Autor Wątek: 7 pytań o silnik 3.2 (x300 1994)  (Przeczytany 3020 razy)

tomektomek

  • Gość
7 pytań o silnik 3.2 (x300 1994)
« dnia: Czerwiec 07, 2013, 14:50:24 pm »
Koledzy mam kilka pytań odnośnie silnika 3.2 który jest w jagnięcinie x300 z roku 1994

1. Jak w ogóle te silniki sa oceniane?
2. Słyszałem, że palą więcej niż 4.0, prawda to?
3. 250 tys km dla 3.2 to sporo jak dla każdego auta czy mało bo są nie do zdarcia?
4. przy jakim przebiegu powinien być wymieniony rozrząd? Niby jest łańcuch ale w jagach podobno nie jest to rozwiązanie jak np w mercach na 400 tys km...?
5. Pomijając aspekty etyczne - czy gaz w nim będzie dobrym rozwiązaniem. Czytałem trochę o nikasilu i podobno nawet się zaleca gazować..?
6. W wikipedii wyczytałem, że w 1995 roku zostały dokonane zmiany w silniku 3.2
7. jak jest z awaryjnością? czytam, że silniki w jagach są mocnym punktem czy potwierdza się to także w przypadku 3.2? Jest on w ogóle na turbinie?


Dzięki za pomoc



Jeżeli podony zestaw pytań już był to sory, ale przeszukałem forum i mnie już oczy bolą.

markos

  • Gość
Odp: 7 pytań o silnik 3.2 (x300 1994)
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2013, 15:06:42 pm »
1. Zależy od egzemplarza.
2. Indywidualna sprawa spalania wyklucza jednoznaczną odpowiedź. Mój 4.0 r6 pali w trasie 9-10przy spokojnej jeździe
3. Napewno musi mieć wymieniony rozrząd po takim przebiegu i podstawowe czesci
4. Dokładnie tak.. bardziej na 200 niz 400..jesli chcesz miec dobry silnik. Możesz i 400 zrobic ale przez ten czas uszkodzisz silnik
5. nikasil w r6...? w V8 przed 2000 r słyszałem ale w 3.2  w x 300 chyba tego nie miało
6. Nie wiem
7. Nie no bez turbo.

Moim zdaniem:) mam 4.0 :)bez awaryjne, polecam

seba_xj

  • Gość
Odp: 7 pytań o silnik 3.2 (x300 1994)
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2013, 21:33:59 pm »
1. Silnik AJ6 jest "bulletproof". Pewna konstrukcja, wytrwały, bez problemow. 3.2 jest za slaby dla ciężkiego X300.
2. Pali mniej więcej tyle samo.
3. Nie koniecznie ale tez nie wykluczony.
4. j.w.
5. Nikasil dotyczy silniki AJ V8, nie R6. Gaz nie jest problemem dla tego silnika.
6. Przed prezentacją X300 w 95 silnik dostał nowego komputera i takie tam.
7. Silniki AJ6 są mało awaryjny. Na kompresora jest 4.0 w XJR.

Ciekawostka: Aston Martin używał ten silnik z doladowaniem w DB7.

maras

  • Gość
Odp: 7 pytań o silnik 3.2 (x300 1994)
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2013, 10:41:19 am »
1. mam 3.2 i jestem zadowolony. jeśli chodzi o osiągi w porównaniu do 4.0 to ścigając się go 100km/h z 4.0 to 4.0 był szybszy o długość auta więc dużej różnicy nie ma,
2. Na trasie przy spokojnej jeździe palą tyle samo, w mieście i przy dynamicznej 4.0 pali więcej.
3. Jeśli silnik będzie zadbany to i 700 tys. to nie problem
4. Niby przy 300000 ale to łańcuch więc jeśli nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków to nie rusza się tego.
5. Te silniki nie maja nikasilu, to stara i porządna R6 i Jak najbardziej będzie działać na gazie. W moim 3.2 gaz jest 9 lat.
6. Od Końca 1994 silnik który był montowany w xj40 przeszedł modernizację osprzętu czyli nie ma kabli zapłonowych tylko 6x cewki, trochę komputer się zmienił w modelu x300 dostał trochę więcej mocy czyli w xj40 3.2 miał 199km a w x300 miał 211km
7. 3.2 jest wolnossący. Nie ma turbiny ani kompresora. w x300 jedynym doładowanym silnikiem bym AJ16S w xjr 4.0 z kompresorem. Te silniki to zwykłe stare rzędówki więc jeśli są normalnie traktowane to będą bezawaryjne.