Hej. Sprzedaję części do Jagów, głównie do najnowszych. Powiem Ci, że pierwsze co zwróć uwagę na zderzak. Były różne rodzaje dolnych kratek. W 2.7d boczne nie powinny przepuszczać powietrza. 3.0d i 4.2 SC miały przepuszczające powietrze gdyż za kratkami były małe chłodniczki. Bardzo często ludzie w rozbijakach wsadzali jakikolwiek zderzak, a dokładnie taki jaki znaleźli najtaniej. Nie ważne było czy ma właściwe kratki czy nie. W ten sposób już "zgasiłem" kilku klientów, którzy do mnie przyjechali rzekomo niebitymi XFami.
Sprawdź spasowanie elementów, stan chłodnic i zawieszenia. Chłodnice i wahacze pasują od S type! Handlarze niemal zawsze pakują najtańsze części aby auto wyszło tanio. Jeśli weźmiesz XFa na sprawdzenie w warsztacie spróbuj ustalić daty na wahaczach i wspomnianych chłodnicach. Ostatnio klientowi na drodze "strzeliła" chłodnica i okazało się, że auto rocznik 2010 a chłodnice 2002! Wyglądały jak wyciągnięte ze śmietnika w niemieckim warsztacie.
Co do silnika to zwróć uwagę czy nic nie rzęzi, stuka i dymi oraz co ile km wymieniany był olej! Serwis zaleca co 20 albo 25tyś - nie pamiętam, ale to jest prosta droga do zajechania motoru! W tym silniku najlepiej co 10-12tyś km.
Sprawdź też czy nie cieknie z dyfra! To też jest bolączka tego modelu.
Ahaa zobacz na naklejki na przednich lampach czy nie są to przypadkiem angliki! Jeśli naklejek brak to także jest kombinacja.
O przekładane angliki raczej się nie martw, to jest zjawisko marginalne i słyszałem tylko o 2 czy 3 przypadkach.
Powodzenia przy zakupie
Gdybyś miał wątpliwości podczas oględzin to zadzwoń do mnie, nr jest podany pod nickiem. Znam wiele XFów w Polsce bo spora ich liczba ma części ode mnie