Dział Techniczny > XJ Seria I do III (1968-92)
serIII problem
jarek-jerryjag:
XJS napisal
--- Cytuj ---.Nigdy niewiem czy jak postoi to zapali za pierwszym a może za trzecim razem abo trzeba pochechłać
--- Koniec cytatu ---
z tym pochechłaniem to przy biegach czy przy kluczyku? czy sprawdziłec cisnienie paliwa na listwie ?
xjs:
Generalnie udaje się zapalić ale najlepiej Mi to wychodzi.Zapala tylko w końcowej fazie kręcenia rozrusznikiem.Czyli gdy jest ciepły wystarczy go łechtnąć na 0,5 sek i pali natomiast jak trzymasz starter to i tak nie zapali.Zasilałem rozrusznik innym żródłem prądu,sprawdzałem ciśnienie paliwa na wszelki wypadek wymieniłem regulator .Położyłem inny ECM palec kopułka przewody świece nowe.o2 sensor też spalnę ma cały czas toxyczną wolne obroty dobre tylko na D na N i P 1300 Pali bardzo dużo .Przepływomierz też inny.
Nemys:
Z tym zapalaniem to mój też tak ma.
Ogólnie zrób tak. Zakręć na chwilę. Drugim razem już będzie ok.
3 seria ma wtrysk L-Jetronic. W tym wtrysku pompa paliwa jest załączana dopiero gdy uchylona zostanie klapa przepływomierza. Oznacza, to, że ciśnienie nie powstaje w momencie przekręcenia kluczykiem, tylko później.
W LE-Jetronicu jest inaczej. Tam masz wstępne nabicie ciśnienia po przekręceniu kluczyka. U nas tego nie ma :(.
jarek-jerryjag:
radzio1 prawie masz racje ja bym też sprawdził ssania wtryskiwacz on dostaje sygnał od termoprzekaznika zamontowanego z przodu rury-listwie płynu chlodzacego nad termostatem.(a nie od ECM)
XJS- czy sprawdziłeś przekaźnik temperatury płynu chlodzacego (najlepiej zamienic mozna uzyc z Xj40(wczesne modele biale pozniej czarne)(zamocowany na listwie-rurze płynu drugi od końca)
Przekaźnik ten bardzo często sie psuje (a jest to jakby serce dla komputera)
następnie zabrał bym sie za wtryskiwacze
pierwszy ssania sprawdzic czy (to co pisze Radzio1) nie leje(ale to by zapalił jak zimny) albo jest zablokowany.(ciezko zapalić)
I jak piszesz sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie (36psi-i przy rozlaczonym podcisnieniu 42psi{+- okolo)2,5bar-2,9bar
to czas sprawdzic wtryskiwacze .
zapomniałem o masie jest zamontowany przewód masa do ostatniej śruby na rurze-listwie płynu chlodzacego a górną ostatnią nakrętką kolektora ssącego jak równiez powinny byc zamocowana masa(5-6 przewodów )z glównej wiązki przewodów silnika -auta.
xjs:
Przekaźnik ? chodzi ci o czujnik
Wtryskiwacz rozruchowy działa poprawnie.
Z samochodu można korzystać.Generalnie zapala i jeździ ale absorbuje uwagę użytkownika czy zapalił a może jeszcze nie.Trzeba go nasłuchiwać.W innych autach po prostu przekręcam kluczyk i ...D (drive) Na pewno nie mógł by służyć np do napadu na bank lub równie szybkiego startu. Ciśnienie w listwie ma nawet po kilku godzinach postoju.Najbardziej prawdopodobne z waszych podpowiedzi wydają Mi się braki w połączeniu masy.Ale silnik był naprawiany w związku z tym wszystkie masy były ruszane co wyklucza korozję. Niekiedy np.miałem siedem prób uruchomienia a innym razem pali po 0,5 sekundy kręcenia.Na pewno samo kręcenie rozrusznikiem nic nie daje.Lepiej go tak krótko cykać.Normalnie w każdym samochodzie gdy trzymasz starter,silnik zapali a Ty nie cofniesz stacyjki to rozrusznik będzie pracował wraz z silnikiem a u mnie jest to nie możliwe zapala w chwili puszczenia stacyjki a jak nie puścisz to nie zapali.Wygląda to tak jakby brakowało mu prądu dlatego zasilałem rozrusznik innym źródłem prądu,bo myślałem że ma taki pobór że zabiera większość ale tak nie jest. w związku z tym wtryskiwacze wykluczam. Zastanawiałem się czy nie skrócić tej mega długiej wiązki do ECM.
A co o obrotach P-N 1300 -R-D21 850 może to ma jakiś związek ?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej