Autor Wątek: Wymiana chłodnicy silnika.  (Przeczytany 2267 razy)

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Wymiana chłodnicy silnika.
« dnia: Lipiec 25, 2013, 12:13:20 pm »
Może mi ktoś tak krok po kroku opisać jak wyciągnąć chłodnice silnika. Chodzi mi o opis typu:
1.odkrec to i tamto
2. Zdejmuje wąż taki i tak
3. Itd.

Z góry wielkie dzięki.
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Wymiana chłodnicy silnika.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2013, 12:57:35 pm »

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Wymiana chłodnicy silnika.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2013, 13:04:05 pm »
Czyli tak:
Zdjąć Wiskoze i osłonę
Odpiąć weżę
Odpiąć czujnik temp
Zdjąć górna osłonę
Odkręcić śruby.
?
Śruby trzymające chłodnice są u góry i na dole?

Chłodnice silnika da się wyjąć weź ruszania chłodnicy klimy?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Wymiana chłodnicy silnika.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2013, 22:09:45 pm »
Chłodnica wytargana.
Nie obyło się bez problemu...
Mianowicie  dolne podłączenie rurki od skrzyni biegów było zapieczone, zardzewiałe i nie chciało puścić... jako że będę robił chłodnice cała na zamówienie stwierdziłem że odetnę gwint który wystaje z chłodnicy i tak zrobiłem. Później trochę się mordowałem aby usunąć ten gwint z nakrętki... w końcu się udało ale niestety nie do końca... początek gwintu był zapieczony i pozostały tam resztki metalu co uniemożliwia wkręcenie nakrętki na gwint....
No i teraz mam pytanie, czy jest jakiś patent/ środek aby to co zostało w gwincie usunąć, nie wiem polać czymś poczekać trochę a później wyskrobać śrubokrętem ?
Jeśli nie to mam dwa pomysły żeby to naprawić:
1. niedaleko mnie jest warsztat który robi węże na zamówienie, jutro pojadę się dowiedzieć czy mógłby ktoś przyjechać do mnie i mi na miejscu to naprawić tj. odciąć starą nakrętkę założyć nową i rozciągnąć rurkę .
2. jeśli pierwszy pomysł nie wypali to powiedzcie mi czy można to zrobić tak, odciąć z 2/3 cm tej rurki nasunąć na nią gumowy wąż zacisnąć cybantem, a fachowcowi który będzie mi robił nową chłodnicę powiedzieć żeby na dole nie robił gwintu tylko taki dziubek na który nacisnę wąż i założę cybant.

Powiem szczerze że najbardziej właśnie odpowiadało by mi to drugie rozwiązanie tylko nie wiem czy tak może być...

Może się ktoś wypowiedzieć :)
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12