Autor Wątek: Cięzko pali rano  (Przeczytany 11503 razy)

Jawe83

  • Gość
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 21, 2013, 11:03:35 am »
To może komputer silnika rozregulował się przez jeżdżenie na gazie (nie wiem, czy masz przelew, czy emulator)? Próbowałeś zrobić tak ze 100-200 km trasy tylko na benzynie i próbować odpalić następnego dnia?

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 21, 2013, 17:09:34 pm »
To może komputer silnika rozregulował się przez jeżdżenie na gazie (nie wiem, czy masz przelew, czy emulator)? Próbowałeś zrobić tak ze 100-200 km trasy tylko na benzynie i próbować odpalić następnego dnia?

Mam zrobiony przelew, pompa nie jest rozkalibrowana, przerabialem temat z emulatorami i bez przelewu sie nie da. Na benzynie jeździ normalnie.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 22, 2013, 10:43:14 am »
Byłem u mechanika na komputerze, niestety miał odinstalowany IDS więc wpieliśmy do KTS i oto co się ukazało naszym oczom:

P1260 dostęp zabezpieczony - zakłócenia działania
P1582 Record danych - zapisany co najmniej jeden rekord
P1632 Sygnał obciążenia prądnicy - usterka
P2503 Napięcie ładowania prądnicy - niskie napięcie

trzy dały się wykasować, ale jeden ten P1582 pozostał, wiem, że KTS go nie umie skasować trzeba IDS

Czy może to być przyczyną złego odpalania rano?

Jawe83

  • Gość
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 23, 2013, 10:59:48 am »
P1582 to nie błąd, tylko informacja, że zostały zapisane jakieś dane pracy układów silnika (coś a'la czarna skrzynka w samolotach) - spowodowane jest to jakimś innym błędem. Jedź na IDS, dzięki niemu uda się ściągnąć zapis tego, co "siedzi w" P1582 i może to ukierunkuje Cię w kwestii znalezienia przyczyny ciężkiego odpalania.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 23, 2013, 14:37:31 pm »
Dzięki, wstępnie jestem umowiony na poniedziałek.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 26, 2013, 16:11:00 pm »
Dzisiaj rano to był dramat ledwie ledwie odpalił chyba za 4 albo 5 razem +15 stopni jeżeli to ma jakieś znaczenie  :-thumpdown stał od niedzieli rano nie ruszany cały dzień i noc. Na IDS jade jutro po południu w sprawie błędu.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 27, 2013, 16:57:32 pm »
Byłem dzisiaj na IDS, niestety Pan wiedział o obsłudze programu tyle co ja czyli nic, jest ekspertem w fordzie, a to oprogramowanie sie bardzo różni. Metoda prób i błędów udało nam się coś odczytać, głównie błąd P1582, poniżej zdjęcia pulpitu lapka i to co na nim jest napisane. Błędu nie chciał skasować.









Jawe83

  • Gość
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 29, 2013, 10:25:34 am »
Zastanawiające są parametry short- i longterm fuel trim, różnią się między głowicami... ale aż tak się na tym nie znam, żeby być pewnym.

Co do pozostałych parametrów, najlepiej będzie zrobić to metodą porównawczą :) Tak więc dziś pod wieczór wsiądę do swego kocura, zagrzeję go, podepnę interfejs i pozapisuję te parametry, które się da.
Szkoda, że nie było okazji mieć podpiętego IDS'a na zimnym silniku...


Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 29, 2013, 13:51:17 pm »
Jakiś miesiąc temu przed wyjazdem na wakacje zdarzyło mi się ze włączyła się ze 2-3 razy kontrolka ładowania aku. Alternator został sprawdzony na stole probierczym a także fizycznie wewnątrz i ma być ok. W drodze na wczasy po przejechaniu ok 1000 km raz się zapaliła i na miejscu ze 2 razy. Po powrocie i w czasie jazdy z wczasów ani raz się nie włączyła tylko błąd katalizatora kilka razy. Tu na miejscu ładowanie zapalilo się ze 2 razy zanim pojechalem na IDS. Po powrocie do domu tego samego dnia za każdym razem zapalala się kontrolka. W domu podpialem miernik i pokazało aku ze ma 12.5 v odpalilem i pokazywał ladowanie 13.8-14.1 V cały czas, a kontrolka się od razu zapaliła. Po jakiś 10 min. podszedlem zerknac na miernik a tam ładowanie 12.5v  :- pojecia Kolega pod powiedział żeby podpiac aku na noc do prostownika. Aku miał ok 12.6 V jak podpialem prostownik skazowka wyskoczyła na 4 amp. do rana zeszła do O.  Rano plus 10 stopni tylko, a auto jak nowka z fabryki odpalilo. Na drugi dzień tak samo. Zamowilem reg. napięcia, dzisiaj przyszedł.

Jawe83

  • Gość
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 02, 2013, 09:06:32 am »
No, w końcu się udało :) Choć jak zarzuciłeś temat zapalającej się kontrolki ładowania.... też ostatnio parę razy mi się zapaliła, ale ładowanie stoi na prawidłowym poziomie.
Czy mógłbyś wskazać, gdzie można dostać regulator? Bo słyszałem już różne teorie, włącznie z tą, że regulator jest niewymienialny i trzeba całego altka wymieniać.

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 02, 2013, 13:56:10 pm »
Jak wymienie regulator to dam znać co i jak

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 10, 2013, 15:45:46 pm »
Wymieniłem w czwartek regulator na nowy Transpo, ładowanie 14,5v, akumlator 87% żywotności zmierzone w sobotę i niby wszystko ok, a tu dzisiaj po poludniu (wtorek) zaświeciła kontrolka ładowania  :-cry szlag mnie trafi chyba.

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Je¿d¿ê taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 10, 2013, 20:32:22 pm »
korekty krótko i długoterminowe mogą się różnic pomiędzy głowicami. Kolega jeździ na gazie, więc wystarczy, że któryś wtrysk ma delikatniutko zagięty wężyk i już poda mniej gazu, a więc jest ubogo ciut na jednej głowicy i komp benzyny zwiększa dawkę aby to wyrównać. Nie znam parametrów korekt przed założeniem LPG więc ciężko ocenić, czy mają one wpływ na cięższe odpalanie auta. 3% to jeszcze nie problem, zakładając, że auto wyjechało z fabryki na korektach równych 0. Są bowiem auta, które wyjeżdżając z fabryki mają korekty długoterminowe na plus 5 lub minus 5 :) zależy jak im tam wyjdzie. Jeżeli powiedzmy fabrycznie miało być plus 5 a jest minus 3 to już może generować nam to jakiś problem. Aby wykluczyć wpływ gazu wyłącz go, zrób jakieś 50-100km na samej benzynie i zobacz wtedy. Wmiarę jeżdżenia komputer benzynowy będzie wracał do tego co miał przed założeniem LPG. Myślę, że warto spróbować, bo objawy wskazują na wpływ gazu jednak... Alternator niedoładowujący aku myślę, że nie ma nic do rzeczy, bo akumulator tylko pozwala zakręcić rozrusznikiem. Auto albo odpali, albo nie. Jak już złapie to by chodził normalnie zamiast kuleć...
Monta¿ i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 10, 2013, 20:51:52 pm »
Aby wykluczyć wpływ gazu wyłącz go, zrób jakieś 50-100km na samej benzynie i zobacz wtedy. Wmiarę jeżdżenia komputer benzynowy będzie wracał do tego co miał przed założeniem LPG. Myślę, że warto spróbować, bo objawy wskazują na wpływ gazu jednak...

Gaz nie ma tu kompletnie na nic wpływu. Pisałem już że ciężko pali i doszedłem że jak jest słaby akumulator to tak sie dzieje, jak go podładuje to pali dobrze. Napisałem również, że problemem jest na 100% coś z ładowaniem, ale co to nie wiem i żeby nie zakladać nowego watka tu dalej drążę temat, żeby go wyczerpać i zamknąć temat.

Alternator niedoładowujący aku myślę, że nie ma nic do rzeczy, bo akumulator tylko pozwala zakręcić rozrusznikiem. Auto albo odpali, albo nie. Jak już złapie to by chodził normalnie zamiast kuleć...

Jak wyżej ma tu jak najbardziej do rzeczy i jak pisałeś auto mi odpala albo nie, a jak juz złapie to chodzi normalnie nie kuleje
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2013, 20:58:02 pm wysłana przez bosniak »

bialy

  • Gość
Odp: Cięzko pali rano
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 10, 2013, 21:21:29 pm »
Czytając Twoje diagnozy..
Czy ppróbowałeś założyć inny akumulator i pojeździć kilka dni?
Może z całą instalacją jest OK a akumulator najzwyczajniej szwankuje i o ile prądu rozruchowego wystarcza na zakręcenie silnikiem to w tym samym czasie na iskrę brakuje.