Autor Wątek: swist przy duzym obciazeniu  (Przeczytany 5209 razy)

ron.novy

  • Gość
swist przy duzym obciazeniu
« dnia: Grudzień 23, 2012, 17:50:24 pm »
Czesc! Czy u was tez wystepuje taki dziwny swist (skwierczenie hmm.... ciezko to nazwac ale nie jest to gwizd) przy wyprzedzaniu (but) lub przy wciskaniu mocno pedal gazu na postoju? Nie wiem skad dochodzi ten dzwiek brzmi przy wyprzedzaniu jak swist turbo ale o stalym dzwieku nie podnoszacym sie i nie opadajacym. Dzwieku tego nie slysze zaraz jak odpale zimne auto. wtedy slychac ladny gang v6 a jak sie rozgrzeje i zaczne go dociskac to slychac ten swist. skad on moze dochodzic? wydaje mi sie ze to nie pod maska a raczej pod autem to slychac jak otworze dzwi i daje w pedal to slysze gdzies to pod podwoziem. cos w wydechu? Gdzie to sprawdzic? Wkurza mnie to bo zaburza ladny dzwiek pracy tego silnika :D

Połączono

Bedac bardziej precyzyjnym to dzwiek jakby do metalowej rury nasypac metalowe srubki i potrzasac :) moze gdzies jest  jakas nieszczelnosc? auto jezdzi dobrze moc jest. Wkurzaja mnie tylko takie dzwieki :P
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2012, 02:06:24 am wysłana przez Choina »

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 24, 2012, 02:08:01 am »
Może układ wydechowy ci się rozszczelnił?? Wjedź na kanał jak masz taką możliwość odpal go i popatrz...
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

ron.novy

  • Gość
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 24, 2012, 12:01:34 pm »
no chyba tak musze zrobic. a taki swist moze tez byc od wtryskow gazu ? ciezko mi sprawdzic samemu bo mam przepustnice elektroniczna:p i nie moge z poziomu maski przygazowac auta.

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 24, 2012, 14:11:03 pm »
Moim zdaniem jakby to było od wtrysków gazu to byś stracił na mocy albo możliwe, że w ogóle byś nie odpalił bo by nie było odpowiedniej kompresji... Ale to tylko moje zdanie, nie znam się dobrze na tym...  :- pojecia

Połączono

Jeszcze mam dwie sugestie, może ci się katalizator rozwalił, miałem tak w Megance, podobny dźwięk jak mówisz, tylko tam był zmienny a ty piszesz, że tu jest taki sam obojętnie jak mocno dodasz gazu, ewentualnie sprawdź sobie czy cały tunel dolotowy powietrza masz cały, może jest gdzieś rozszczelniony i zasysa powietrze, jeżeli ci kiedyś "strzelił" na gazie to na 90% będzie obudowa filtra... Daj znać jak zobaczysz bo jestem ciekaw co może wydawać taki dźwięk...   :-tylko...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2012, 23:22:00 pm wysłana przez Choina »
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

ron.novy

  • Gość
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2012, 21:18:35 pm »
Ten swist jednak przyspiesza razem z obrotami :)  zaczyna sie pojawiac od 2200 obrotow do gory czy to na gazie czy lpg. Wydaje mi sie  nasluchujac go na parkingu ze jest od spodu w okolicach przodu. Mam gaz wiec katalizator jest bardziej narazony.. :P Jednak nic nie rzęzi na wolnych obrotach albo jezdzac delikatnie naciskajac pedal gazu wiec to chyba nie on. to slychac tylko jak sie daje but w pedal i cisnie do oporu przy wyprzedzaniu np. to taki dzwiek jakbys nasypal do wydechu jakies male kamyczki :-thumpdown Musze jeszcze raz sprawdzic obudowe filtra ale tak na oko jak dzisiaj patrzylem wydaje sie ok. I slychac z niego ladnie zasysany dzwiek :) Na zimnyym silniku po starcie jest ok dopiero jak pojezdze 2-3min to slychac wiec to moze cos z wydechem pod silnikiem? Po nowym roku skocze do mechanika moze on cos znajdzie. Przy okazji sprawdze to zawieszenie opisywane w innym watku.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2012, 21:35:46 pm wysłana przez ron.novy »

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 25, 2012, 22:44:05 pm »
Tylko wiesz, to nie tylko może być obudowa filtra, byś musiał cały przelot zobaczyć, może gdzieś opaska pękła, więcej nie pomogę bo już pomysłów nie mam nadzieję, że to jakaś pierdółka... :D Jak się dowiesz co to było to daj znać... :P Pozdrawiam... :D   :-kogutki
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

ron.novy

  • Gość
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 25, 2012, 22:54:12 pm »
aa oto Ci chodzilo. Az tak dokladnie nie sprawdzalem. Dzieki za rady. Jak bede cos wiedzial to dam znac. oby to jakas pierdola :) Pozdrawiam.

Połączono
Sprawdzilem dzisaij dokladnie i bingo. Jest to spod auta, wydech -> element zaraz za silnikiem. Dodaje zalacznik dwoch podejrzanych miejsc.

http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/28/66/15/98/2866159893

chodzi mi o przednia czesc. Co jest bardziej prawdopodobne syczenie z tej siatki czy tlumika srodkowego? Wydaje mi sie ze dzwiek dochodzi bardziej z przedniej czesci. Co to za czesc przed tlumikiem "siatka" i jak sie taka nieszczelnosc naprawia?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2012, 03:06:34 am wysłana przez Choina »

ron.novy

  • Gość
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 29, 2012, 08:46:37 am »
Kolejna rzecz mniej ciekawa to taka ze po dluzszej trasie zajrzalem pod auto bo poczulem smrod smaru w kabinie delikatny i odkrylem ze cos jest nie tak; niewielki wyciek bo nic nie kapie ale jednak cos ucieka i jest dol silnika spocony, gora sucha nic nie znalazlem i troche czarnego jakby smaru, oleju na rurze przy tej siatce (plecionce), a ze rura goraca to paruje i czuje cos w kabinie. BTW ta plecinka jest rozerwana bo z prawej strony jak zagladam pod auto to jest jej polowa :P pewnie z niej to syczenie.

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2012, 14:36:59 pm »
Nie pamiętam dokładnie jak to się nazywa i do czego służy ale jak wymieniałem to w Hondzie to wujek mówił na to "portki" czyli tak zwana ruchoma część wydechu... :P
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

ron.novy

  • Gość
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 29, 2012, 14:41:13 pm »
drogie to jest?

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2012, 16:20:14 pm »
http://allegro.pl/jaguar-x-type-2-5-v6-tlumik-srodkowy-wydech-i2863416099.html Tylko używany znalazłem... Zapytaj kolego Jaguar Parts... :p
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2012, 23:27:33 pm »
koledzy "portki" to stała część wydech.
siatka to porostu łącznik elastyczny.
Najprościej  zejść do kanału drugi zatyka szmatą wydech i szukasz nieszczelności i dźwięku
po pewnym czasie jak jest napewno usłyszy się.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pań i pięknych Jaguarów...
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 01, 2013, 23:47:17 pm »
To jemu ta siatka się przetarła/wypaliła czy coś, w Hondzie wstawiłem kawałek rurki, tutaj też najtańszym kosztem ci to polecam, ewentualnie środkowy wydech trzeba kupić...
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19

lysyyy

  • Gość
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 02, 2013, 09:15:08 am »
Tak jak kolega pisał, to łącznik elastyczny tłumika (zwany też tłumikiem drgań). Podzwoń po sklepach z wydechami - na pewno coś znajdą.

ron.novy

  • Gość
Odp: swist przy duzym obciazeniu
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 02, 2013, 09:33:10 am »
Juz po wizycie u mechanika. dokladnie to ten lacznik. Siatka rozerwana a w laczniku dziura. Dopasuja mi dzisiaj i wspawaja + wymiana uszczelki