Autor Wątek: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…  (Przeczytany 2722 razy)

arturxm

  • Gość
Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« dnia: Czerwiec 21, 2013, 07:57:59 am »
Dziwna sprawa z szybami. Po otwarciu auta pilotem – normalny klik, nie ponad 3 sekundy, otwarły się do końca wszystkie szyby. Dwa dni z rzędu mam ten numer, jak auto jest zdrowo nagrzane.  Fakt jest gorąco, temperatura w cieniu przekracza 34 stopnie. Sprawdziłem drobiazgowo, wszystko w aucie działa jak należy… Czy to jakaś nieudokumentowana funkcja? W dostępnej dla mnie dokumentacji nie znalazłem takiej funkcji. Auto sprowadzone z Włoch.

Jeśli ktoś posiada dokładny opis możliwych funkcjonalności, oraz instrukcję jak się nimi posługiwać  będę wdzięczny z publikację lub podesłanie.
A już myślałem, że mnie moja kicia niczym nie zaskoczy…  :-super

Pozdrowionka dla wszystkich!!!
 :-tylko

monisia510

  • Gość
Odp: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2013, 08:02:15 am »
U mnie otwieraja sie wszystkie szyby i szyberdach ale wtedy kiedy po normalnym otwarciu drzwi jeszcze raz wcisne ten przycisk i trzymam.

arturxm

  • Gość
Odp: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2013, 09:15:36 am »
Normalnie też tak działa jak piszesz. Jednak tak jak napisałem szyby otworzyły się razem z zamkiem po naciśnięciu zwykle tylko otwierającym auto.
 :-tylko

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2013, 10:36:22 am »
Albo zadzialał czujnik temp. wewnątrz kota połączony z modułem, albo przy tej temp. zwariował sterownik. Jak jest włoch, to może ma taką dod. funkcję. Przecież wychodziły nasze koty w różnych konfiguracjach.
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

arturxm

  • Gość
Odp: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 23, 2013, 22:22:39 pm »
Już oblukałem temat. Sterownik głupieje od temperatury. Inny objaw to zasięg pilota – spada do 1.5m. Wszystkie objawy ustępują po kilkuminutowym wietrzeniu. Fajne rozwiązanie widziałem w VW Phaetonie – bateria słoneczna zasilająca wentylatory wietrzące wnętrze w czasie upałów. Zobaczę czy da się to przeszczepić do kota, sporo zależy od szkła w tylnej szybie. Na tylnej półce spokojnie da się zainstalować moduł o mocy 20W. Za kilka dni podzielę się wieściami.
 :-tylko

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 23, 2013, 22:37:35 pm »
Bardzo ciekawy temat - z tymi solarami  :-super . Będę śledził sprawę. A co do sterownika - mowilem. Koty nie lubią wysokich temperatur.  :-zly a szczególnie S-Typy.,
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

jarkrzy1

  • Gość
Odp: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 24, 2013, 09:02:06 am »
Już oblukałem temat. Sterownik głupieje od temperatury. Inny objaw to zasięg pilota – spada do 1.5m. Wszystkie objawy ustępują po kilkuminutowym wietrzeniu. Fajne rozwiązanie widziałem w VW Phaetonie – bateria słoneczna zasilająca wentylatory wietrzące wnętrze w czasie upałów. Zobaczę czy da się to przeszczepić do kota, sporo zależy od szkła w tylnej szybie. Na tylnej półce spokojnie da się zainstalować moduł o mocy 20W. Za kilka dni podzielę się wieściami.
 :-tylko
e tam po co tak daleko szukać ...skoda od przynajmniej 8 lat ma ten patent ;D
Kurcze na taki skwar by się coś takiego przydało.

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 24, 2013, 17:41:05 pm »
... już nie ważne" kto ma" - ważne żeby nam pasowało do jaga albo jak to zaadoptować do naszych potrzeb - "O"    :-gwizd
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

arturxm

  • Gość
Odp: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 31, 2013, 19:58:22 pm »
Witam ponownie.

Powrócę na moment do tematu chęci wietrzenia kota. No więc po gruntownym prześwietleniu kota winnym okazał się … pilot. Odkryłem to przypadkiem za pomocą starego radia przypadkowo nastawionego na fale średnie lub krótkie (nie pamiętam w tym momencie). Zostawiłem to radio w garażu włączone, zamiast wyłączyć w pośpiechu machnąłem przełącznik zakresów zamiast wyłącznika. Rano okazało się że po naciśnięciu guzika coś natarczywie burczy… przez dłuższy czas i otwierają się szyby. Powtórzyłem sobie operację parę razy i efekt było powtarzalny, ale tylko po naciśnięciu guzika otwarcia. Po rozebraniu pilota na mikroprzełącznikach płytki był widoczny zielony nalot, podobny nieco do plasteliny. Ograniczał skok mikroprzełączników i powracanie do pozycji wyjściowej (przez dłuższą chwilę pozostawały wciśnięte, zanim same odskoczyły, najdłużej właśnie otwierający). Wyczyściłem toto wacikami, złożyłem pilota i jest super. Kot reaguje jak należy, burczenie na testowym radiu pojawia się tylko przy naciśnięciu guzików. Dodam jeszcze, że wewnątrz pilota widocznej wilgoci brak. No i wyjaśniło się dlaczego tak szybko zjadał baterię no i reagował tylko z bliska (zamęczona bateria). Dodam jeszcze że czyszczenie i testowe naciskanie mikroprzełączników jest bezpieczne i nie powoduje rozsynchronizowania pilota z autem. Jak w innych rocznikach i  modelach niestety nie wiem, więc ostrożność raczej wskazana.

 :-tylko


Teraz dwa słowa o baterii na tylnej szybie i wentylowaniu auta.  :-wstyd

Pomysł raczej upadnie, ponieważ panel za szybą traci prawie połowę sprawności – szyby w moim kocie są takie zielonkawe i blokują znacząco energię potrzebną bateriom słonecznym. Estetyka też kiepsko – tylna półka jest jasna i nie widzę możliwości takiego wkomponowania baterii, aby nie cuchnęło to druciarstwem.
Inna kwestia to położenie wentylatorów. U siebie testowo zamontowałem w boczkach bagażnika, tam gdzie są takie „chrapy” w ten sposób, aby wyciągały powietrze z auta. Pomyślałem że wciągane powietrze powinno przejść przez filtr przeciwpyłowy, i wypychane pod auto przez tylne otwory wylotowe.
I tu kolejna  zagwózdka – powietrze czerpane jest z pod przedniej części maski a ta niestety nagrzana na maksa …
po drugie nie wyciąga to poduszki gorącego powietrza od dolnej linii okien do dachu. Tunele wyciągające gorące powietrze należałoby zamontować w podsufitce i wyprowadzić w bagażniku. 
Po trzech tygodniach eksperymentów zdemontowałem te zabawki i doszedłem do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem jest na chwilę otwarcie auta, przewietrzenie , a potem zamknięcie, pozostawienie włączonego silnika (i klimy) na cztery minuty (jeden papieros, nie palę w aucie).
We wnętrzu chłodek, wsiadamy i jedziemy. Nie poprawiamy inżynierów Jaga. (niestety, albo stety  :-R)

Pozdrowionka dla wszystkich!

 :-tylko

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Kot chce się wietrzyć?? Dziwna sprawa z szybami…
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 31, 2013, 20:12:49 pm »
No to kicha  :-thumpdown a już myślałem , że w te tegoroczne skwary będziemy mieli chłodek.  :-zly  :- pojecia
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie