do mnie przyjechali rzekomo niebitymi XFami.
   Sprawdź spasowanie elementów, stan chłodnic i zawieszenia. Chłodnice i wahacze pasują od S type! Handlarze niemal zawsze pakują najtańsze części aby auto wyszło tanio. Jeśli weźmiesz XFa na sprawdzenie w warsztacie spróbuj ustalić daty na wahaczach i wspomnianych chłodnicach. Ostatnio klientowi na drodze "strzeliła" chłodnica i okazało się, że auto rocznik 2010 a chłodnice 2002! Wyglądały jak wyciągnięte ze śmietnika w niemieckim warsztacie.
   Co do silnika to zwróć uwagę czy nic nie rzęzi, stuka i dymi oraz co ile km wymieniany był olej! Serwis zaleca co 20 albo 25tyś - nie pamiętam, ale to jest prosta droga do zajechania motoru! W tym silniku najlepiej co 10-12tyś km.
   Sprawdź też czy nie cieknie z dyfra! To też jest bolączka tego modelu.
   Ahaa zobacz na naklejki na przednich lampach czy nie są to przypadkiem angliki! Jeśli naklejek brak to także jest kombinacja.
   O przekładane angliki raczej się nie martw, to jest zjawisko marginalne i słyszałem tylko o 2 czy 3 przypadkach.
Powodzenia przy zakupie :-super Gdybyś miał wątpliwości podczas oględzin to zadzwoń do mnie, nr jest podany pod nickiem. Znam wiele XFów w Polsce bo spora ich liczba ma części ode mnie :-gwizd

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Kupno Jaguara XF 2.7D 2008r
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 07, 2013, 21:12:58 pm »
Witamy na Forum i powodzenia w poszukiwaniu  :-V  Pamietaj  :-tylko
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

djkomin87

  • Gość
Odp: Kupno Jaguara XF 2.7D 2008r
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 08, 2013, 17:47:27 pm »
Dzięki bardzo za bardzo pomocne info !! ;) A co np sadzisz o silniku...juz sam nie wiem który wybrać (chodzi o awaryjność) 2.7d czy 3.0 d ?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Kupno Jaguara XF 2.7D 2008r
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 08, 2013, 18:14:13 pm »
Zdecydowanie 3.0d ale może być ciężko w tej cenie. Silnik będzie ok ale przód czy tył wstawiany.

Kaloteck

  • Gość
Odp: Kupno Jaguara XF 2.7D 2008r
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 09, 2013, 00:18:50 am »
Co do silnika to zwróć uwagę czy nic nie rzęzi, stuka i dymi oraz co ile km wymieniany był olej! Serwis zaleca co 20 albo 25tyś - nie pamiętam, ale to jest prosta droga do zajechania motoru! W tym silniku najlepiej co 10-12tyś km.
A dlaczego tak często? Czy to ma związek z tym, że olej jest rozrzedzany paliwem, bo DPF coś tam robi?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Kupno Jaguara XF 2.7D 2008r
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 09, 2013, 06:35:02 am »
To już swoją drogą. Nowoczesne oleje mają właściwości czyszczące, dlatego jak spuszcza się zużyty olej jest on czarny. Taki olej nie ma już wystarczających właściwości smarujących i może dojść do zatarcia silnika. W tym silniku jest to szczególnie ważne bo wały korbowe i panewki mocną stroną niestety nie są. Chce się jechać to trzeba smarować :-gwizd ;)