XK zyskuje w swojej nazwie następne litery i wraz z każdą kolejną staje się coraz bardziej ekstremalny i nieco mniej komfortowy. Zaprezentowana w Nowym Jorku odmiana XKR-S GT to samochód, który równie dobrze sprawdzi się na torze co na ulicy.
Pod maską tego wyjątkowego sportowca pozostał niezmieniony 5-litrowy silnik, który dzięki doładowaniu dostarcza 550 KM i 680 Nm. Zmiany w modelu GT są inne - widać je gołym okiem. Dwudrzwiowy Jaguar otrzymał pakiet aerodynamiczny godny samochodu wyścigowego. Zmieniono przedni zderzak, a na klapie bagażnika zamontowano imponujących rozmiarów spoiler. Dzięki tym modyfikacjom uzyskano maksymalny docisk aerodynamiczny równy 145 kg.
Mocny silnik zapewnia świetne przyspieszenie - pierwsza „setka” na liczniku pojawia się już po 3,9 s. Samochód rozpędza do ograniczonej elektronicznie prędkości 300 km/h. Taka moc wymaga też skutecznego systemu hamulcowego, który również wykorzystuje technologię znaną ze sportów motorowych. Węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe mierzą 398 mm z przodu i 380 mm z tyłu. Wersję GT wyróżnia też nieco zmienione zawieszenie, które lepiej sprawdza się podczas jazdy na torze wyścigowym