Dużo by mówić o tym samochodzie. Jak dla mnie ma on wiele wad począwszy od kiepskiej jakości materiałów, z których zrobiona jest deska rozdzielcza(w szczególności elementy nad nogami, które się deformują), skomplikowane sterowanie nawiewami, kiepskim nagłośnieniem, a skończywszy na sprawach eksploatacyjnych i technicznych typu prowadzenie niczym wenecka gondola, tu i ówdzie pojawiające się wycieki, hamulce dobre dla pojazdów z lat 50-tych, spalanie spore w porównaniu z osiągami, które są, ale żeby to była jakaś rewelacja to już nie powiem
Jednak wszystkie te rzeczy, których jest zdecydowanie więcej niż napisałem tracą jakiekolwiek znaczenie w momencie gdy wchodzę do garażu, otwieram drzwi, wchodzę do wnętrza i przekręcam kluczyk w stacyjce. Dźwięk silnika, a później rozkoszowanie się jazdą powoduje wieczny uśmiech na twarzy. A za ten uśmiech niestety trzeba czasami trochę zapłacić
Czterdziestka to chyba jedyny samochód, w którym im wolniej jadę tym większą mam radość, co więcej mogę na niego patrzeć i patrzeć. Ta linia pełna klasy, elegancji, a równocześnie odrobiny sportu jest czymś czego w tej chwili już się nie spotyka. Jeżeli ktoś myśli nad zakupem tego samochodu to powinien w pierwszej kolejności popatrzeć na stan swojego portfela. XJ40 jest tanim samochodem w zakupie i tylko w zakupie. Później zaczynają się prawdziwe przyjemności, a druciarstwo w jego przypadku jest z wszech miar nie wskazane!