Autor Wątek: Akumulator S-Type 3.0  (Przeczytany 10022 razy)

Godzio

  • Gość
Akumulator S-Type 3.0
« dnia: Grudzień 03, 2012, 19:09:43 pm »
Czy ma ktoś z Was informacje jaki akumulator powinien być w 3.0 S-Type?
Z góry dzięki za informacje. :)

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 03, 2012, 21:12:58 pm »
Według mojej instrukcji do 3.0 powinien iść 90 Ah, 680 A. W załączniku specyfikacja.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Godzio

  • Gość
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 03, 2012, 21:30:40 pm »
Dzięki bardzo  :D

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 03, 2012, 21:31:43 pm »
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Intruz

  • Gość
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 05, 2012, 17:55:08 pm »
właśnie padł mi aku, ale mam z innego auta sprawny 60 Ah. Czy mogę taki akumulator zamontować, czy grozi to jakimś przeładowaniem?

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 05, 2012, 18:58:08 pm »
   Podstawowymi parametrami określającymi akumulator są: pojemność i prąd rozruchowy.
    Pojemność, podawana w Ah (amperogodzinach) określa zdolność akumulatora do magazynowania energii elektrycznej. Pojemność akumulatora dobiera się po pojemności silnika i po ilości wyposażenia elektrycznego jakie posiada nasz samochód.  Akumulator o zbyt dużej pojemności w stosunku do tego co zaleca producent będzie ciągle niedoładowany, przez co jego sprawność, szczególnie w zimne dni, drastycznie spadnie. Z kolei akumulator o zbyt małej pojemności w stosunku do zalecanego przez producenta nie zasili wszystkich odbiorników prądu i szybko ulegnie awarii w wyniku powtarzającego się cyklu głębokiego rozładowania i ponownego ładowania....
     Drugim i chyba ważniejszym parametrem jest prąd rozruchowy, którego wartość podawana jest w A (amperach), to wartość określająca jednorazowy, krótkotrwały wydatek prądu, jaki akumulator jest w stanie wygenerować. Ma to szczególne znaczenie zimą, gdy rozrusznik samochodu pobiera ogromną ilość energii potrzebną do uruchomienia silnika. Zimą lub w innych szczególnych przypadkach jeżeli prąd rozruchu akumulatora jest sporo niższy niż zaleca producent może się okazać że nie odpalimy auta, bo prąd rozruchowy będzie nie wystarczający...
     Każdy akumulator ma przyporządkowaną biegunowość plus i minus na prawą lub lewą stronę. Przed zakupem należy się zorientować, jaki układ biegunów posiada nasz akumulator. Pojemność akumulatora do naszego samochodu zwykle podana jest w instrukcji obsługi pojazdu, przy czym warto wybierać akumulatory o jak najwyższym prądzie rozruchowym.

O czym jeszcze warto pamiętać?
Jeśli akumulator naszego samochodu uległ szybkiemu zużyciu lub awarii, to przed zamontowaniem nowej części należy sprawdzić sprawność instalacji elektrycznej pod kątem znacznego upływu prądu podczas postoju samochodu czy usterki alternatora. Dopiero potem można bezpiecznie i bez obawy o przedwczesne zużycie zamontować nowy akumulator. Należy pamiętać, że gwarancja na akumulator nie obejmuje uszkodzeń wynikających z usterek układu elektrycznego samochodu.

Reasumując ja bym nie zakładał akumulatora o dużo mniejszej pojemności i prądzie rozruchowym niż zaleca producent...
A ten 60Ah właśnie taki jest, bo co prawda nie napisałeś jaki jest prąd rozruchowy ale podejrzewam że też sporo niższy niż być powinien...


« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2012, 19:04:40 pm wysłana przez Artek123 »
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Intruz

  • Gość
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2012, 10:52:49 am »
dzięki,ale na tym małym odpala bez problemu..poza tym jag nie jeździ w zimie,używam go tylko weekendowo w ciepłe dni i nie za bardzo kalkuluje mi się wydawać kupę kasy na nowy aku...

pawelek11

  • Gość
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2012, 11:59:49 am »
 ?????? Nie rozumiem tej wypowiedzi, jeżeli kupujesz auto rozumiem kolekcjonerskie bo nie jeżdzisz nim na codzień, jeżeli opłacasz drogie OC bo nie masz innego wyboru, sprawa akumulatora jest chyba drugoplanowym wydatkiem, nie masz kasy, ok niech stoi, będzie pieniądz zakupisz taki aku jak należy, po co uprawiać jakieś kombinacje z serii Polak potrafi? Akumulator do Jaga nie kosztuje znowu niewiadomo ile kasy okolo 500 pln i masz to co należy, bynajmniej nie firmy no name... :-V

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2012, 12:40:04 pm »
Mi osobiście też się nie podobają takie zabiegi ,,druciarstwa" kojarzące się raczej z właścicielami starszych ,,wieśwagenów" itp. które skręcane są ,,na drucie" byle by się jakoś toczył... ale pod kościołem świeci się jak ,,psu jaja" co by się pokazać i żeby gula sąsiadom i nie tylko skoczyła... ale to teoretycznie wolny kraj i każdy robi co uważa...
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2012, 14:55:53 pm »
O co Wam chodzi?
Koniec świata za dwa tygodnie więc normalne, że każdy w życiu chciałby się jeszcze załapać na Jaguara  ::).
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline makek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 164
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2012, 06:53:26 am »
Też nie wiem o co Wam chodzi....
Mam stary oryginalny akumulator, ciekawe jaką teraz, po latach eksploatacji, ma pojemność? Prąd rozruchu w czasach świetności miał na poziomie aktualnie sprzedawanych "sześćdziesiątek", czy on w jakiś sposób jest lepszy od wspomnianego akumulatora 60 Ah.... no może bo lepiej pasuje w podstawce. Dla mnie istotne jest, żeby akumulator zapewnił taki wydatek energii aby sprawnie zakręcić silnikiem, za resztę w 95% odpowiada alternator.
S-type 4.2
Marek 693 440 715

rodger

  • Gość
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2012, 10:34:40 am »
W zeszłą zimę miałem podobny problem, mianowicie akumulator umarł śmiercią naturalną. Wstawiłem na szybko to co miałem było jakieś 60A, żeby jeździł bo nie miałem czasu kupić. Fakt odpalał, jeździł, ale, ja robię dużo krótkich przejazdów. Gdy temperatura spadła poniżej -15*C, ogrzewanie szyb, nadmuch, radio, podgrzewanie foteli, światła etc. sprawiły, że rano rozrusznik miał bardzo ciężko, żeby odpalić samochód. Oczywiście można "oszczędzać" na prądzie, ale skoro mam taki pakiet wyposażenia, to czemu mam z niego nie korzystać.
Na stronie Bosch'a jest wyszukiwarka gdzie wpisuje się model samochodu, roczni...... i wyskakuje dedykowany akumulator. Ja kupiłem no name odpowiednich parametrów, bo z doświadczenia wiem, że i tak za 3~4 lata i akumulator umrze, bo takie badziewie się teraz robi ma być ekologiczne a konsument niech ponosi koszty. Mam wewnętrzny komfort i nie muszę się martwić czy rano będzie prąd na start czy nie i za za jedyne 350zł.

Offline makek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 164
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 07, 2012, 13:20:43 pm »
w przypadku gdy jest załączonych dużo odbiorników prądu ładowanie akumulatora jest mniejsze, ale to wynika z wydajności alternatora. Akumulator czy to duży (dedykowany), czy mniejszej pojemności ładowany będzie takim samym prądem, wynikającym jedynie z różnicy napięć. Pokonywanie krótkich odcinków nie będzie w stanie uzupełnić zużytej energii na odpalenie i mały oczywiście padnie wcześniej ale to samo stanie się z tym polecanym przez producenta.
S-type 4.2
Marek 693 440 715

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 07, 2012, 15:14:47 pm »
Kolego makek jest dokładnie tak jak stwierdziłeś, ale również jak słusznie zauważyłeś mały padnie dużo szybciej, a co za tym idzie nawet głównie jeżdżąc tylko po krótkich odcinkach jest dużo większa szansa że zanim padnie ten aku. o większej pojemności zaliczysz jakąś trasę i się podładuje tak jak należy. Reasumując znacznie obniżasz ryzyko że któregoś pięknego dnia np. rano śpiesząc się do pracy, wsiadasz do auta i ,,,zonk", auto nie odpala...
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Offline makek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 164
Odp: Akumulator S-Type 3.0
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 07, 2012, 17:13:17 pm »
To "padnie" dużo szybciej w dużym uogólnieniu jest proporcjonalne do pojemności tych akumulatorów, więc nie ma aż tak dużej różnicy. Generalnie co by nie mówić to jednak duży może więcej... :)
Jeśli kolega Intruz, chce zamontować na czas zimy akumulator mniejszy (bo np. początek zimy to nie jest dobry czas na kupowanie akumulatora z różnych względów), po to żeby auto nie stało pozbawione napięcia bo np. coś tam może się rozprogramować i do tego właściwie nie będzie eksploatowane to bardzo dobrze i nie nazwałbym tego od razu druciarstwem.
S-type 4.2
Marek 693 440 715