Autor Wątek: Kilka pytań o X-Type'a  (Przeczytany 2345 razy)

mikimisz

  • Gość
Kilka pytań o X-Type'a
« dnia: Sierpień 04, 2013, 21:05:06 pm »
Na początku chciałbym się przywitać  :-bry

Mam kilka pytań w sprawie nowo zakupionego Jaga (jest do 2.0 diesel 130 km z 2004 r):
- auto na 2gim i 3cim biegu ciągnie na dość wysokie obroty (~4 tys.) a nie przekłada się to zbytnio na jego przyspieszanie, czy ten typ tak ma czy należy coś z tym zrobić, jakieś sugestie?
- w kabinie słychać przy kręceniu kierownicą dość głośny, niski dźwięk, ale w komorze silnika już tego nie słychać, jak wyżej, jakieś sugestie?
- czy klapka od poduszki na kierownicy odstaje w górnej części domyślnie na ok. 1,5 cm czy tak nie powinno być?
- rozumiem, że 2 klawisze z telefonem przy radiu i klawisz na kierownicy z mówiącym ludkiem i telefonem nie świadczą o tym, że w aucie jest zestaw BT?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam  :)

ghrh

  • Gość
Odp: Kilka pytań o X-Type'a
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 04, 2013, 22:15:25 pm »
O ile się orientuję to pokrywa poduszki może być odkształcona na krawędziach. Przyciski też nie znaczą że masz BT :)
O dieslu nie mogę nic powiedzieć w kwestii prędkości, ale jak dla mnie 130 koni nie pociągnie za mocno 1,5 tony.

mikimisz

  • Gość
Odp: Kilka pytań o X-Type'a
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2013, 22:35:32 pm »
Chodzi mi o to, że na 4/5 obroty rosną równo z przyspieszeniem auta, na 2/3 obroty lecą w górę a auto jakoś nie nabiera prędkości.

Jawe83

  • Gość
Odp: Kilka pytań o X-Type'a
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2013, 09:39:46 am »
Ciężko odnieść się do kwestii obrotów... może być tak, że jesteś przeczulony, że tak się auto po prostu zbiera (kwestia proporcji przełożeń), a może być też tak, że sprzęgło jest do roboty, bo się ślizga (kosztowna sprawa).

Słyszałem gdzieś, że najlepszym (podwórkowym) testem jest próba ruszenia autem z 4 biegu, jeśli zgaśnie, sprzęgło jest raczej ok, jeśli nie, to szykuj się na wymianę... Choć osobiście bym nie polecał, skoro kocur jest już Twój, trzeba pojechać do dobrego serwisu na sprawdzenie, albo spotkać się z którymś z kolegów z forum z takim samym silnikiem, wtedy mógłbyś sobie porównać :)