Autor Wątek: Olej S-type 3.0  (Przeczytany 6925 razy)

unknown1

  • Gość
Olej S-type 3.0
« dnia: Sierpień 02, 2013, 08:34:19 am »
Witam chciałbym sie zapytać jakie olej silnikowy do S-type 3.0 benzyna. Wymieniany był 2 lata temu około 20 tys km. Wczoraj sprawdzilem stan olej a tam suchy bagnet :-cry pomyslałem o kur** . Troche mi wstyd z tego powodu, ale proszę o szybką odpowiedź i z góry dziekuję  ;)

EDIT. oczywiście chodzi o s-type, mój błąd  :-[. Proszę o przeniesienie do działu z s-type
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2013, 08:55:56 am wysłana przez unknown1 »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 02, 2013, 09:50:20 am »
Najlepiej zadać pytanie i czekać na odpowiedź.
A nie łaska użyć opcji . Temat wałkowany wielokrotnie.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 02, 2013, 20:12:29 pm »
Ponieważ jesteś pierwszy raz na forum to podpowiem ci od siebie. Ja leję do swojego Castrol 10w/40, bo mam przekulane ok. 300 tys. km i w sumie powinienem już lać 15W/40, ale zleży to od stanu silnika. następnym razem szukaj w indeksie i później w Archiwum - na dole strony.  :-super
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 02, 2013, 20:47:41 pm »
olej był wymieniany 2 lata temu... szok  :o jak można tak długo trzymać olej w silniku i to jeszcze do 20 tyś. km...  :o

olej w silniku 3.0 v6 wymienia się maksymalnie co 15-16 tyś km. (ja osobiście wymieniam co 10-12 tyś. - 5w40 Valvoline), albo przynajmniej raz w roku jeżeli robi się mniejsze przebiegi niż 15 tyś....

poniżej link do tematu o lepkości oraz specyfikacji oleju do s-type 3.0 v6 zalecanego przez producenta...:

 http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22997.0.html
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2013, 20:59:26 pm wysłana przez Artek123 »
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Karol1029

  • Gość
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 02, 2013, 21:37:17 pm »
Witam chciałbym sie zapytać jakie olej silnikowy do S-type 3.0 benzyna. Wymieniany był 2 lata temu około 20 tys km. Wczoraj sprawdzilem stan olej a tam suchy bagnet :-cry pomyslałem o kur** . Troche mi wstyd z tego powodu, ale proszę o szybką odpowiedź i z góry dziekuję  ;)

EDIT. oczywiście chodzi o s-type, mój błąd  :-[. Proszę o przeniesienie do działu z s-type
Kolego jeśli masz suchy bagnet to lepjej sprawdź gdzie ucieka olej , szczególnie warto sprawdzić miskę olejową i pokrywę rozrządu .

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 02, 2013, 22:50:45 pm »
olej był wymieniany 2 lata temu... szok  :o jak można tak długo trzymać olej w silniku i to jeszcze do 20 tyś. km...  :o

olej w silniku 3.0 v6 wymienia się maksymalnie co 15-16 tyś km. (ja osobiście wymieniam co 10-12 tyś. - 5w40 Valvoline), albo przynajmniej raz w roku jeżeli robi się mniejsze przebiegi niż 15 tyś....

poniżej link do tematu o lepkości oraz specyfikacji oleju do s-type 3.0 v6 zalecanego przez producenta...:

 http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22997.0.html

..... nie wspomnę o tych dwóch latach, bo ciarki mnie przechodzą. Ale zanim naleje 5W, to niech kolega napisze ile ma na liczniku. 5W może być za rzadki już dla niego jak dla mnie. Co do wycieku to najpierw musisz sprawdzić uszczelnienie wału od str. Skrzyni -Zimmeting tam najczęściej puszcza, bo to część ruchoma.
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 05, 2013, 19:43:35 pm »
Kolego ja ma ponad 300tyś i leję 5w30 i taki ma być z normą ford-jaguar wss513

Jak ktoś leje 15w40 do takiego silnika to to szybka prosta do padnięcia motoru.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 05, 2013, 20:23:36 pm »
Kolego
te silniki generalnie nie były przygotowane do syntetyków, bo za tamtych czasów owe oleje dopiero wchodzily, a technologia tych silników to lata 80-90-te. Po za tym norma ford-jaguar wss513 odnosi się do nowych silników, a nie z 300.000 przebiegiem. Panewki, pierścienie, cylindry itp. są wytarte i mają większe luzy. Dlatego muszą mieć lepsze smarowanie i gęstość oleju musi być większa żeby niwelować luzy. Podstawowe zasady mechaniki. :-super
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 05, 2013, 21:04:46 pm »
Kolego
te silniki generalnie nie były przygotowane do syntetyków, bo za tamtych czasów owe oleje dopiero wchodzily, a technologia tych silników to lata 80-90-te. Po za tym norma ford-jaguar wss513 odnosi się do nowych silników, a nie z 300.000 przebiegiem. Panewki, pierścienie, cylindry itp. są wytarte i mają większe luzy. Dlatego muszą mieć lepsze smarowanie i gęstość oleju musi być większa żeby niwelować luzy. Podstawowe zasady mechaniki. :-super

Jaguar S-Type z silnikiem 3,0 V6 zalewany jest silnikiem 5w30 i tak jest podane w specyfikacji producenta.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2013, 21:46:12 pm »
Kolego
te silniki generalnie nie były przygotowane do syntetyków, bo za tamtych czasów owe oleje dopiero wchodzily, a technologia tych silników to lata 80-90-te. Po za tym norma ford-jaguar wss513 odnosi się do nowych silników, a nie z 300.000 przebiegiem. Panewki, pierścienie, cylindry itp. są wytarte i mają większe luzy. Dlatego muszą mieć lepsze smarowanie i gęstość oleju musi być większa żeby niwelować luzy. Podstawowe zasady mechaniki. :-super

Jaguar S-Type z silnikiem 3,0 V6 zalewany jest silnikiem 5w30 i tak jest podane w specyfikacji producenta.
Tak jest Jakub, ale specyfikacja dot. Nowych samochodów, a nie z przebiegami tj nasze. producent takie silniki utylizuje.
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 05, 2013, 21:55:03 pm »
A czemu nie?? Mój ma 183 000 przebiegu według licznika i zalewam go olejem 5w30 i jakoś nie mam wycieków, oleju bierze mi po przejechaniu około 8 tyś w rok około 1 litra.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 05, 2013, 22:07:24 pm »
I tu się mylisz.
Kolego 913 jest do starego s-typa jak mój nowa norma to 917

Podstawowa zasada to nie przesadzać 15W40 dobije taki silnik i już

Wiesz niejeden klient zmienił zdanie jak powrócił do odpowiedniego oleju-specyfikacji
dobrej firmy oczywiście.

Pomyśl np. mustang 2002r ma być zalany jak pamiętam 0w30 lub 0W20 jedno zalanie tego motoru i pokatowanie go na 10W40 kończy jego żywot.
 
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Karol1029

  • Gość
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 05, 2013, 22:19:21 pm »
Mój jest z 2007r. ma przejechane 8 tys. km , zalałem go teraz Castrolem Magnatecem 15W40 klasa C3 czy dobrze zrobiłem czy lepiej przejść przy następnej wymianie na 30. Bo już sam mam wątpliwości tych olejów jest tyle , jeszcze te klasy  :- pojecia co lać żeby było dobrze i w rozsądnej cenie.

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 05, 2013, 22:20:06 pm »
Bo Mustangi mają inną tolerancję spasowania części. 5w/40 stosuje się dlatego, że szybciej oddaje ciepło ponieważ jest rzadki, olej rozgrzewając się traci gęstość o min. 20% to 5W/30-40 robi się gęstrza woda. Wchodzi wszędzie, oddaje ciepło lepiej, ale nie zabezpiecza ubytków, luzów spowodowanych przebiegiem. 5W rozpuszcza lepiej nagar i osady . Dlaczego półsyntetyk, a nie syntetyk.  :-chyt Ja używam 10W/40 Castrola lub Mobil 1. Uważam, że jest dobry do silnika z moim przebiegiem. Zresztą ten spór toczy się już od dawna na niejednym forum z tego co wiem. W pewnym momencie życia silnika trzeba dokonywać wyboru dla dobra ogółu tzn. wybrać opcję po środku i 10W/40 jest tym środkiem. Jeżdżę bardzo szybko i katują mojego kociaka i z tą obcją jest mu dobrze.

Połączono

Mój jest z 2007r. ma przejechane 8 tys. km , zalałem go teraz Castrolem Magnatecem 15W40 klasa C3 czy dobrze zrobiłem czy lepiej przejść przy następnej wymianie na 30. Bo już sam mam wątpliwości tych olejów jest tyle , jeszcze te klasy  :- pojecia co lać żeby było dobrze i w rozsądnej cenie.
Ty kolego lej 5W/30 Masz ciasno spasowane części silnika i olej musi dotrzeć wszędzie. Nie potrzebujesz uszczelniać wyrobionych luk
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2013, 06:07:36 am wysłana przez Choina »
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Olej S-type 3.0
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 06, 2013, 12:12:34 pm »
Mój jest z 2007r. ma przejechane 8 tys. km , zalałem go teraz Castrolem Magnatecem 15W40 klasa C3 czy dobrze zrobiłem czy lepiej przejść przy następnej wymianie na 30. Bo już sam mam wątpliwości tych olejów jest tyle , jeszcze te klasy  :- pojecia co lać żeby było dobrze i w rozsądnej cenie.

kto ci kolego doradził żeby zalać tak gęsty olej do tego silnika (15W40)... jeżeli to jakiś ,,mechanik" to od razu zmień warsztat...
najlepiej w naszych warunkach klimatycznych zalej go 5W40... bo 0W30 albo 5W30 w upalne dni lub jak wybrał byś się w cieplejsze kraje może okazać się ciut za rzadki...

poniżej masz linki odnośnie lepkości olei, a temperatur otoczenia oraz co zaleca producent...:

http://www.auto-swiat.pl/1-co-znaczy-10w-40-wyjasniamy-jak-wybrac-olej


http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22997.0.html


http://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III