Autor Wątek: Sonda Lambda  (Przeczytany 10037 razy)

Offline Vovapl

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Sonda Lambda
« dnia: Sierpień 13, 2013, 17:49:37 pm »
Drodzy forumowicze, może ktoś będzie w stanie odpowiedzieć mi na pytanie...Opcja "SZUKAJ" wiele nie pomogła, a wolał bym zaoszczedzić troche B1S2 która to sonda? :-wstyd  Jest dwie między grodzią a silnikiem i dwie z przodu, no i czy to bardziej ta lewa czy prawa  :- pojecia

moryc25

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 13, 2013, 18:01:54 pm »
B1 - Bank 1 - Prawa strona
S2 - Sonda 2 - Downstream - tylna sonda za katalizatorem.

Sebastian X

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 13, 2013, 18:04:23 pm »
Nr części C2S38497 ;D

Offline Vovapl

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 13, 2013, 18:22:12 pm »
Dzięki :-thank Tylko która to prawa w silniku poprzecznym? :-gwizd

moryc25

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 14, 2013, 00:07:10 am »

Offline Vovapl

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 14, 2013, 00:48:34 am »
 :-hehe no tak tyle że silnik tam jest poprzecznie ułożony ;D więc który to pierwszy rząd? Czyli według Ciebie prawy?

Jawe83

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 14, 2013, 11:21:57 am »
Strony określa się patrząc od strony rozrządu, czyli w tym przypadku będzie to strona przy chłodnicy auta.

Offline bartnik

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 237
  • XF-S 2010
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 22, 2013, 09:23:07 am »
jesli to bank 2  to masz chlopie  szczescie, bo jak wsadzisz glowe pod  auto to sondy masz wlasciwie pod  nosem. Ja wlasnie wymienialem sonde przed katem (upstream)  po prawej stronie (bank1) - łzy, pot , rozpacz, siniaki. Dorwałem ją po odkreceniu pompy hamulcowej i serwa oraz  usunieciu  wiekszosci złączek ,węzy i przewodów jakie wystepują w silniku 3.0 Na dodatek była pieknie zapieczona  wiec oslone cieplną tez  musialem pruć :) Do nowej sondy Denso doklada smar miedziowy , wiec jest nikła szansa  ze  nastepnym razem bedzie  ciut latwiej...

Offline Vovapl

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 22, 2013, 09:51:12 am »
U mnie z tymi sondami to działy się cuda :-gwizd Jak pisałem wcześniej, jedną z sond na teście komputerowym pokazywało jako zawieszoną. Kupiłem ją ale za podpowiedzią kolegów z forum, najpierw sprawdzony został układ dolotowy i wymieniona odma (rozwalona w pół się okazała). Mimo to chciałem wymienić już kupioną sondę, na wszelki wypadek mechanik sprawdzał miernikiem która to i.....wszystkie nagle działają prawidłowo :-V Więc została mi nowa sonda uniewersalna NGK, która leży w domu :-trudno

Bedek

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 25, 2013, 09:31:25 am »
Jeżeli jest uniwersalna to sprawdź jaką ma opornośc na grzałce. Uniwersalne mają ok 5 a oryginalne ok 2,2  jeżeli tak masz to nie ma co jej wkręcac bo komputer jej nie "trawi" i wywala błąd

Rhos

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 28, 2014, 00:31:01 am »
podepne sie pod temat zeby zametu nierobic:)

mam blad sondy,nie pamietam kodu ale bank2 sensor 2 na bank:)
ktos uprzejmy mnie oswieci ktora to?
najlepiej kolorkami jak dla blondynki:)
wtyczka szara i czarna przed  katem'
i szara/czarna za katem. ktora to bedzie?

czarna przed katem juz wymienilem,jak sie okazuje na darmo... :-wstyd

Jawe83

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 28, 2014, 09:15:45 am »
Mogłeś na logikę rozwiązać sobie problem na podstawie tego, co było wcześniej w tym poście :P

Skoro Vovapl miał problem z drugą sondą na banku 1 (B1S2) i opisaliśmy mu, że to ta głowica od chłodnicy (łatwiejszy dostęp), to, jako, że u Ciebie jest też sonda druga, ale na banku 2 (B2S2), to musisz wykręcić sondę, która znajduje się za katalizatorem (kolektor wydechowy -> pierwsza sonda -> katalizator -> druga sonda), ale przy drugiej, niestety z cięższym dostępem, głowicy.

Fakt, tej przed katem nie musiałeś wymieniać, bo to sonda pierwsza (B2S1).
I, tak pro forma, wiedz, że Jaguar ma ogólnie 4 sondy, po 2 "na każdą" głowicę, te pierwsze (przed katalizatorami) regulują skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a te drugie kontrolują, czy same katalizatory działają sprawnie.

mam x typa

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 05, 2014, 22:21:31 pm »
Witam
wie ktoś jaki numer ma sonda lambda przed katalizatorem, prawa
x-type      2001 rok  benzyna   2100 poj

Jawe83

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 14, 2014, 09:56:44 am »
? nikt nie wie?

Ja osobiście nie wiem, po co o to pytasz, wystarczy przecież uderzyć do sklepu z częściami i zamówić sondę lambda... najlepiej pewnie będzie wziąć NGK, czy Bosch, bo jeśli chcesz kupować oryginał z salonu, to sporo więcej z portfela wyciągniesz.

pablo

  • Gość
Odp: Sonda Lambda
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 29, 2014, 14:03:50 pm »
Mogłeś na logikę rozwiązać sobie problem na podstawie tego, co było wcześniej w tym poście :P

Skoro Vovapl miał problem z drugą sondą na banku 1 (B1S2) i opisaliśmy mu, że to ta głowica od chłodnicy (łatwiejszy dostęp), to, jako, że u Ciebie jest też sonda druga, ale na banku 2 (B2S2), to musisz wykręcić sondę, która znajduje się za katalizatorem (kolektor wydechowy -> pierwsza sonda -> katalizator -> druga sonda), ale przy drugiej, niestety z cięższym dostępem, głowicy.

Fakt, tej przed katem nie musiałeś wymieniać, bo to sonda pierwsza (B2S1).
I, tak pro forma, wiedz, że Jaguar ma ogólnie 4 sondy, po 2 "na każdą" głowicę, te pierwsze (przed katalizatorami) regulują skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a te drugie kontrolują, czy same katalizatory działają sprawnie.


kolego mam wielka prosbe - jesli nie jestes czegos pewien/ nie wiesz... to nie pisz bo wprowadzasz ludzi w blad, przez twoja wypowiedz mialem 3 godziny wiecej pracy przy aucie !

b1 strona od podszybia, b2 od chlodnicy