Autor Wątek: pytanie;D  (Przeczytany 3644 razy)

peres20

  • Gość
pytanie;D
« dnia: Styczeń 02, 2009, 23:50:32 pm »
Panowie a jak kotek ma ciezko sie zagrzac do normy to termostat sie raciął w pozycji otwartej co nie?? jak stoje gdzies dłuzszy czas to sie dogrzewa tylko jak zaczne jechac tak kolo 100-tki to momentalnie spada do zera :-\. pozdrawiam i czekam na odpowiedz :-R

peres20

  • Gość
Odp: pytanie;D
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2009, 22:47:13 pm »
Termostat wymieniony i jest GITARA!! :-super pozdrawaiam :-V

peres20

  • Gość
Odp: pytanie;D
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2009, 21:54:13 pm »
Pali mniej i to duzo;D. Zwawsze to jest, bo dogrzane :-R :-V. teraz to 5min i juz jest temperaturka :-super :-tylko, hehe. az milo jezdzic,Pozdrawiam

jannaf

  • Gość
Odp: pytanie;D
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2009, 14:00:14 pm »
mogłeś przy okazji przepłukac cały układ bierzącą ,ciepłą wodą a zwłaszcza nagrzewnice to zawsze miałby ciut lepsze ogrzewanie ktore w xj40 jest kiepskawe a i latem lepsze byłoby chłodzenie silnika  ,pozatym płyn w układzie chłodzenia tez nie jest wieczny i trzeba go wymieniać bo jakby niebyło on nie tylko zapobiega przegrzewaniu sie silnika czy zamarzaniu ale smaruje pompe wody :-za

Nie wiem czemu twierdzisz, że ogrzewanie jest w xj40 słabe. Moim zdaniem częściej niedomaga układ "dmuchawowo-nawiewowy" (popalone tranzystory i zatarte klapki), ale sam wymiennik ciepła jest bardzo wydajny. U mnie układ nawiewów jest sprawny i nie mam żadnych !!!!! zastrzeżeń ani do grzania, ani do chłodzenia. 

jannaf

  • Gość
Odp: pytanie;D
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2009, 19:49:15 pm »
Zaczynałem od TRABANTA i tam było z grzaniem dużo gorzej  :)
Tak zaś na poważnie, to czytając _radzio1 Twoje posty własnie o ogrzewaniu, mam wrażenie, że zawsze zmierzasz do konkluzji, aby pogodzić się ze słabym komfortem ciepełka bo: "te typy tak mają". Ja staram się natchnąć nadzieją tych, którym jest w Jagu trochę zimno (a szczególnie dzisiaj rano -18C ), że  można coś z tym zrobić. Moje auto stoi na dworze, a po 4-5 minutach jazdy gdy tylko wskazówka temperatury silnika osiągnie pion, to ze wszystkich kratek wali ciepełkiem, że aż miło (również z niedocenianej kratki środkowej). Ot tyle w tym temacie.

peres20

  • Gość
Odp: pytanie;D
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2009, 20:21:26 pm »
Nie no powiem wam ze ja tez nie mam złego ogrzewania;D. Ale powiedzcie jak dostac sie do tranzystorów sterujacych dmuchawa, bo chyba o tych mowa, a nie dzialaja mi wszystkie klapy chyba;/?? :-\ :-wstyd.  PS. Płyn przy wymianie termostatu wylecial czysciutki a w ukladzie przynajmniej przy termostacie czysciusienko;d :-super. Pozdrawiam :-tylko
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2009, 20:27:41 pm wysłana przez peres20 »

jannaf

  • Gość
Odp: pytanie;D
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2009, 21:32:28 pm »
Nie no powiem wam ze ja tez nie mam złego ogrzewania;D. Ale powiedzcie jak dostac sie do tranzystorów sterujacych dmuchawa, bo chyba o tych mowa, a nie dzialaja mi wszystkie klapy chyba;/?? :-\ :-wstyd.  PS. Płyn przy wymianie termostatu wylecial czysciutki a w ukladzie przynajmniej przy termostacie czysciusienko;d :-super. Pozdrawiam :-tylko

Tranzystory akurat nie mają nic do klap, bo te sterowane są układem podciśnioniowym. Objawem spalonych tranzystorów jest brak działania wentylatorów na niższych biegach dmuchawy. Jeżeli dmuchawa działa tylko na max i nadmuchu na szybę, to pewnie są one uszkodzone. Zainstalowane są w blowerze po bokach (tych puszkach z wiatrakami) i z tego co wiem w sklepach z elektroniką kosztują poniżej 10PLN. Wymiana nie jest super trudna lecz niewygodna.  
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2009, 05:27:51 am wysłana przez micky »