Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

co to za wtyczka?

(1/2) > >>

bodi:
Mam problem z rozwikłaniem pewnej zagadki. Jakiś czas temu przy okazji wymiany opon na zimowe zauważyłem, gdy samochód stal na podnośniku, że mam akaś lużna wtyczkę w prawym przednim nadkolu. Gość (ten wulkanizator jest również mechanikiem) nie potrafil mi pomóc i wtedy zostawiłem tą sprawę. Ale dzisiaj wymieniałem klocki hamulcowe z przodu i postarałem sie porobić zdjęcia i spróbować rozwiązać ta zagadkę. Wpadłem na pewien trop, ale nie wiem czy dobrze kombinuję. Zdjecia w linkach...
Wydaje mi się, że wtyczkę rozłączono w momencie montażu instalacji LPG. Znalazłem jedno miejsce w komorze silnika które może pasować. Też są zdjęcia i moja hipoteza do tego. Ponieważ blisko miejsca tej niepodpiętej kostki zostały poprowadzone przewody od systemu Flash Lube LPG to wydaje mi sie wielce prawdopodobne, że rzeczywiście gazownicy namieszali. Ta niepodpieta kostka jest za modułem ABS-u i wydaje mi się, że może został odłączony czujnik poziomu płynu w zbiorniczku spryskiwaczy. Poniewaz kiedyś wyświetlał mi sie komunikat na komputerze pokładowym, a od jakiegoś czasu nie (skończył mi się płyn w trasie i nawet o tym nie wiedziałem - żadnego komunikatu).

A tutaj zdjęcia

lużna wtyczka we wnęce koła
http://i46.tinypic.com/jrcyu0.jpg
http://i50.tinypic.com/ibxq11.jpg
http://i47.tinypic.com/3fzb8.jpg

a tutaj miejsce, które podejrzeaam, że powinna byc tam podpięta w pod maską
http://i45.tinypic.com/2iuexjs.jpg
http://i46.tinypic.com/2ccqja1.jpg
http://i48.tinypic.com/5dkkmr.jpg
przeraszam za jakoś fotek, ale nie mam czasu na dopracowanie szczegółów
Mozecie zobaczyć u siebie i odpisać co jest u Was podłączone do kostki za modułem ABSu? Mój trop jest dobry? Jest tam niewiele miejsca i nie dam rady tam ręki włozyć, ale jak bede miał pewność, że ta wtyczka jest stamtąd to się dobiorę (rozkręcę kilka rzeczy i ją wepnę). Dziękuję

Choina:
Zszedłem zrobić fotkę jak to u mnie wygląda. Wtyczka idzie do modułu ABS.


Ta pierwsza wtyczka na 100% nie jest do pływaka. Do pływaka jest wtyczka jak na fotce niżej


A może to jest wtyczka do czujnika ABSu w kole.

bodi:
dzięki Choina za trud

Mój trop był błędny. Ta wtyczka rzeczywiście w niektorych wersjach jest pewnie podłączona do modułu ABS. I moje następne pytanie związane z pewnym domysłem. Czy Ty masz wersję z ASR-em? Ja nie mam ASR, więc to może być wtyczka odpowiedzialna za ASR (pewnie są różne rodzaje modułów ABS, bo u mnie w tym miejscu nie ma żadnego gniazda ani nic w tym stylu - poprostu całkiem prosta ścianka obudowy).
Jeżeli masz ASR to by wszystko wyjaśniało.
Poza tym ta wtyczka u mnie była wetknięta w plastik, który jest zaślepiony od dołu i służy poprostu za uchwyt mający na celu aby sie nie latała gdzieś niepotrzebnie i jednocześnie była zabezpieczona przed błotem itp.

Poświęciłem trochę czasu i udało mi sie ją wyjąć z tego uchwytu dlatego wiem to wszystko.

No ale nadal nie wiem co to za wtyczka w prawym nadkolu.

A inna sprawa jest taka, że jak używam spryskiwacza to zauważyłem dziwne szarpanie (tak jakby przy przejściu z benzyny na gaz lub odwrotie) - i wiecie co? Dopiero niedawno zauważyłem na przełączniku od gazu, że jak go uzywam (spryskiwacza) to dioda pali sie na czerwono i po kilku sekundach z powrotem zapala sie ponownie na zielono (czyli tak jak na gazie). Wydaje mi się, że ten gazownik musiał się wpiąć z zasilaniem gazu lub innym modułem od gazu w układ spryskiwacza. Jeżeli tak to niezłe jaja sie dzieją w tych wszystkich warsztatach i najlepiej mieć zawsze wszystko na oku jak coś grzebią w naszych autach.
Nie jest to wtyczka do ABS w kole ponieważ jest tam podłączona inna i to ona jest najprawdopodobniej właśnie od ABS-u
A może to być termometr zewnętrzny? Ktos wie jak wyglada termometr zewnętrzny i gdzie jest dokładnie umieszczony?

Choina:
Tak mam wersję z ASRem, czyli po jaguarowsku DSC.
Ta wtyczka z prawego nadkola bardzo mi przypomina wtyczkę od jednego z silników spryskiwaczy, ale u ciebie jest ona zaślepiona. Po naciśnięciu tego drucika w białej wtyczce powinna wyjść ta czarna część.

Jakbyś nie miał xenonów to powiedziałbym, że jest to instalacja do drugiego silniczka. Ale z tego co pamiętam to taka wtyczka jest do silniczka odpowiedzialnego za szybę. Masz spryskiwacze świateł?

bodi:
Nie do końca rozumiem Twoją wypowiedź
Ja mam wersję bez ksenonów. Nie mam też spryskiwaczy świateł. A jeżeli chodzi o ta biała wtyczkę w nadkolu to ta część końcowa to są takby dwie plastikowe rurki i nie wydqje mi się aby tam były jakieś styki metalowe, więc zainteresowała mnie ta informacja o nacisnięciu jakiegos drucika i tym samym rozdzielaniu czarnej cześci od białej
Szkoda, że mam załozone juz koło, ale jak mi starczy czasu po walce z wyjeciem fotela to zdejme je ponownie i sprawdze czy sie ona rozbiera.
Problemem jest to, że ja nie mam dostepu do kanału ani podnośnika, bo wtedy z latarką dokładnie obejrzałbym sobie od spodu okolice silnika i może bym coś znalazł
Możesz mi dokładniej wytłumaczyć co miałeś na myśli w poprzednm poście, bo trochę to dla mnie jest niejasne. Dzięki

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej