Autor Wątek: Xj40 87' "Low brake pressure"  (Przeczytany 2546 razy)

marcinmorawiec

  • Gość
Xj40 87' "Low brake pressure"
« dnia: Wrzesień 01, 2013, 20:39:57 pm »
Dobrywieczór.

Powoli próbuję usuwać wszystkie niedoskonałości kota.  Na chwilę obecną komputer wywala dwa błędy. Wspomniane niskie ciśnienie i klocki hamulcowe.

Klocki, sprawa zrozumiała, tym bardziej, że najprawdopodobniej w jednym kole, kabel z czujnika jest wyrwany. Dynda sobie przy kole i tu moje pierwsze pytanie. Żeby "roboczo" obejść błąd, kable powinny być zwarte, czy rozdzielone?

I "Low brake pressure"...

-Uszczelniłem pompę do HSMO
-Uszczelniłem akumulator ciśnienia (dwa czujniki/zawory do niego wkręcone), sama bańka tylko umyta.
-Zalałem wszystko olejem, nie cieknie, mam wrażenie że nawet nivomaty działają. (Jaka jest ich specyfika działania? Kiedy się podnoszą/opadają? Przy zapłonie, odpaleniu, nabiciu ciśnienia w układzie?
-Zregenerowałem pompę hamulcową.
-Hamulce oczywiście odpowietrzone.

Nie ubywa płynu hamulcowego, ani zielonego oleju. Samochód hamuje skutecznie, nie mam co do tego, żadnych zastrzeżeń.
Gdzie szukać przyczyny wywalanego komunikatu?

Dodam, że ręczny jest do robienia i czasami wariuje ABS. Nie sądzę jednak, żeby miało to wpływ na wyświetlany komunikat... 

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 996
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Xj40 87' "Low brake pressure"
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2013, 20:58:26 pm »
Działanie nivo jest widoczne po odpaleniu auta , na chwile tył auta podnosi sie na maksa , a potem stabilizuje sie gdzies w połowie wysokości o jaką sie podniósł tył auta , zreszta sama nazwa ( zawieszenie samopoziomujące ) mówi o tym , że ma ono za zadanie ustawić nadwozie w odpowiedniej pozycji  i  obciążenie na osie . Wariowanie ABS-u moze mieć wpływ na komunikat o niskim ciśnieniu , bo ABS jest cześcia układu hamulcowego , i jak załacza sie bez potrzeby , albo wogóle sie nie załacza , to jest problem z utrzymaniem prawidłowego cisnienia w układzie .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

marcinmorawiec

  • Gość
Odp: Xj40 87' "Low brake pressure"
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2013, 21:03:21 pm »
No dobrze, w pierwszej kolejności w takim razie czyszczenie czujników ABSu. Dziękuję za odpowiedź.

W Omedze wszystko było proste. Wyciągałem bezpiecznik z ABSu. Nie było ABSu, nie było problemu :)

Pozdrawiam!


tomek1212

  • Gość
Odp: Xj40 87' "Low brake pressure"
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 02, 2013, 01:15:53 am »
Przewody od czujników zużycia klocków hamulcowych powinny być zwarte.
Są dwa czujniki, jeden z tyłu z prawej strony a drugi z przodu, chyba z lewej. 

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Xj40 87' "Low brake pressure"
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2013, 10:38:48 am »
Przewody od czujników zużycia klocków hamulcowych powinny być zwarte.
Są dwa czujniki, jeden z tyłu z prawej strony a drugi z przodu, chyba z lewej. 

Z tego co mi wiadomo w tym roczniku czujniki powinny być na wszystkich kołach.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

tomek1212

  • Gość
Odp: Xj40 87' "Low brake pressure"
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 03, 2013, 22:33:48 pm »
No tak nie zauważyłem, ja mówię o hamulcach ATE, czyli rocznik chyba od 90 w górę.