Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Powoli zdycha automat !

(1/3) > >>

Bedek:
 Witam !!!

No i stało się  :'( a 1,5 roku było tak pięknie automacik chodził jak marzenie a dzisiaj - wsiadam podjechałem 4 km pod stację paliw zalałem ruszam i .. zmiana z 1 na 2 szarpie z 2 na 3 mniej ale też z 3 na 4 szarpie. Po dwóch godzinach postoju i ponownej jeździe (14 km) szarpie tylko zmiana z 1 na 2 reszta biegów miękko ładnie jak dawniej, ale z 1 na 2 szarpnięcie i to mocne. Bieg zmienia się bardzo szybko ale mam wrażenie jak by nie wysprzęglał do końca. Żaden komunikat się nigdzie nie pojawił na kompie też żadnych błędów nie bardzo wiem co z tym zrobic nie mam w okolicy żadnego rzetelnego fachowca od automatów więc przynajmniej na razie cała nadzieja w was może ktoś przerabiał temat ?? Pewnie i tak skończy się w warsztacie ale może chociaż pojechał bym z pewną wiedzą.
Autko to X 2,5 2003r.

Dzięki za każdą radę

Jaguar XJ6:
Odnośnie automatu jaguarowego to tyle moge ci powiedzieć , ze w ciagu jednego dnia nie jest możliwe zeby sie automat zepsuł sam z siebie ( musiałbys go ciagle na max obortach katowac zeby cos mogło mu sie stać ) .

1. sprawdź poziom oleju w skrzynik ( na pracujacym silniku ) sprawdź i poziom zimnego i poziom ciepłego
2. zwróć uwage na koor oleju i kiedy był wymieniany
3. być moze ktos podczas wymiany oleju zapomniał o wyczyszczeniu magnesów któer gromadza opiłki i dlatego dostały sie do obiegu i skrzynia zaczeła je mielić
4. z tego co patrzyłem to powinienes miec skrzynie JR506E , czyli powinna miec płyte sterujaca która odpowiada za przełaczanie biegów przy odpowiednich obrotach ( niestety czasami ta płyta zawodzi i jest własnie przyczyną szarpnięć na którymś z biegów , bądź na wszystkich )

Odnośnie automatu w twoim kocie tyle moge ci poradzić .  :)
 
Powodzenia  :)

Bedek:
Dzięki, sporo mi pomogłeś, szczególnie jeśli chodzi o numer i sterownik.

benjamin:
Skrzynia JF506E (JATCO)

w tych skrzyniach sterowniki zdarzają się wadliwe
jednakże może to też być spowodowane np. przez ubytek oleju co doprowadziło do przepalenia tarczek sprzęgła. Te wówczas należałoby wymienić. Wina może również być w elekrtozaworach. Jest ich w sumie 9 i często wysiadają. Znając problem, dobry mechanik będzie wiedział który elektrozawór wymienić.
Czasem pomaga wykasowanie wyuczonych ustawień ale warunkiem jest idealny sterownik
Nie poradzisz sobie bez pomocy profesjonalnego warsztatu zajmującego się automatami

Bedek:
Dzisiaj było tak : przychodzę po nocy do auta przekręcam kluczyk a tu : "gearbox faul " i zapaliła się kontrolka silnika, skrzynia jedzie tylko na 3 biegu. Podłączyłem kompa ze zwykłym OBDII ( IDS-a w  Olsztynie niema wcale, serwisu też nie) wyskoczył błąd P0778 ( Elektromagnes zaworu B regulacja ciśnienia typu elektrycznego), błąd skasowałem auto jechało normalnie przez jakieś 4-5 km potem zaczęło szarpac - błąd znów był ale kontrolki nie zapalił. Ciekawostką jest to że jak przekręcę stacyjkę na kontrolki to wyskoczy gearbox faul i zapali się kontrolka silnika, jak przekręcę od razu na rozrusznik i odpalę to nic się nie świeci auto jedzie ale szarpie. Jak znam życie to pewnie elektrozawór  B jest gdzieś daleko w skrzyni i aby się do niego dostac trzeba ją wyją i rozebrac w drobny mak.
Dzisiaj wieczorem sprawdzę jeszcze połączenia zewnętrzne skrzyni ale słabo to widzę.

Połączono

Teraz już całkiem zdechło pojawił się napis transmision fault świeci się pomarańczowa kontrolka i kontrolka silnika a skrzynia chodzi w trybie awaryjnym. Najgorsze jest to że w Olsztynie niema nikogo kto mógłby się tym zając.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej