Autor Wątek: XJ6 III seria przepływomierz  (Przeczytany 2609 razy)

artur_diag

  • Gość
XJ6 III seria przepływomierz
« dnia: Grudzień 27, 2012, 23:44:31 pm »
Witajcie, poszukuję danych regulacji przepływomierza w 4,2  miałem problem z pracą silnika sprawdziłem ścieżki przepływomierza za pomocą oscyloskopu. w ok 30 procentach swojej pracy rezystancja "szumiała" więc obciąłem szczotki i przesunąłem o milimetr, po tej operacji wszystko zaczęło działać poprawnie, jednak chciałbym mieć dane przy jakim podciśnieniu jakie napięcie powinien generować, chcę żeby działało tak jak w fabryce,

Pozdrawiam

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: XJ6 III seria przepływomierz
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2012, 10:23:49 am »
wieczorem postaram się pomóc, mam manuala do xj6, nie znam sie za mocno na tym motorze ale wydaję mi się że tam nie ma przepływomierza? Czy aby na pewno pytasz o SIII?

artur_diag

  • Gość
Odp: XJ6 III seria przepływomierz
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2012, 14:33:37 pm »
dziękuję, interesują mnie wartości napięcia :) pozdrawiam mam na pewno mk3 4.2 z dwoma wałkami rozrządu i czymś jakby pompa powietrza prosto w głowicę to chyba nie do końca działa prawidłowo, ale na razie chcę się skupić na właściwym ustawieniu przepływki, kolego jeżeli masz jeszcze charakterystykę czujnika temperatury płynu chłodzącego, interesuje mnie ten dla zestawu wskaźników a także dla kalkulatora wtrysku.
Z mojej strony mam bogatą wiedzę na temat aut francuskich i ich elektroniki a także hydrauliki citroena.

artur_diag

  • Gość
Odp: XJ6 III seria przepływomierz
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2012, 22:33:45 pm »
dla potomnych, przy biegu jałowym ok 800 obr/min, napięcie przepływomierza 1,24V +- 10 % ale, przy 1,08 V CO było w normie a stosunek lambda 1,1) przy 1,24 lambda  0,994. Dziś siedziałem w warsztacie i napisałem doktorat tego przepływomierza. Na max ma mieć 4,7 V

Regulować sprężynę naciągu klapy najlepiej przy 1500, 2500, 3000, 3500, 4500. niestety w warunkach domowych nie do wykonania,  ale można to robić doświadczalnie, obserwując zachowanie (stany przejściowe reakcje na przepustnice).

muszę jeszcze wymoczyć wtryskiwacze w WD40 na jałowym zdarza się wyskoczenie zapłonu, a układ zapłonowy ok, nadmiernego luzu na napędzie rozdzielacza nie ma, a łańcuch rozrządu nie jest mocno wyciągnięty.

chyba że macie inne pomysły na udrożnienie wtrysków.