Autor Wątek: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora  (Przeczytany 4187 razy)

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« dnia: Luty 05, 2013, 21:23:31 pm »
 :-bry

witajcie ponownie, znowu mam problem i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Jak odczytuję napięcie multimetrem bezpośrednio z aku, to pokazuje mi 12,4 V, natomiast według kota (tj. odczytu z menu diagnostycznego na desce rozdzielczej) napięcie wynosi 11,9 V  :-\ Autko odpala dobrze, jednak od czasu od czasu podczas kręcenia wyskakuje słynny Parkbrake fault, tak jakby był spadek napięcia. Gdzie ginie te 0,6 V  ??????
Najbardziej w tym martwi mnie to, że genialny ECM  :-tylko jak tylko "widzi" liche napięcie, to nastawia ładowanie aku z alternatora na max, a ostatnio zupełnie zjarał mi się alternator i trza było wymienić  :-trudno.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc i podpowiedź.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 05, 2013, 21:35:56 pm »
Ten odczyt na aku robisz tak samo podczas włączonego zapłonu??
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 05, 2013, 22:59:12 pm »
Ten odczyt na aku robisz tak samo podczas włączonego zapłonu??

hmm... zaskoczyłeś mnie tym pytaniem :) Na desce zaraz po zapłonie czyta mi ok. 13V, a w czasie jazdy stale ok. 15V. Jutro sprawdzę ile jest V na aku po zapłonie, bo nie pamiętam dokładnie. Martwi mnie te 15V, bo po nagrzaniu się silnika i naładowaniu się akumulatora powinno spaść ładowanie do ok. 13,6 V  :(
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2013, 23:05:49 pm »
Prawidłowe napięcie ładowania jest w granicach 14,2 V i trzeba je sprawdzać na akumulatorze i alternatorze podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Następnie można sprawdzić je jeszcze pod obciążeniem (poprzez załączenie wszystkich lamp, ogrzewania tylnej szyby, wentylatora nawiewu na maksa). Wtedy możesz ocenić pracę alternatora oraz stan połączeń między nim a akumulatorem.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

pawelek11

  • Gość
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 06, 2013, 17:12:15 pm »
 :-boks Nie kumam tego... czyli co? można odczytać napięcie na wyświetlaczu komputera czy jak?  :-boks
Bez urządzeń do tego, ot autko samo sobie to policzy????

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 996
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2013, 13:09:29 pm »
Koledze RedOctober chodzi o to , ze jak chcesz sie dowiedzieć , czy masz prawidłowe ładowanie aku , to musisz sprawdzić ( multimetrem ) jakie masz napięcia  na aku podczas ładowania i jakie jest napiecie na aletrnatorze podczas jego pracy . Potem musisz właczyc typowe odbiorniki prądu których uzywasz podczas jazdy ( zawiew na szybe , światła mijania , a nawet drogowe , radio itp.) i podczas gdy masz te odbiorniki pradu właczone musisz znowu zmierzyć napęcie jakie jest na aku i alternatorze . Chociaz ja jak bym sprawdzał czy alternator mi faktycznie łąduje akumulator , to bym po rozruchu wpią pomiedzy aku i kleme amperomierz i wtedy bym sie przekonał ile aku dostaje tych amper , bo ładowanie aku nie zalezy od tego czy masz tam 12,5 V czy 14,2 , tylko od tego ile amper na niego idzie .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2013, 14:11:14 pm »
Witajcie ponownie,

jutro sprawdzę dokładnie te ładowania i wrzucę na forum co i jak, to poklikamy, co dalej.

Tymczasem koledze, co pisze:
:-boks Nie kumam tego... czyli co? można odczytać napięcie na wyświetlaczu komputera czy jak?  :-boks
Bez urządzeń do tego, ot autko samo sobie to policzy????
naświetlam, że TAK, autko samo sobie napięcie liczy i jeszcze kilka innych rzeczy m.in. prędkość, temp płynu, ładowanie aku, sprawdzić działanie lampek i zegarów deski, obroty silnika i inne. W S-Type od VIN M45255, X-Type od C00344 i XJ od G00442-X358 (może z wyjątkiem najnowszego XJ) na wyświetlaczu komputera na desce można odczytywać niektóre parametry diagnostyczne pojazdu bez żadnych dodatkowych narzędzi, wystarczy tylko kombinacją klawiszy uruchomić test.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 821
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2013, 16:14:27 pm »
W S-Type od VIN M45255, X-Type od C00344 i XJ od G00442-X358 (może z wyjątkiem najnowszego XJ) na wyświetlaczu komputera na desce można odczytywać niektóre parametry diagnostyczne pojazdu bez żadnych dodatkowych narzędzi, wystarczy tylko kombinacją klawiszy uruchomić test.

może kolega podzielił by się z nami tą kombinacją klawiszy ???  :-W

Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

pawelek11

  • Gość
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 07, 2013, 16:16:10 pm »
Chmm, ciekawe na ile dokładny jest test przeprowadzony przez auto, tak myślę że szkoda sobie tym głowe zawracać jak się chce coś sprawdzić, ale podoba mi się taka możliwość, pytanie jak to zrobić?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 07, 2013, 16:22:38 pm »
Podłączając się pod temat, w razie czego mam fabrycznie nowy alternator do S type 2.7d....świeżynka w pudełku z kotem :-chyt

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2013, 20:25:56 pm »
Cytuj
może kolega podzielił by się z nami tą kombinacją klawiszy ???  :-W

a podzieliłby się, podzielił... w zasadzie to już się wcześniej podzieliłem tutaj: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,19307.0.html , tam znajdziesz kombinację.
Jak wtedy to pisałem to nie było żadnego odzewu, to uznałem, że wszyscy o tym wiedzą, tylko nie ja  :-trudno. Pod ww. linkiem jest też dalszy link do opisu wszystkich odczytów w ETM tj. dla S-Type od str. 12, X od 19, XJ od 27 (okazuje się, że nowy XJ do modelu X358 ma taki test).

Cytuj
Chmm, ciekawe na ile dokładny jest test przeprowadzony przez auto, tak myślę że szkoda sobie tym głowe zawracać jak się chce coś sprawdzić, ale podoba mi się taka możliwość, pytanie jak to zrobić?
sam mam w tej kwestii wątpliwości, tak jak pisałem we wstępie różnica w napięciach aku wychodzi ok. 0,5V. Poza tym mam różnicę ok. 5 km/h między odczytami prędkości. Nie wiadomo, który zawyża, a który zaniża, chyba jedyne wyjście to zrobić sobie pomiar fotoradarem >:D

Cytuj
Podłączając się pod temat, w razie czego mam fabrycznie nowy alternator do S type 2.7d....świeżynka w pudełku z kotem
Dzięki za ofertę, już wymieniłem na używkę, zobaczymy jak długo pochodzi :D
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z poziomem napięcia i ładowaniem z alternatora
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 17, 2013, 12:04:35 pm »
Wracając do tematu...

Sprawdziłem ładowanie mniej więcej tak jak sugerował RedOctober poza napięciem na samym alternatorze. Napięcia na aku  i na złączu w komorze silnika są takie same.
Problem w tym, że szukając przyczyny w ładowaniu natknąłem się na "pseudonaprawy"  w instalacji dokonane przez poprzedniego właściciela. Wiedziałem, że kupuję auto po "przygodach", ale takiego majstersztyku się nie spodziewałem :-thumpdown , pokażę Wam to przy okazji innego tematu.
Wobec powyższego najpierw doprowadzę instalację do porządku, a dopiero potem będę się martwił odczytami napięcia.

Dziękuję wszystkim za porady w tym temacie i pozdrawiam
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport