Autor Wątek: S-type 2,7 Diesel prblemy....  (Przeczytany 2553 razy)

Masta_86

  • Gość
S-type 2,7 Diesel prblemy....
« dnia: Lipiec 09, 2013, 01:25:33 am »
Cześć Koledzy,

W czerwcu kupiłem stypa... samochód po lekkim uszkodzeniu - stał ponad miesiąc nieużywany...

Po naprawie blacharskiej, wymianie rozrządu i wszystkich płynów, napełnieniu klimy cały czas mam poniższe problemy...

1/ od początku po odpaleniu włącza się zółta kontrolka silnika... po minucie włącza się zółte światełko + kontrolka od trakcji oraz komunikat Restricted Performance... muszę dodać że do chwili włączenia się kontrolki trakcji skrzynia biegów chodzi płynnie - natomiast później szarpie i zmienia biegi na znacznie wyższych obrotach.... (co dziwne wystarczy że wyłączę i szybko włączę samochód pali się wtedy tylko kontrolka silnika i żółte światełko skrzynia chodzi OK)

2/ po "mocniejszej" jeździe po mieście temperatura wody znacznie wzrasta... i nie opada nawet podczas postoju - wręcz przeciwnie - włącza się czerwona kontrolka ostrzegawcza obok wskaźnika temperatury wody... dodam jeszcze, że wystarczy że rozpędzę się do 50kmh i porostu jadę - wszystko wraca do normy (nawet podczas bardzo szybkiej jeździe po obwodnicy przy 3-3,5 tys obrotów....)

3/ klimatyzacja... po mieście nie działa na trasie wszystko ok...

Dodać muszę, że po wymianie rozrządu w samochodzie (pewnie dlatego że akumulator był odłączony) nie świeciły żadne kontrolki... wyskakiwał tylko komunikat związany z DPF'em  - podejrzewam, że chodzi o konieczność zrobienia dłuższej trasy w celu wypalenia filtra... ale komunikat zniknął po wyłączeniu silnika i spowrotem wróciły problemy opisane wyżej...

Po podłączeniu komputera wyskakują poniższe błędy
P0401
P2459

Bardzo proszę o diagnozę i informację co to może być, będę również wdzięczny za informację czy do wypalenia DPFu jest konieczność uruchomienia procedury czy wystarczy jechać przez 30 minut po autostradzie z obrotami na poziomie 2,5 - 3 tyś obrotów

Dzięki za pomoc/

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: S-type 2,7 Diesel prblemy....
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 09, 2013, 01:41:58 am »
Trzeba bylo podac kodow w wczesniejszym watku, troche robisz zamieszanie.

Kodow mozesz sam sprawdzic tutaj:

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16784.0.html

Twoje kody oznaczaja:

P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ"
P2459  "Diesel Particulate Filter Regeneration Frequency" - "Frekwencja regeneracyjna filtra DPF"

wiec problem masz z DPF-em. z tego co wyczytalem z twoje ostatniego postu to nie wiesz czy masz
w ogole jeszcze DPF-a czy zostal wymontowany. wybacz, ale z daleko, bez zadnej wiedze nie da
sie zdiagnozowac twoj problem.

jezeli masz DPF to trzeba sprawdzic wszystkich odpowiednich plynow (bylo kilka wersji DPF-a,
z osobnym plynem i bez), prosze opowiadac kiedy bylo ostatni cyklu spalania.

jezeli nie masz DPF a komputer mysli ze masz to trzeba miec pretensje do "zakladu" ktory go
wymontowal. bo wtedy (juz nie mowiac o aspektach ekologicznych) trzeba dbac o jego "wymeldowania
sie z komputera", ewenutalnie emulatora. wybacz, to jest kompleksowy temat, nikt bez wiedze o tym
co u Ciebie zostal "kombinowany" nie bedzie mogl pomoc.

co do pozostalych problemach .... kontrola trakcji nie ma nic do DPF. to osobny problem i z pewnoscia
ma osobny kody. (standardowy skaner nie wyczyta kodow skrzynii).

klimatyzacja, jak dziala na wyszych obrotach na trasie a nie w miejscie to obstawiam lekki brak czynnika,
trzeba sprawdzic.

wymiana rozrzadu... no tak, kiedys trzeba ale nie podales ani wersje silnikowej (teraz to podales 2.7D) ani
stan licznika, moze slusznie, moze ktos ci sprzedal cos fajnego co nie trzeba bylo, nie pisales wczesniej nic o
problemach z rozrzadem, pasek w 2.7D sie wymienia po 160 tys km ale nie ma on nic do opisanych problemow.

kompletnie nic. byles w warsztacie ktory wiedzial auto na zywo, robil rozrzad i nie jest w stanie opanowac
pozostalych problemi a od nas, ktory nie widzimy twoje auto wymagasz rozwiazanie problemu....

no grunt to pozytywne myslenie.


andrzej23

  • Gość
Odp: S-type 2,7 Diesel prblemy....
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2013, 02:07:29 am »
P2459 Description

The particulates in the exhaust gases are collected by the Diesel Particulate Filter (DPF). When the filter becomes saturated with particulates, they are incinerated by a regeneration process. The regeneration process increases the exhaust gas temperature, warning the Diesel Oxidation Catalyst (DOC) first, the warning the DPF. The Engine Control Module (ECM) monitors the system with inputs from two Exhaust Gas Temperature (EGT) sensors 1 and 2 and the exhaust differential pressure sensor.

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: S-type 2,7 Diesel prblemy....
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 09, 2013, 11:02:23 am »

2/ po "mocniejszej" jeździe po mieście temperatura wody znacznie wzrasta... i nie opada nawet podczas postoju - wręcz przeciwnie - włącza się czerwona kontrolka ostrzegawcza obok wskaźnika temperatury wody... dodam jeszcze, że wystarczy że rozpędzę się do 50kmh i porostu jadę - wszystko wraca do normy (nawet podczas bardzo szybkiej jeździe po obwodnicy przy 3-3,5 tys obrotów....)


Stawiam na zapowietrzony układ. U mnie też tak jest jak całkiem się zleje stary i zaleje nowy płyn, w mieście dojeżdżam do świateł, tymp. na czerwone pole, ruszam to spada, a na dłuższym nieprzerwanym odcinku jest w normie. Odpowietrzanie tylko przez sam korek nie daje efektu. Sprawdź, czy nie jest tak, że jak po jeździe silnik całkiem wystygnie, to nie masz płynu (albo masz mało) w zbiorniczku wyrównawczym, jeśli tak jest to bankowo powietrze w układzie i sensor (na górze silnika) mierzy Ci temp. powietrza a nie płynu. U mnie trzeba kilka razy robić dolewkę do pełna - jazda (spokojna, bo płynu mało, można przegrzać) - wystudzenie - dolewka - jazda itd. potem dolewki są coraz mniejsze. Przypominam, że przejażdżki powinny być na otwartej nagrzewnicy, tj. ogrzewanie ustaw na max.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport