Autor Wątek: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala  (Przeczytany 10086 razy)

Chmielu

  • Gość
Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« dnia: Lipiec 01, 2013, 12:11:04 pm »
Moi drodzy, mam problem z Kotkiem (S-Type 3.0 benzyna 2003 r.), otóż któregoś poranka odpalam autko żeby pojechać do pracy, a tu.... zonk auto kręci ale nie odpala. Myśle, co jest ? Akumulator, nie dopiero co wymieniony, a zresztą silnik kręci normalnie. Zadzwoniłem po znajomego mechanika, wywnioskował, że do silnika nie dociera paliwo - pompa ? Kotek wszedł na lawetę i zawieziono go do warsztatu, niestety "znajomy mechanik" rozebrał autko wewnątrz (cały tył, bagażnik itp. - troche mnie to przeraziło, bo nie wiem czy nie zostanie przysłowiowej śrubki po złożeniu i coś będzie pukało, latało) okazało się że pompa działa, wtedy kiedy podepnie się ją do drugiego akumulatora!!!! Wszelkie bezpieczniki i przekaźniki zostały sprawdzone, okablowanie również.... W takim razie nie wiedzą i szukają dalej... Oby nie za daleko, proszę o pomoc jak to ugryźć, może być to wina modułu sterującego pompą ?? gdzie się znajduje to cacko ?? Podejrzenie właśnie padło na elektronikę, "coś" odcina dopływ paliwa do silnika!! :-help :-help

majk1980

  • Gość
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 01, 2013, 12:35:39 pm »
Inertia sprawdzona?

Chmielu

  • Gość
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 01, 2013, 12:53:24 pm »
Mechanik mówił, że sprawdzał i to.

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 01, 2013, 23:59:57 pm »
Bardzo często za takie zachowanie odpowiedzialny jest immbilaiser. Znajduje się w środkowej części po d podłogą. Miałem podobną sytuację i okazało się , że to on odcinał dopływ paliwa .
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 02, 2013, 00:05:54 am »
Dzikus, to wlasnie "Inertia Switch" o ktorym juz bylo mowa. Ja tez bym obstawial go ale skoro mechanik go sprawdzil....

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 02, 2013, 00:07:31 am »
Pytanie tylko czy sprawdzil przepływy prądowe , czy też masy? Kto nie zna jaga ten do tego nie dojdzie. Pisałem już Wrojagowi jak mnie zalatwili na cacy na 7 tyś. Niewiedza mechanika kosztuje.  :-zly
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 02, 2013, 00:10:39 am »
Obawiam sie, ze mechanik go w ogole nie sprawdzil bo nie wie co to "Inertia". Trudno z pozycji lajka doradzic "fachowcom" ...

Jezeli pompa jest sprawdzona sposobem "na drugim akumulatorze" to znaczy ze mechanik nie sprawdzil czy
pompa ma prad (no by raczej nie ma) a przekaznik oraz bezpiecznik sa wporzadku... dziwny. Jezeli pompa nie
dziala to bym raczej sprawdzil czy prad jest przy pompie niz wymontowac i sprawdzic czy dziala, no ale
mechanikiem ani elektrykiem nie jestem. Jezeli przekaznik jest ok, bezpiecznik jest ok, a pradu nie ma no
to zostaje wylacznik awaryjny (slynny "Inertia") albo zwarcie przewodow ale ja sie nie znam :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2013, 00:15:32 am wysłana przez kogutki »

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 02, 2013, 00:19:50 am »
No - my możemy mieć tylko doświadczenie ... nie wiedzę mechanika-elektryka  ;D
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Chmielu

  • Gość
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 02, 2013, 00:34:32 am »
Pytanie tylko czy sprawdzil przepływy prądowe , czy też masy? Kto nie zna jaga ten do tego nie dojdzie. Pisałem już Wrojagowi jak mnie zalatwili na cacy na 7 tyś. Niewiedza mechanika kosztuje.  :-zly

Dzikus możesz rozwinąć temat ? Jak to Cie załatwili, oby majstry nie zrobiły podobnego błędu. Jutro dopytam go o te rzeczy.

Gdzie dokładnie znajduje się immobiliser  ? Boje się że jak zaczną grzebać, to go w cholere "pogrzebią".

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 02, 2013, 00:41:47 am »
Trzeba zapytac mechanikowi czy jest prad przy pompie. Jezeli nie ma pradu to trzeba szukac przyczyny tego braku.

Mozliwy ze pompa dziala ale ze zapchany jest doplyw benzyny (filtr?) Teoretycznie tez moze byc blad ze strony
sterownika (pompa nie dziala liniowa tylko w zaleznosci od zapotrzebowania paliwa). Na jakie podstawie mechanik
stwierdzil ze paliwo nie dociera do silnika?

Chmielu

  • Gość
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 02, 2013, 00:47:13 am »
Przy pompie na jej wyjściu odkręcił zaworek (jak w wentylu od koła) i docisnął. Według niego powinno trysnąć benzyną. Zaznacze, że przy podłączeniu pompy do drugiego aku samochód odpala normalnie bez żadnych problemów. Właśnie co do sterownika, jak się z tym zmierzyć ? Pod kompa czy jest gdzieś fizycznie umiejscowiony w postaci modułu ?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 02, 2013, 01:39:25 am »
Ajaj. Myslalem ze problem ograniczamy do pompy ale... S-Type ma pompy benzynowa oraz "pomp pomocnych"
tzw "jet pumps" ktory obracaja benzyny w baku. Do tego dwoch czujnikow, wiec jezeli faktycznie wszystko
zostalo sprawdzowny a wszystko dziala z zewnetrzym zasilaniem, no to niech igrzyska sie zaczynaja ...

Pompa dziala zalezna od zapotrzebowan wtrysku, jezeli prad przy pompie jest za maly, to moze to byc problem
sterownika (ElectronicControlModule i RearElectronicControlModule, sterownik silnika oraz "tylny sterownik" do
ktorego jest podlaczony m.i. pompa oraz czujniki), jezeli w ogole nie ma pradu to raczej bardziej banalny problem.

System doplywu mozna sprawdzic kompem, tak, najlatwiej.

Zanim jeszcze rozkrecacie sie bardziej: Ile masz benzyny w baku?









« Ostatnia zmiana: Lipiec 02, 2013, 01:53:03 am wysłana przez kogutki »

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 02, 2013, 20:26:59 pm »
Cześć
Kogutki ma rację w całej rozciągłości. U mnie problem polegał na tym, ze do modułu nie dochodził prąd z wiązki i szarlatan lelektronik zmostkował dojście prądu do immobilaisera podłączając go na krótko pomijając immobilaiser i moduł, co doprowadziło do stopienia całej wiązki od kontrolera do tylnej skrzynki bezpieczników - no i skrzynka przypominała piłkę do Tenisa. Silnik chodził, ale nie miałem nic, począwszy od świateł, przez kontrolki na liczniku, ładowanie wszystko znikło tylko pracował silnik, bo był zasilany inną wiązką i sterownikiem MASAKRA  :-zly Ni pozwól żeby ci robił jakieś chore obejścia sterownika lub immobilaisera. Sprawdź połączenie mas! to może być powód. S-typy jako starsze już koty tak mają.  :-super powodzenia
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

Chmielu

  • Gość
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 17, 2013, 22:35:56 pm »
Cześć wszystkim,

Dziękuje serdecznie za pomoc i podpowiedzi!! Naprawdę mi bardzo pomogliście!!

Kotek żyje, ale mechanicy zrobili swoje. Nie działa klapka od wlewu paliwa, popalili mi 3 lampy z przodu oraz nie świeci się deska rozdzielcza :/ tylko ikony od świateł ew. powiadomień. Okazało się, że zawiesił się sterownik od pompy, podłączyli pod kompa (sprowadzili magika z laptopem) i wszystko hula, ale problemy się namnożyły, pewnie z powodu nieumiejętnej rozbiórki. Nie chce im dawać żeby grzebali bo skończy się to katastrofą, co robić ? macie może jeszcze jakiś pomysł, może komputer załatwi sprawę ?

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Problem z pompą paliwa, Kotek nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 17, 2013, 22:47:22 pm »
Cześć wszystkim,

Dziękuje serdecznie za pomoc i podpowiedzi!! Naprawdę mi bardzo pomogliście!!

Kotek żyje, ale mechanicy zrobili swoje. Nie działa klapka od wlewu paliwa, popalili mi 3 lampy z przodu oraz nie świeci się deska rozdzielcza :/ tylko ikony od świateł ew. powiadomień. Okazało się, że zawiesił się sterownik od pompy, podłączyli pod kompa (sprowadzili magika z laptopem) i wszystko hula, ale problemy się namnożyły, pewnie z powodu nieumiejętnej rozbiórki. Nie chce im dawać żeby grzebali bo skończy się to katastrofą, co robić ? macie może jeszcze jakiś pomysł, może komputer załatwi sprawę ?
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/board,21.0.html Zajżyj tutaj kolego. Powinieneś skorzystać z fachowej pomocy. tu ją znajdziesz w swoim rejonie. Nie rób nic u domorosłych mechaników. Kot musi mieć fachowca
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie