Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Xj40 Awaria skrzyni 4hp22, od x300 bedzie pasowała?

<< < (2/4) > >>

mannnone:
jak skrzynia ci zle przerzuca to wymien olej. najlepiej wymiana dynamiczna, w 100% masz swiezy olej. co do blosa to ogolnie regulacja jest banalnie prosta tylko wiekszosc gazownikow tego na oczy nie widziala, a sa tylko dwa pokretla od wolnych obrotow i od dawki gazu podczas jazdy, bez zadnego sterownika itp, wsadzaja sonde w rure i jazda. poza tym skoro masz taka instalacje to za blosem powinienes miec bezpiecznik, klapke ktora podczas strzalu chroni przeplywomierz, wystarczy ze bedziesz mial stare swiece, kable itp itd i bedzie strzelal. .

aha i ogolnie blos jest firmy brc wiec szukaj serwisu ktory specjalizuje sie w tej marce i powinni ci pomoc.

jaras81:
Olej i filtr w skrzyni był wymieniony pod koniec zeszłego roku. I właśnie po tej wymianie pojawił się wyciek między wałem a skrzynią. Także raz już dolewałem dexrona II.
Mam problem z prawidłowym sprawdzeniem poziomu oleju w skrzyni - gdy się rozgrzeje (po przejechaniu 20-30 km) bagnet po pierwszym wyjęciu jest prawie suchy, gdy od razu sprawdzam poziom jeszcze raz - jest cały zalany.
Mała poprawka co do mojego poprzedniego postu - bieg 4 jednak wchodzi.
Zastanawiam się ile ta skrzynia ma przełożeń?
4 czy może 5? (kiedyś miałem wrażenie że koło 90km/h wchodzi jeszcze jeden bieg)
Przy 90km/h mam 2100-2200/min obrotów.

Po ostrzejszej jeździe, gdy często używam kickdown, w pewnym momencie auto zaczyna dziwnie charczeć w okolicach silnika-skrzyni (ciężko zlokalizować źródło) i auto w ogóle lub b. słabo reaguje na pedał gazu, nie działa wsteczny a po chwili nie można w ogóle ruszyć.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu chwile jest ok (nie charczy) - po ruszeniu znowu jest problem. Dopiero gdy odczekam ok 15 minut można kontynuować jazdę - oczywiście b. spokojnie.
Prawdopodobnie coś się przegrzewa przy szybszej jeździe.

Co do regulacji gazu - poszukam gazownika serwisującego BRC.

tomek1212:

--- Cytat: jaras81 w Sierpień 19, 2013, 10:47:47 am --- bagnet po pierwszym wyjęciu jest prawie suchy, gdy od razu sprawdzam poziom jeszcze raz - jest cały zalany.

--- Koniec cytatu ---

Mam dokładnie tak samo a skrzynia u mnie funkcjonuje bez zastrzeżeń.



--- Cytat: jaras81 w Sierpień 19, 2013, 10:47:47 am ---Zastanawiam się ile ta skrzynia ma przełożeń?
4 czy może 5? (kiedyś miałem wrażenie że koło 90km/h wchodzi jeszcze jeden bieg)


--- Koniec cytatu ---

Przy około 85km/h blokuje się sprzęgło (konwerter) tak aby skrzynia pracowała bez poślizgu przy wyższych prędkościach. Jest to odczuwalne tak jakby skrzynia wrzuciła kolejny bieg.
Oczywiście ZF4hp22 ma 4 biegi.

mannnone:
ja mialem problem z szarpaniem po rozgrzaniu w innym aucie wiec nie wiem czy to sie przyda. w jagu sa kable wysokiego napiecia, ja w maximie mialem cewki ale jak sie rozgrzala to iskra uciekala i zbieral sie nadmiar gazu i albo strzelala albo wlasnie po wcisnieciu gazu dusilo ja bo poprostu bylo za duzo gazu w dolocie w stosunku do powietrza i co ciekawe na benzynie wtedy w ogole nie chciala jechac. po odczekaniu paru minut gaz ulecial i dzialala normalnie(tez mialem blosa). jak wymieniles kable to zajrzyj do swiec. ja np musialem swiece 3 razy do roku zmieniac zeby nie bylo tego efektu . jedyny plus ze za sztuke placilem 7 zl. tylko nie daj sie namowic na jakies platynowe bo wytrzymaja ci nieco dluzej ale koszt spory(kilka kompletow zwyklych).

slavek:
ja mam silnik 3,2 czyli 4hp22 i od jakiegoś czasu mam dość wysokie obroty jak na prędkość... na 4 biegu prędkość 100-110 a obroty w okolicy 3000. co Wy na to ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej