Widzę, że jesteś nowy na forum. Zacznijmy od tego jaki masz samochód?Jaki masz samochód? W Polsce można znaleźć różne ciekawe kombinacje, x308 z liftem zderzaków od x300(na odwrót również), albo x308 z wspawanym tyłem od x300(włącznie z tylnym zawieszeniem i dyferencjałem-nie pytajcie mnie jak działa kontrola trakcji i ABS). A tak na poważnie, to można wiedzieć gdzie jeździł samochód? Jaki ma przebieg, serwisowany był? Co ile olej wymieniasz? Wszystkie części dostaniesz w sklepach internetowych i w ASO. Koszt części na kompletny rozrząd x308 to około 1800 zł-2300 zł. W zależności od tego na co się decydujesz. Czy klepanie masz na zimnych silniku, czy na rozgrzanym? czy jak dodajesz gazu, to klepanie zwiększa częstotliwość?Silnik pracuje równo? Odcina mu przy 3 tys. zapłon? Bardzo ciężko tak na odległość. Może jakieś video na youtube wrzuć, będzie trochę łatwiej.
X300 to ostatni samochód jaguara z silnikiem v12. Właściwie to jest połączenie dwóch silników R6. W instrukcji serwisowej jest gdzieś napisane, że pod żadnym pozorem nie można tym silnikiem przyśpieszać w sposób ciągły powyżej 30s... bo się rozleci. taka ciekawostka.
X308 to pierwszy XJ z silnikiem V8. Różnica jest taka że koszty zwiększają się o 2 cylindry. Nikasile, wadliwe pompy wody(łopatki wirników z plastyku) i takie tam. V8 nieco lepiej przyspiesza. Więcej o silnikach i różnicach w modelach możesz poczytać używając funkcji szukaj.