Autor Wątek: XJ-40 LPG  (Przeczytany 11354 razy)

tomek1212

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 08, 2013, 20:07:04 pm »
U mnie wygląda to następująco.
Oczywiście osławiony stag 300, reduktor KME gold z dwoma wyjściami gazu, dwoma filtrami, oba podpięte do listw i wszystko połączone w "obieg" dla wyrównania ciśnienia.
Od wielozaworu do reduktora FARO 8.
Wtryski REG niebieskie. W moim rozeznaniu dobre i tanie.
Jak widać na zdjęciach wszystko wrzucone raczej na szybko, nawet nie poobcinałem trytek. Miało być na chwile, a zostało na dłużej.
Co do butli to u zdecydowałem sie na dość niski walec zamontowany wzdłużnie z lewej strony, natomiast obok na płasko wylądowało koło zapasowe. W planach (od ponad roku) jest zrobienie na to jakiejś deski i oklejenie materiałem podobnym do oryginalnego, tak że podłoga będzie względnie płaska a bagażnik choć płytki to troche dłuższy przez brak koła w pionie.
Osiągi na gazie jak na benzynie, raczej nie czuć róznicy. Spalanie tez w normie, 18l w cyklu mieszanym.

Reszte widać na zdjęciach.

















suchorz

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 08, 2013, 20:07:30 pm »
Zakładam STAGA.
http://xj-jeep.com/

Parafia

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 08, 2013, 21:05:22 pm »
Fajnie to wyglada zwłaszcza przelacznik i wlew , tylko ze u mnie jest trochę inny układ tam gdzie masz przelacznik gazu u mnie jest przelacznik sport, sprawdze to miejsce na wlew jakby się udało to fajnie , zbiornik dam Wales ok 80L.


Z innej beczki do kolegi suchorz. Co do konwersji Jeep Cherokee , niepraktykujecie przerobionego zbiornika paliwa na mniejszy co daje miejsce na zbiornik gazowy pod spodem??
Tutaj w UK wszystkie Jeepy lpg w tej budzie maja zmniejszony zbiornik paliwa chyba do 10litrow i wyrzucony walce pod spodem w specjalna klatkę
Coś takiego
http://www.autotanks.com/combo_units.html
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2013, 21:10:04 pm wysłana przez Parafia »

tomek1212

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 08, 2013, 21:14:27 pm »
Ten patent z przełącznikiem pasuje tylko do modeli 3,2 z skrzynią ZF 4HP22.

suchorz

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 08, 2013, 21:14:50 pm »
Wiem, że z UK tak robią, ale z praktyki wiem, że to nie jest dobry pomysł jak auto jeździ w terenie.
Taki zestaw jest dużo niżej od fabrycznego zbiornika, więc przeszkadza w terenie, a zbiornik 10L to na zapalanie wystarczy.
Zbiornik LPG 70L nie wystarczy na jeden dzień jazdy w terenie, więc pełnowymoarowy zbiornik PB bardzo się przydaje.
Druga sprawa to koniecznośc wykonania nowego zbiornika paliwa, a w PL mało kto chce się podjąć robienia takich zbiorników.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2013, 21:24:22 pm wysłana przez suchorz »

m_klis

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 10, 2013, 23:41:16 pm »
Trzy małe uwagi :
- Dość długie wężyki od wtrysków do kolektora
- Reduktor KME lepiej znosi montaż odwrotnie, tzn. zaworem w dół
- Nawierty troszkę daleko od głowicy

Super pomysł z zamontowaniem przełącznika :)

A gdzie jest podciśnienie reduktora, które powinno być podłączone do kolektora ?

tomek1212

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 11, 2013, 09:52:15 am »
1. Przy wtrysku ciągłym zawsze dawało się dłuższe wężyki, nie wiem dlaczego ale zawsze takie stare wozy (jakieś renówki na RENIXie itp) zawsze lepiej chodziły na dłuższych wężykach, choć nie wiem dlaczego tak jest.
2. Założyłem go zaworem do góry bo już miałem pare przypadków (choć co prawda w silverze) ze zasyfiały sie elektrozawory, więc tak przynajmniej jest lepszy dostęp do niego w razie czego. Nie odczuwam żadnych negatywnych skutków takiego montażu (pozytywnych w sumie też jak na razie).
3. Nawierty nie pamietam czemu tak zrobiłem, chyba nie było możliwości dać ich bliżej głowicy, chyba ze pod kątem prostym a tego chciałem uniknąć. Poza tym patrz punkt pierwszy.

A co do podciśnienia to właśnie jak robiłem zdjęcie to zauważyłem ze spadło. W sumie już drugi raz odkąd założyłem gaz to mi ten wężyk sie zsunął. Ale w sumie nie ma żadnej różnicy w pracy na LPG.

suchorz

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 11, 2013, 19:52:15 pm »

A co do podciśnienia to właśnie jak robiłem zdjęcie to zauważyłem ze spadło. W sumie już drugi raz odkąd założyłem gaz to mi ten wężyk sie zsunął. Ale w sumie nie ma żadnej różnicy w pracy na LPG.

nie możliwe, podciśnienie jest konieczne, ponieważ bez niego membrana się nie otwiera.

tomek1212

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 11, 2013, 21:49:06 pm »
No to Ci powiem że ja nie odczuwam żadnej różnicy z podpiętym lub odpiętym podciśnieniem. Chodzi tak samo. Nie wierzysz to przyjedź i sam zobaczysz.

suchorz

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 11, 2013, 21:51:47 pm »
Zakładam za dużo instalacji, nie musze nigdzie jechać, żeby się przekonać.
Podłacz komputer i zobacz jak pracuje, jakie ma ciśnienie i wydajność, jak wyglądają mapki na LPG.

tomek1212

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 11, 2013, 23:07:31 pm »
Ja zakładałem jakieś 5lat temu instalacje, wtedy to były zwykłe "WR" zazwyczaj do golfów III i tym podobnych, sekwencje rzadko sie zdarzały, teraz już sie w to nie bawie.
Kompa i tak muszę podpiąć bo po ponad roku pasuje zmienić filtry i zobaczyć właśnie na mapy. Na pewno bedą rozjechane, ale ja mam taki zwyczaj ze jak coś chodzi to nie ruszam. Wystarczy mi że codziennie po 8 godzin robię przy cudzych autach to już przy swoim mi sie nie chce.

W każdym razie z odpiętym czy podpiętym podciśnieniem chodzi. A jak długo z takim odpiętym jeździłem to sam nie wiem.

m_klis

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 11, 2013, 23:37:25 pm »
1. Przy wtrysku ciągłym zawsze dawało się dłuższe wężyki, nie wiem dlaczego ale zawsze takie stare wozy (jakieś renówki na RENIXie itp) zawsze lepiej chodziły na dłuższych wężykach, choć nie wiem dlaczego tak jest.

Hmm... Może coś w tym jest   ::)

2. Założyłem go zaworem do góry bo już miałem pare przypadków (choć co prawda w silverze) ze zasyfiały sie elektrozawory, więc tak przynajmniej jest lepszy dostęp do niego w razie czego. Nie odczuwam żadnych negatywnych skutków takiego montażu (pozytywnych w sumie też jak na razie).

To fakt, dlatego można to połączyć z usunięciem tego nietrafionego rozwiązania (wyrzuceniem tłoczka zaworu)


3. Nawierty nie pamietam czemu tak zrobiłem, chyba nie było możliwości dać ich bliżej głowicy, chyba ze pod kątem prostym a tego chciałem uniknąć. Poza tym patrz punkt pierwszy.

Euroepegas sprzedawał kiedyś takie fajne wkrętki - gwizdki, pod które dziur wierciło się prostopadle do przepływu powietrza (takie nacięcie na końcu nieprzelotowej dyszy)

A co do podciśnienia to właśnie jak robiłem zdjęcie to zauważyłem ze spadło. W sumie już drugi raz odkąd założyłem gaz to mi ten wężyk sie zsunął. Ale w sumie nie ma żadnej różnicy w pracy na LPG.

Nie ma to jak analiza usterek na podstawie fotografii :))))  :-hehe

Parafia

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 29, 2013, 13:38:33 pm »
Ma ktos doswiadczenie z instalacja Zenit??
Lezy mi zestaw w kącie ale nie wiem czy to sie nada , nigdy niemialem z Zenitem
Doczynienia.
Do tego KME Gold , wtryskiwacze Dragon.
Polecacie odradzacie?

Połaczono

Niebylo odzewu na czas wiec zdecydowem sie na
Lpgtech 316
Kme Gold
Wtryski Lpgtech Dragon
Tank Irene 650/200/52L +OMB MV
Juz sie montuje wlew pujdzie pod klapke.
Przy Okazji swiece I przewody
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2013, 22:06:39 pm wysłana przez Choina »

suchorz

  • Gość
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 30, 2013, 09:17:41 am »
Ma ktos doswiadczenie z instalacja Zenit??
Lezy mi zestaw w kącie ale nie wiem czy to sie nada , nigdy niemialem z Zenitem
Doczynienia.
Do tego KME Gold , wtryskiwacze Dragon.
Polecacie odradzacie?

Połaczono

Kme Gold
Wtryski Lpgtech Dragon
Tank Irene 650/200/52L +OMB MV


Butle Irene chyba nadal nie mają homologacji TDT, więc nie wolno ich montować.

KME GOLD, to reduktor, który nie radzi sobie termicznie (temp gazu spada po kilku minutach szybszej jazdy), rozszczelnia się i ma czujnik w złym miejscu, co powoduje zbyt wczesne przełączenie na LPG, a to prowadzi do szybszego zużycia wtrysków i membrany reduktora.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2013, 09:35:06 am wysłana przez suchorz »

Offline natalinka

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 52
Odp: XJ-40 LPG
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 30, 2013, 11:12:33 am »
Jaka powinna być prawidłowa temp reduktora podczas jazdy?  u mnie jest właśnie KME Gold i w czasie jazdy spada z, o ile dobrze pamiętam, ok 70 do ok 60, 62 stopni.