Autor Wątek: cześć  (Przeczytany 6522 razy)

tomektomek

  • Gość
cześć
« dnia: Czerwiec 03, 2013, 14:52:00 pm »
zarejestrowałem się na forum chyba kilka lat temu (przypomniałem sobie kiedy okazało się, że mój mail już jest przypisany użytkownikowi forum) no właśnie, przypomniałem sobie ale wcale się nie zdziwiłem bo za jaguarami oglądam się od ponad 10 lat. Zawsze jednak uważałem, że muszę być obrobiony ze wszystkim żeby kupić sobię drogą zabawkę. Obecnie, obrobiony czy nie, znudzony już swoim... passatem (szacun dla niego, trzy lata wspaniałej przygody :) ) ponownie podniosłem temat jaguara (dostałem zgodę od żony :) ) Szukam jaga x300 bo na takiego mnie stać. Szukam wersji w manualu bo taka wydaje mi się rozsądniejszym rozwiązaniem. Powiedzcie mi czy mam rację, boję się automatów w starszych samochodach.

ps. Z żoną to był trochę taki deal, że jeżeli kupię jaga to w pogodę będę jeździł do pracy rowerem i w ogóle więcej chodził. Bo muszę przyznać, że potrafię do sklepu oddalonego o 250m jechać samochodem..
ps2. z tą żoną to zresztą bez ślubu... ;) Dopiero 15.06 tego roku przybijemy sobie piątkę :) :)

Także podsumowując: szukam jaguara x300 w manualu :) (znajdę?)

Jag Daniels

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2013, 15:12:19 pm »
Witaj na forum. Powodzenia, ale...

szukam jaguara x300 w manualu :) (znajdę?)

raczej :-nie

owczar

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 03, 2013, 15:40:06 pm »
X300 manual to rzadkość... :-bry

tomektomek

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 03, 2013, 15:41:24 pm »
no chyba, że pojawią się argumenty przemawiające za automatem to wcale nie będę sie upierał. Ja, żaden nzawca, wyobrażam sobie takiego 20letniego automata jako przymuloną, wyjącą skrzynię która prędzej niż później się posypie i wejdę w duże koszty.. ale się nie upieram.

BTW manual jest uważany za plus i szkoda, że ich się nie spotyka czy za biedniejszą wersję wyposażeniową?

seba_xj

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 03, 2013, 15:49:39 pm »
Jak mówią mechanicy, era bezproblemowych automatów skończyła się mniej więcej 10 lat temu. Przebiegi rzędu 400-500 tys. km nie były wówczas niczym dziwnym, natomiast obecnie za udaną uznaje się skrzynię która bez naprawy wytrzymuje 200-250 tys. km. Automat "starego typu" jest wiec raczej zaleta a skrzynia ZF4HP24 w X300 nie sprawia większych kłopotów o ile regularnie został wymieniony ATF i filtr.

negra

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 03, 2013, 17:33:34 pm »
Witamy! :-tylko

wlodek37

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 03, 2013, 17:36:59 pm »
Witamy !  :-tylko

Piotrek

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 03, 2013, 18:04:26 pm »
Witamy na naszym forum! :-tylko

Oktawian80

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2013, 18:48:35 pm »
 :-bry :-bry Automat to coś pięknego  :-W

suchorz

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 03, 2013, 21:39:38 pm »
Cześć !!!!!

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: cześć
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 03, 2013, 22:19:13 pm »
:-witamy

BTW manual jest uważany za plus i szkoda...

Osobiscie nie znam nikogo kto tak uwaza w przypadku XJ-a. Znam siecowe opinie pseudorajdowcow ktory uwazaja
ze XJR z manualem da sie lepiej katowac. Jak ktos chce katowac XJ-a, uzywac na tor rajdowym, ma radoche z tego
ze przyspieszy o 0.002 sek szybciej, prosze bardzo.

Na wieksosc rynkach X300 nie mozna bylo zamowic bez automata. Po prostu byl to standard. W Anglii mozna bylo
zamowic X300 bez skory, bez klimy, na felgach stalowych i z manualem. Sa ludzie, ktorzy uwazaja ze takie modely
dzis, ze wzgledu na ich rzadkosc to super okazja do inwestowania (nie do jezdzenia, bo to zadna frajda). Niech im
bedzie.

Na kontynencie sa kilka XJR bez automatu, ale to i tak rzadkosc, nigdy osobiscie nie widzialem "zwyklego XJ6" bez
automatu, i szczerzy mowiac, nie chcialbym to ani zobaczyc ani prowadzic. X300 byl ostatnim XJ w ktorym w ogole
bylo brany pod uwage mozliwosc manualnej skrzynii, od modelu X308 juz kompletnie nie ma takiej opcje. Nie bez
powodu.

Skrzynia ZF wymaga regularnego serwisowania i przy tym dziala bez problemow. W zamian komponuje sie w
styl pojazdu w sposob najlepszy. Nie mala ilosc modeli X300 nosi nazwe "sovereign" - a X300 w automacie
sie prowadzi suwerenny, spokojnie, zrelaksowany, w razie potrzeb takze sportowy, ale to sie nie narzuca.

Jezeli skrzynia (automatyczna) w X300 jest zadbana, to dziala bez problemow i nie przedstawia zadnych z
cech o ktorych mowiles. Zreszta nie znajdziesz sensownego egzemplarza w manualu bo po prostu ich niema
na rynku (i malo kto by chial). Sa mozliwosci konwersji automata na Getrag manual. Kazdy jak lubi.

Mialem watpliwa przyjemnosc prowadzic XJ40 w manualu. Moze palil o 2 procent mniej i mozna go bylo ciagniac
w wyszych obratach (po co?) ale sprzeglo mi przypomnialo traktora a w calosci auto byl duzo glosniej niz w
wersjach z automatem.

Poszukaj modelu 4.0 z udokumentowanym przebiegu i bez postoju w serwisowaniu. Zapewniam ze juz po
jazdach probnych bedziesz mial wstret wrocic do jakiegokolwiek pojazdu bez automatu.

Powodzenia i baw sie u nas dobrze.

BOGDA

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 03, 2013, 22:45:59 pm »
Kupuj jak najszybciej , bo te  pozwolenie ....to moze być poducha  ;D po 15.06 może zmienić zdanie  >:(

red jaguar

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 03, 2013, 23:16:30 pm »
 :-bry

Jaguar bez automat to jak święta bez choinki  :-W

owczar

  • Gość
Odp: cześć
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 04, 2013, 00:00:18 am »
 :-bry

X300 bez automat tssssss.......    :-hehe

Offline GRZE¦

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.544
Odp: cześć
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 04, 2013, 06:40:16 am »
Witaj