Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
usterki w xj81
bimskownik:
Na początku, w związku z tym, że to mój pierwszy post na tym forum, chciałbym się przywitać. Jestem miłośnikiem klasyków, do tej pory przede wszystkim starych alf, ale ostatnio zauroczył mnie w/w jag.
Przejdźmy do rzeczy - niepokoi mnie kilka spraw, najważniejsza to skrzynia biegów, problem jest następujący - świeci się kontrolka skrzyni biegów, samochód jedzie tylko na jednym biegu do przodu, zmiany trybów nie działają. Przy wrzucaniu z n na D oraz R bardzo szarpie. Dolaliśmy z kolegami do skrzyni atfa, bo było znacznie poniżej poziomu, ale niestety nic to nie dało. Cóż to może być i ile może kosztować naprawa? Jaka tam właściwie siedzi skrzynia biegów i czy ma sterowanie elektroniczne?
Kolejna sprawa to zapalająca się kontrolka hamulców w momencie hamowania - za mało płynu? Zużyte klocki hamulcowe?
Ciągle świeci się też kontrolka płynu chłodniczego, ale tutaj obstawiam prawdopodobnie padnięty czujnik.
Samochód bardzo jest zaniedbany, strasznie mi go żal i chciałbym go wyprowadzić na prostą, bo moim zdaniem 'rokuje'.
Z góry dzięki za wszelką pomoc !
tomek1212:
Na włączonym zapłonie lub odpalonym silniku wciśnij przycisk "VCM" (jeden z przycisków od komputera pokładowego, na prawo od kierownicy). Jeżeli na wyświetlaczu w liczniku zaświeci się napis " PAO" (w zasadzie to PAD, ale wyświetlacz ósemkowy nie jest w stanie rozróżnić "O" od "D"), to oznacza to zużyte klocki hamulcowe przedniej i/lub tylnej osi.
W Xj81 skrzynia jest raczej sterowana elektronicznie, tym bardziej jeżeli posiada funkcje samodiagnostyki i lampkę serwisową.
Opisane przez Ciebie objawy wskazują raczej na awarię skrzyni biegów i bez jej rozbierania zapewne się nie obejdzie.
Jeżeli w xj81 jest taki sam zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego jak w XJ40 to czujnik znajduje się w górnej jego części, można go wyjąc bez spuszczania płynu z układu i trwa to dosłownie chwilę.
bimskownik:
--- Cytat: tomek1212 w Grudzień 21, 2012, 08:50:12 am ---W Xj81 skrzynia jest raczej sterowana elektronicznie, tym bardziej jeżeli posiada funkcje samodiagnostyki i lampkę serwisową.
Opisane przez Ciebie objawy wskazują raczej na awarię skrzyni biegów i bez jej rozbierania zapewne się nie obejdzie.
--- Koniec cytatu ---
Wynalazłem informację, że siedzi tam gmowska skrzynia 4l80e - podobno niezniszczalna, ale z lubiącą się spsuć elektroniką. Mam cichą nadzieję, że to będzie tylko jakaś pierdoła. Szarpanie bym zwalił na stuletni olej oraz filtr. Wyczytałem też na zagranicznych forach, że zblokowany drugi bieg to 'limp mode' tudzież 'safe mode' i należy w związku z tym zczytać błędy ze sterownika, a następnie wyeliminować usterki (jakie to proste, prawda?).
Generalnie, samochodu jeszcze nie przygarnąłem, bo na razie kalkuluję potencjalne wydatki. Jeśli mnie te kwestie nie przerosną, po świętach prawdopodobnie będzie u mnie.
tomek1212:
Nie mówiłeś ze jedzie cały czas na dwójce, tylko ze na jednym biegu. Jeżeli jest to dwójka to rzeczywiście jest to najprawdopodobniej tryb serwisowy, który może oznaczać wiele rzeczy, od najprostszych takich jak uszkodzone elektrozawory, po bardziej skomplikowane i dość kosztowne jak np zmielona przekładnia planetarna, lub spalone tarczki.
Jeżeli planujesz zakupić taki samochód to jest to powód do sporej negocjacji ceny.
Dlaczego nie szukasz wersji XJ40 z silnikiem 6 cylindrowym ? Są sporo tańsze w utrzymaniu jak i zakupie.
bimskownik:
Bo na co dzień mam czym jeździć, samochód do zapierdzielania też sobie zbudowałem. Chcę spróbować czegoś nowego, innego, a v12 jeszcze nigdy nie miałem. ;) Poza tym lubię dłubać przy swoich samochodach, więc czemu nie zaryzykować?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej