Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Kilka pytań w sprawie usterek

<< < (2/7) > >>

dziadzol:
Wycieraczka: bezpiecznik padł, jest pod schowkiem pasażera, siłownik spryskiwacza pod listeą podszybia, siłownik centralnego chyba w drzwiach pasażera, ale znajdz na forum schemat bezpiecznikow i od tego zacznij. Pzdr

tomek1212:

--- Cytat: dziadzol w Grudzień 25, 2012, 11:54:12 am ---siłownik spryskiwacza pod listeą podszybia

--- Koniec cytatu ---

A co to takiego ?

Ojciec:
faktycznie spryskiwacz działa :-wstyd
Wycieraczka - znalazłem bezpiecznik 10A (to chyba ten)

Faktycznie był przepalony wstawiłem nowy 10A i problem nadal jest...
Bezpiecznik kabelek na którym założony jest ten bezpiecznik wchodzi do tej czarnej skrzyneczki obok przekaźników

 gdy wycieraczka się włącza słychać jak w tej skrzyneczce coś pstryka - tak jak by przekaźnik.
http://www.youtube.com/watch?v=JY5iccl7MwY&feature=youtu.be
Na filmiku pokazana jest praca wycieraczek gdy manetkę przyciśniemy na dół, a w ostatnich sekundach widać jak wycieraczki zatrzymują się gdy manetka byłą trzymana do siebie i puszczona.
Ktoś ma pomysł co jeszcze może być nie tak? Może jakiś przekaźnik niedomaga? Który to może być przekaźnik i jak się ewentualnie do niego dostać?

Aha jeszcze jak manetkę od wycieraczek przyciągnę do siebie do wycieraczka pracuje tak długo jak długo trzymana jest manetka, gdy ją puszczę wycieraczka zatrzymuję się od razu, nie wraca do pozycji startowej.
Gdy włączenie spryskiwaczy wycieraczka nie pracuje a chyba powinna się automatycznie włączyć na kilka ruchów?

Kolejne spostrzeżenie, samochód pracuje a skrzynia jest np na P - przerzucam bieg na np R lub D czuję lekkie szarpnięcie i gdy puszczę hamulec auto zaczyna jechać bardzo powoli w zależności od położenie skrzyni do przodu lub tyłu - czy to normalne? To mój pierwszy automat...

tomek1212:
Mam to samo z spryskiwaczem, ten typ tak ma. Trzeba jednocześnie włączać spryskiwacz i wycieraczkę. Dopiero w nowszych rocznikach było to lepiej rozwiązane.
Masz uszkodzony włącznik krańcowy w silniku wycieraczek i dlatego pióro nie wraca do pozycji początkowej. Można sie do tego dostać bez wyciągania mechanizmu, wszystko jest na wierzchu.

Jeżeli chodzi o skrzynie automatyczną to wszystko jest w porządku, tak ma być.

Ojciec:
Tomek a możesz powiedzieć coś więcej o naprawie tego wyłącznika krajowego tj. gdzie go szukać i jak naprawić?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej