Autor Wątek: dziwne szarpanie silnikiem  (Przeczytany 12045 razy)

PAJU

  • Gość
dziwne szarpanie silnikiem
« dnia: Sierpień 19, 2013, 20:12:42 pm »
Mam problem z kotem zapalajac auto rano szarpie silnikiem jak dodam gazu na zimnym silniku jeszcze potrafi zgasnac, jak zlapie temperature chodzi juz duzo lepiej i nie gasnie silnik to 3.0 v6 z gazem brc .Podmienialem juz cewki zaplonowe i zalozylem nowe swiece.Jadac na benzynie zapala sie kontrolka silnika a raczej mruga odpuszczajac gaz gasnie a na gazie sie juz nie zapala.
Podlaczylem kota do kompa i wyswietlily sie nastepujace bledy
P0306
P1316
P1000
P2635   ?????? maly przeplyw przez pompe paliwa A  ??????

cisnienie paliwa 91794-97191  kPa

nie wyswietla innych bledow

jutro podlacze go jeszcze do bardzie rozbudowanego kompa moze cos jeszcze powie

idzie jezdzi kotem ale sam fakt ze cos go boli mnie dobija pomozecie :-cry


Jawe83

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2013, 20:48:25 pm »
Poczytałbyś wątki o kotach z gazem, to by naszło Ci parę pomysłów...

Czy ta instalacja gazowa ma mechaniczny powrót paliwa, czy masz założony zwykły emulator? Jeśli to drugie, to raczej na pewno to jest przyczyną.

Musisz zrobić kilkaset kilometrów na benzynie, komputer silnika powinien ponownie zaadoptować.

PAJU

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2013, 22:57:17 pm »
nie wiem czy ma powrot czy nie nie znam sie na instalacjach gazowych........
podjade do gazownika i zerknie bo nikt jeszcze od sprowadzenia kota tam nie zagladal...
pytam bo po to sa fora prawda zeby pomagac jesli ktos ma pomysl to poprosze o wskazowki napewno skorzystam z rad
mimo wszystko ze nie za bardzo chce chodzic a raczej jezdzic i tak juz pokochalem ten woz ;D ;D

Jawe83

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 19, 2013, 23:20:28 pm »
Napisałem, co masz zrobić, przejedź kilkaset kilometrów stricte na benzynie i powinno się wszystko ustabilizować...

benjamin

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2013, 08:35:18 am »
ciśnienie które podałeś to jakiś absurd nie ma możliwiści żeby takie było maks to jakieś 450kpa na tyle jest ustawiony zawór bezpieczeństwa w pompie, na początek proponuję wymianę cewek, sprawdź też  ich wtyczki, kiedy gaz był zakładany? jeśli niedawno to koniecznie wymień uszczelki pod kolektorem dolotowym, pewnie zdjęli kolektor do montażu lpg a nie wymienili uszczelek, lewe powietrze może wywalać wyżej opisane błędy, z dużą dozą prawdopodobieństwa przyczyną może być niewłaściwie zamontowane instalacja lpg i w tym przypadku sam nic nie zrobisz tylko ktoś kto dobrze ogarnia lpg w x-typie, poczytaj forum temat wałkowany milion razy

PAJU

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 20, 2013, 10:24:29 am »
ciśnienie odczytałem z kompa u mechanika może nie pokazuje przecinka ? wynik wyświetlany był jak napisałem a dalej napisane kPa
cewki podmienialem,swiece nowe  a uszczelki nie były zmieniane na pewno przy wymianie cewek....
jednak zastanawia mnie to za male ciśnienie na listwie? czy może to być wina wtryskiwacza który się zablokowal i leje  ??????
spada ciśnienie paliwa i zarazem zalewa swiece może stad blad o wypadaniu zapłonu na 6 garku ??????

Jawe83

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 20, 2013, 14:18:59 pm »
Kolego PAJU, po raz ostatni - kupiłeś auto niedawno, jest zagazowane i jeśli nie ma mechanicznego powrotu paliwa do baku, tylko emulator, to komputer silnika będzie głupieć. Parę tematów o tym było, więc poświęć te parę stówek, zatankuj bak benzyny i jedź gdzieś w trasę nacieszyć się widokami i komfortem jazdy (tylko na benzynie)  :-tylko
Możliwe, że komputer po tej trasie unormuje się i silnik zacznie pracować prawidłowo.

Twój pomysł na za niskie ciśnienie z powodu "lejącego" wtryskiwacza trochę nietrafny... Lejący - znaczy nieprawidłowo rozpylający paliwo w cylindrze, nie oznacza to, że paliwo fizycznie leje się z niego ciurkiem. Powodem złego ciśnienia w listwie może być:
1. Walnięty regulator ciśnienia na listwie
2. Rozregulowany komputer silnika, bo podczas pracy silnika na gazie wtryski benzyny nie pracują i bez mechanicznego powrotu paliwa komputer widzi za duże ciśnienie i zaczyna je zmniejszać
3. Awaria pompy paliwa
4. Totalnie zawalony filtr paliwa
5. Nieszczelność w układzie doprowadzania paliwa

P.S. Skoro masz błąd na 6 cylindrze, to wykręć z niego świecę i zobacz, w jakim jest stanie.

ghrh

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 20, 2013, 14:39:52 pm »
Jawe83, to już akurat zależy od kota. Mój bez emulatora nie jedzie, za to z przelewem się biesi :)

PAJU

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 21, 2013, 13:04:29 pm »
mam prosbe czy ktoś posiada jakies foty jak powien wygladac taki przelew w benzynie (wizualnie  ) bo w teori to już poczytalem, czy jest ktoś kto zamontowalby to w moim jagu 3,0 v6 ,dodam ze jestem z ostrowa wlkp może ktoś w okolicy już to robil?
nie chce dac mechanikowi auta żeby na nim eksperymentowal >:(

PAJU

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 06, 2013, 13:10:26 pm »
witam po przerwie
 szarpanie silnikiem w moim przypadku spowodowane bylo brakiem luzu zaworowego na 6 garku stad wypdanie zaplonu, dzis plytki poszly do szlifu zobaczymy co dalej kocor powie ;D

Jawe83

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 09, 2013, 12:01:29 pm »
Wow, ale jak to? Dostałeś jakieś wyjaśnienie, dlaczego doszło do takiej sytuacji?

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 20, 2013, 10:30:31 am »
mam prosbe czy ktoś posiada jakies foty jak powien wygladac taki przelew w benzynie (wizualnie  ) bo w teori to już poczytalem, czy jest ktoś kto zamontowalby to w moim jagu 3,0 v6 ,dodam ze jestem z ostrowa wlkp może ktoś w okolicy już to robil?
nie chce dac mechanikowi auta żeby na nim eksperymentowal >:(

Ano własnie - każdy mądrala  opowiada  o przelewie, ale  zdjęcia  nie  uswiadczysz. Sam jestem ciekaw  jak to jest zrealizowane.

Jawe83

  • Gość
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 20, 2013, 19:58:08 pm »
mam prosbe czy ktoś posiada jakies foty jak powien wygladac taki przelew w benzynie (wizualnie  ) bo w teori to już poczytalem, czy jest ktoś kto zamontowalby to w moim jagu 3,0 v6 ,dodam ze jestem z ostrowa wlkp może ktoś w okolicy już to robil?
nie chce dac mechanikowi auta żeby na nim eksperymentowal >:(

Ano własnie - każdy mądrala  opowiada  o przelewie, ale  zdjęcia  nie  uswiadczysz. Sam jestem ciekaw  jak to jest zrealizowane.

Co, czepiasz się ludzi, którzy starają się pomóc?  :-clap normalnie. Zdjęcia nie pokażę, bo nie mam i nie mam zamiaru montować gazu, ale na logikę (i łopatologicznie) przelew to metalowa rurka z zaworem, idąca od listwy wtryskiwaczy do baku paliwa. Chodzi o to, żeby paliwo nie "stało" w układzie podczas pracy silnika na gazie, tylko wracało sobie do baku, przez co komputer będzie sądzić, że wtryskiwacze pracują.
Podobno nie wszystkie wersje X'ów wymagają tego patentu (zależy na który rynek robione).

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 21, 2013, 02:15:11 am »

Co, czepiasz się ludzi, którzy starają się pomóc?  :-clap normalnie. Zdjęcia nie pokażę, bo nie mam i nie mam zamiaru montować gazu, ale na logikę (i łopatologicznie) przelew to metalowa rurka z zaworem, idąca od listwy wtryskiwaczy do baku paliwa. Chodzi o to, żeby paliwo nie "stało" w układzie podczas pracy silnika na gazie, tylko wracało sobie do baku, przez co komputer będzie sądzić, że wtryskiwacze pracują.
Podobno nie wszystkie wersje X'ów wymagają tego patentu (zależy na który rynek robione).
Oj tam zaraz czepiam - chcialbym po prostu zobaczyc  jak i gdzie  jest to wpięte , jaka srednice  musi miec  rurka  , jaki elektrozawór itp
Swoją drogą nie  tylko USA wymaga  tego patentu  - ja  mam Angola (mieszkam w  UK) i niestety tez  wymaga.. Na razie  jezdze  tak jak jest - na szczescie mam dosyc  sprytną instalacje LPG  która  kasuje  błąd cisnienia ale  juz  jestem ustawiony z  gaziarzem na  okolice swiąt  zeby zamontowac  przelew. Zeby nie  blądzic  w  ciemno chcialem zobaczyc  chociaz  jak toto wygląda  i tyle

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: dziwne szarpanie silnikiem
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 21, 2013, 09:22:59 am »
przelew to metalowa rurka z zaworem, idąca od listwy wtryskiwaczy do baku paliwa. Chodzi o to, żeby paliwo nie "stało" w układzie podczas pracy silnika na gazie, tylko wracało sobie do baku, przez co komputer będzie sądzić, że wtryskiwacze pracują.
Podobno nie wszystkie wersje X'ów wymagają tego patentu (zależy na który rynek robione).

Ja nie mam nic podpięte do wtryskiwaczy tylko zaraz za bakiem pod tylnym siedzeniem pasażera, ale zasada działania jest dokładnie taka jak opisałeś.
Wszystkie x-type z 3.0 l nie beda jeździły bez przelewu.