Autor Wątek: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY  (Przeczytany 5244 razy)

mati_88

  • Gość
Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« dnia: Styczeń 11, 2009, 22:52:01 pm »
A więc zaczne od początku, na naszych pięknych drogach w moim Jagu XJ40 z 1990r. pękł mi amortyzator i wyleciał płyn, samochód przejechał z 8 km bez płynu do wspomagania:/, wymieniłem amorki, zatkałem pompe od wspomagania wlałem chyba 3 butelki tego castrola do wspomagania...iiii jak teraz jade, to przy skręcie słychać takie buczenie, kierownica cieżko chodzi jak by nie było wspomagania wogóle, nieraz chodzi dobrze, najgorzej jest przy starcie, jak odpalam i chwile przejade to zajebiście cieżko chodzi kierownica i jak jade bardzo wolno:/, nie wiem co jest czy coś sie starło, czy jak?

peres20

  • Gość
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 11, 2009, 23:21:12 pm »
No co wspomaganie CI padlo. bez plynu to chwila moment :-thumpdown.

JACOOO

  • Gość
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 13, 2009, 15:32:19 pm »
pompa wspomagania jak nie pomoze odpowietrzanie ale raczej samo sie powinno odpowietrzyc :/  :-thumpdown jezdzac bez plynu trzeba sie liczyc na koszta  :-R

mati_88

  • Gość
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 18, 2009, 22:53:19 pm »
Dzieki za odpowiedz:) tylko teraz kolejne pytanie na taką łopatologiczną odpowiedź...... gdzie jest maglownica i co z niej odłączyć:P. Bo jak do tej pory to nie mam zielonego...pojęcia;)

scare

  • Gość
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 20, 2009, 22:32:53 pm »
Dzieki za odpowiedz:) tylko teraz kolejne pytanie na taką łopatologiczną odpowiedź...... gdzie jest maglownica i co z niej odłączyć:P. Bo jak do tej pory to nie mam zielonego...pojęcia;)

auto na podnośnik, przy przednim zawieszeniu będziesz widział taki cylindryczny element i odchodzące od niego z dwóch stron ramiona osłonięte częściowo gumową osłona przypominająca harmonijkę. Ramiona przykręcone są do kół przednich.
Na tym cylindrycznym elemencie masz przykręcone 4 metalowe węże, odkręcić masz chyba jeśli dobrze pamiętam wąż dolny od lewej stronie.  I dalej to o czym pisał _radzio1 , ale to raczej nie pomoże bo układ powinien się już sam odpowietrzyć. Diagnoza na 99 % pompa

optre

  • Gość
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 15, 2009, 19:18:47 pm »
odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego układu wspomagania, jeśli jest zamało płynu to uzupełnij, uruchom silnik (korek nadal odkręcony) zakręć kilka razy kierownicą na maksa w prawo i w lewo, jeśli ubyło płynu to dolej i powtórz całą operacje i powtażaj aż płynu przestanie ubywać, jeśli płynu wogule nie będzie już na początku ubywać a kierownica będzie nadal ciężko chodzić to znaczy że masz problem z maglownicą albo pompą.

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 18, 2009, 21:37:53 pm »
ten układ sie zajedługo odpowietrza tak normalnie kręcąc kierą, tak jak pisali odręć korek i kręć kierownicą jak plynu bedzie powoli ubywać i bedą pojawiać się pęcherzyki powietrza to jest zapowietrzony układ, możesz unieść przód do góry żeby nie obciążać zapowietrzonej pompy. Trzeba kręcić do końca i chwilę przytrzymać ale z wyczuciem.

mati_88

  • Gość
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 18, 2009, 21:42:35 pm »
Nom właśnie tak zrobiłem dziś rano:) układ musiał być cholernie zapowietrzony:). Nie trzeba był wymieniać ani maglownicy, ani pompy. Wystarczyło odpowietrzyć:):) dzięki chłopaki za dobrą rade  :-thank      i teraz kiera sie ładnie kręci i mozna  :-A

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.292
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 06, 2009, 07:22:04 am »
Czołem. Oswieżam wątek.

Mam dziwny problem - bardzo lekko chodzi mi kierownica. Jak lekko ruszę w prawo lub lewo to praktycznie sama się kręci. Praktycznie nie ma kontaktu z kołami. Tak, jakbym miał mega-mocne wspomaganie.

Jest lekko zagnieciony przewód powrotny przy maglownicy. Czy utrudniony obieg płynu może powodować takie objawy?
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

peres20

  • Gość
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 14, 2009, 19:33:07 pm »
ale kreci sie w tym kierunku co skrecasz czy poprostu prostuje koła sama?

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.292
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 25, 2009, 13:41:17 pm »
Skręca, nie prostuje się sama.

Ale wrażenie jest takie, że ciężko jechać prosto. W ogóle nie mam wyczucia, co się dzieje z kołami.

Lekki ruch np. w lewo powoduje, że kierownica niemalże "sama" skręca w lewo do oporu - wystarczy, że najmniejszym placem ręki będę jej lekko pomagał.....
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

optre

  • Gość
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 25, 2009, 19:01:16 pm »
Pojeździj trochę bez oleju to się wyrówna :-W
A tak na powarznie to dziwny przypadek  ??????

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.292
Odp: Dość duży problem: UKŁAD KIEROWNICZY
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 26, 2009, 14:13:12 pm »
Dobre pytanie o te krzyżaczki.

W Haynesie nie mogę nic znaleźć - gdzie one są i czy łatwo się od nich dostanę?

No i jak zweryfikować ich stan?

Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.