znowu mi zaczynaja falowac obroty
jeden mechanik powiedzial mi ze to wina przeplywomierza, czy to mozliwe? pozdrawiam
A jakie kolega paliwko leje do swojego diesla??? Bo te silniki złej jakości nie tolerują...
Dodatki do czyszczenia i smarowania układu paliwowego kolega nadal stosuje???
Co prawda w Mondeo 2.0 TDCI, a nie w Xsie ale to prawie bliźniacze konstrukcje. U mnie zaraz po zakupie silnik pracował dość ,,twardo" jak nawet na diesla i miał dość spore drgania, obroty również potrafiły falować ale poszedłem za radą mojego mech. i przez kilka tankowań wlewałem do baku środki do czyszczenia układu paliwowego w stężeniu 2 razy a nawet niekiedy 3 razy większym niż podawał producent na opakowaniu tych środków. Po kilku tankowaniach wyżej opisane objawy zanikły. Potem lałem zawsze paliwa premium (czyli Verva, Ultimate itp.), co 2 / 3 tankowanie dodawałem środek to czyszczenia i smarowania układu paliwowego (w stężeniu już takim jak podawał producent danego środka). Przez okres jaki go miałem ( prawie 2 lata i przejechane ok. 85 tyś. km.) problemów z układem paliwowym nie miałem. Jak go sprzedawałem auto miało ponad 220 tyś km. najechane i chodziło jak ,,burza" (oczywiście jak na 130 KM diesla
)
Co do pływania obrotów jeszcze to na zimnym silniku czasem się przytrafiło, że zaraz po odpaleniu potrafiły pływać ale max do 100 obr/min. Po ruszeniu, przejechaniu dosłownie kilkudziesięciu metrów i zatrzymaniu tego efektu już nie było.