Autor Wątek: Wymiana uszczelki pod głowica oraz rozrzadu XJR kilka pytań  (Przeczytany 5983 razy)

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Wymiana uszczelki pod głowica oraz rozrzadu XJR kilka pytań
« dnia: Listopad 24, 2012, 15:43:50 pm »
Witam     (Auto XJR x300 rocznik 95)
Padła mi uszczelka pod głowicą na skutek czego rozerwało wąż od chłodnicy oraz "korek" zabezpieczający w bloku. Oczywiście na początku poszło na termostat po złożeniu wszystkiego razem objaw ten sam silnik się przegrzewał i ze zbiorniczka wybijało płyn, za pomocą chemicznego testera zdiagnozowano uszczelkę.

Wiec czeka mnie ściąganie głowicy  i wiem ze zrobię to kompleksowo i wymienię również rozrząd ponieważ auto ma przejechane około 220tys (rozrządu nie słychać).
Jakie elementy powinno w rozrządzie się wymienić a jakie można pominąć (napinacz górny był już wymieniany oraz pompa wody) a jakie są nie zbędne przy tego typu przedsięwzięciu . to samo tyczy się UPG, rzeczą jasna jest wymiana samej uszczelki oraz planowanie wraz z sprawdzeniem samej głowicy, jednak na co jeszcze zwrócić uwagę?

Części patrzyłem na v12.com , British parts (nie wiem ile kosztuje wysyłka do polski), a może ktoś zna inne firmy które maja niezbędne elementy tej samej jakości w lepszej cenie?

Będę wdzięczny jak ktoś kto to robił w niedalekiej przeszłości i zna ceny za robociznę, gdyż wiadomo jak to działa, gdyby mieli zrobić to w BMW r6 to podadzą niższa cenę a za jaguara sobie dolicza więcej.
W dwóch warsztatach które w Elblągu chciały w ogóle się tego podjąć cena za sama wymianę uszczelki wąchała się w granicach 800-900 na początek.

Czekam na wszelkiego rodzaju porady oraz wskazówki, ponieważ muszę auto zrobić jak najszybciej jak tylko się da gdyż ciężko patrzeć jak kocur stoi w garażu, mimo zbliżającej się zimy kiedy w przypadku spadnięcia pierwszego śniegu oraz wyjechania pierwszych solarek na drogi auto i tak tam wróci.

Ps . Znalazłem coś takiego http://britishparts.co.uk/products/9294-timing-chain-tensioner-kit-TCKIT2  czy ten zestaw wystarczy i co w jego skład wchodzi bo napisałem do Bp ale jeszcze nie odpisali.

Pozdrawiam Robert
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r

Offline jazabek wacław

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Wymiana uszczelki pod głowica oraz rozrzadu XJR kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2012, 16:14:51 pm »

Będę wdzięczny jak ktoś kto to robił w niedalekiej przeszłości i zna ceny za robociznę, gdyż wiadomo jak to działa, gdyby mieli zrobić to w BMW r6 to podadzą niższa cenę a za jaguara sobie dolicza więcej.
W dwóch warsztatach które w Elblągu chciały w ogóle się tego podjąć cena za sama wymianę uszczelki wąchała się w granicach 800-900 na początek.


Ja pytałem o koszt wymiany uszczelki i rozrządu ( tak profilaktycznie bo mój silnik mam spory przebieg ) to mechanik z warsztatu, który się w Jaguarach specjalizuje wycenił koszt robocizny na około 1000 zł, a cała operacja ( części plus robocizna )  to około 3000 zł. Ale jak powiedział mechanik, jak się zacznie robić to może coś wyjść, i koszt może się zmienić.

Jak już zrobisz wszystko daj znać jak to wyszło cenowo i gdzie były najlepsze ceny części.

Powodzenia
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

lysyyy

  • Gość
Odp: Wymiana uszczelki pod głowica oraz rozrzadu XJR kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2012, 16:58:30 pm »
Ja robiłem właśnie uszczelkę, co prawda w Vivaro 1,9DTI, ale cena podobna. Mam dobrego, młodego mechanika, robocizna miała być 400-500 ale wyszło sporo innych rzeczy i policzył 600 za robociznę. Jak odbierałem auto, to wszystko w silniku było tak wyczyszczone, że wyglądał jak nowy  :-R Oprócz uszczelki wymieniali też pompę wody, termostat i ponaprawiali drobne rzeczy (naprawa zerwanego gwintu w turbo, doszczelnienie rury od EGR). Od razu pokazali mi, co poprzedni właściciel spieprzył w silniku - była robiona głowica, została założona stara uszczelka głowicy, koło pasowe rozrządu było założone stare, z zerwanym klinem!!!, szpilki od głowicy stare ponaciągane, ze zjechanymi torxami, głowica była z pokrzywionymi zaworami, prowadnicami krzywymi i "zabijanymi młotem chyba...". Także mogę polecić ich, tyle, że to w Białymstoku  :-gwizd

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: Wymiana uszczelki pod głowica oraz rozrzadu XJR kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 24, 2012, 18:00:11 pm »
Tutaj dostałem wiliczenie z V12:
ŁAŃCUCH EAC4519 34.76zł zamiennik, dostępny
ŁAŃCUCH EAC4520 37.31zł zamiennik, dostępny
ŁYŻWA EAC4527 163.63zł oryginał, do zamówienia
ŁYŻWA EAC4536 88.75zł oryginał, dostępny
TŁUMIK DRGAŃ EAC4533 64.27zł oryginał, dostępny
TŁUMIK DRGAŃ EAC6766 34.36zł oryginał, dostępny
TŁUMIK DRGAŃ EAC4534 53.80zł oryginał, dostępny
TŁUMIK DRGAŃ EAC4535 57.34zł oryginał, do zamówienia
USZCZELNIACZ WAŁU EAC7954 184.84zł oryginał, dostępny
TŁOKA NAPINACZA DOLNEGO NBC1986AA 332.76zł OPCJONALNIE, do zamówienia
ZAWÓR NAPINACZA DOLNEGO EAC4647 196.36zł oryginał OPCJONALNIE, do zamówienia
ŁAŃCUCH POMPY OLEJU JLM1279 32.99zł oryginał OPCJONALNIE, do zamówienia
TŁUMIK DRGAŃ EBC3823 57.34zł oryginał OPCJONALNIE, do zamówienia
ZESTAW USZCZELEK JLM11649 490.37zł + USZCZELKI DODATKOWE KOLEKTORA, zamiennik, dostępny

Koszt około 1900 zł
Wiec analizując całą sytuacje to koszt 3 tys do 3,5 tys ponieważ nie ma tutaj podanej ceny nowych szpilek do głowic.
Wiadomo że będzie warto jeszcze wymienić świece, płyn chłodniczy i olej.
Zaraz sprawdzę ceny na British parts i zobacze o ile tam taniej można poszczególne części dostać.


Widzę że na BP nie ma w ogóle części, które w V12 sa jako opcjonalne, więc może ktoś się orientuje w tym i wie że te podzespoły się nie zużywają i zazwyczaj się ich nie wymienia? Po szybkim przeliczeniu w Bp bez tego co jest napisane jako opcjonalne wszystkie części wychodzą wraz ze szpilkami około 1200 zł
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2012, 18:19:22 pm wysłana przez robsson86 »
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: Wymiana uszczelki pod głowica oraz rozrzadu XJR kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2012, 11:36:01 am »
Wiec tak na chwile obecna dzisiaj jest ściągana głowica i po południu jedzie do planowania i sprawdzenia. Przy okazji zamówiłem już na allegro zestaw naprawczy kompresora wiec z przesyłka kolejne 271 zl (za pobraniem) ale słyszalne było zużycie łożysk lub łożyska wiec nie ma co ryzykować bo jak się rozsypie któreś to wiadomo co się stanie z silnikiem. dodatkowo kolektor wydechowy jet pęknięty wiec już do Pana z Szamotuł napisałem czy posiada taki w dobrym stanie. Żeby się tylko na tym nie skończyło cieknie pompa wspomagania o czym wiedziałem ale teraz jest na wierzchu wiec jak da rade zregenerować, wymienić ten o ring z którego cieknie zostanie to naprawione a jak nie to używka. No i od jakiegoś czasu miałem problemy z odpalaniem auta na zimnym silniku czyli jakieś 12 'C bo taka temperatura się utrzymuje w garażu, diagnoza mechanika prawdopodobnie przestawił się rozrząd z tad problem z fazami rozrządu.

Przewidywany koszt robocizny od 400 zł do 600zł, na wstępie zasygnalizowałem ze jest to podobna rzędówka jak w bmw których pełno jeździ po naszych drogach i nie chce być kasowany więcej za to ze to jaguar. Dla porównania rodzina z trójmiasta ma warsztat i powiedzieli mi ze za sama markę krzyknęli by klientowi 1500 za wymianę uszczelki i podobna cena w całym 3 city by się na tym poziomie  kształtowała

Co do części rozrządu to wygląda to następująco
Taniej wszystkie ślizgi tłumiki drgań itp kupicie w BP około 300 zł tylko z tego 100zł będzie was kosztować transport do pl
Zestaw uszczelek głowicy lepiej wychodzi w V12 a nawet kilka zl taniej jest w BritishCars.pl

Ps. Jeszcze rozrządu nie zamawiałem dzisiaj to zrobię bo na przyszły tydzień będzie już potrzebny żeby móc auto poskładać.
Jak wszystko już będzie gotowe na pewno napiszę dokładnie co i jak cenowo wyszło.
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: Wymiana uszczelki pod głowica oraz rozrzadu XJR kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2012, 14:46:56 pm »
Wydatki na dzień dzisiejszy
--  rozrząd + uszczelki + szpilki głowicy  800zł
--  planowanie głowicy 100zł
-- zestaw łożysk do regeneracji kompresora 250 zł
-- robocizna chwilowo dałem 400 zł zaliczki wiec pewnie jeszcze z 200zł bede musiał dopłacić
-- olej półsyntetyk motul 200 zł
-- płyn chłodniczy 65zł
 razem 1815zł

Do ceny rozrządu doliczyć trzeba dolna łyżwę  napinacza rozrządu oraz tłumik drgań górny około 200 zł ponieważ w sklepie nie było na stanie i na przyszły tydzień będzie dostępne w englishcars.pl
To co było wcześniej wypisane jako opcjonalne zostało przez warsztat sprawdzone i nie wymaga wymiany, górny napinacz był wymieniany w zeszłym roku wiec tez go nie ruszaliśmy.
Wymiana łożysk w kompresorze nie wiem ile będzie kosztować bo nie za bardzo chcą się w Elblągu tego podjąć ale myślę ze coś około 100 zł.

Podsumowując
koszt naprawy to około 2300zł - 2400zł w moim przypadku

Ps. Z tego co mechanicy zauważyli, prawdopodobnie jak kupowałem jaguara w zeszłym roku to już uszczelka przepuszczała  na 3 cylindrze i poprzedni właściciel (tak oni sadza) podociagal szpilki w głowicy na maksa żeby uszczelnić tam gdzie dmuchała i wystawił na sprzedaż. Szpilki były poprzeciągane i 2 pękły w bloku, na szczęście udało się je wykręcić bez rozwiercania całości. Jeden plus silnik po rozłożeniu wydaje się być w bdb kondycji o czym świadczy brak nagaru wygląd tłoków, brak rys na cylindrach itp itd



Jak będzie regenerowany kompresor to zrobię foto i opisze jakie dokładnie są potrzebne łożyska i co dokładnie trzeba zrobić.


Wcześniej jak podawałem Britishcars.pl miałem na myśli Englishcars.pl pomyliłem nazwy  ;D
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2012, 20:42:03 pm wysłana przez Choina »
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r

Offline robsson86

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: Wymiana uszczelki pod głowica oraz rozrzadu XJR kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 21, 2012, 08:10:19 am »
Witam ponownie
Koszt za całość około 2400 zł
Mechanicy wzieli tylko 600 zł za robocizne wiec bardzo uczciwie podeszli do swojej pracy i nie brali pieniedzy za to ze to jaguar.
Jezeli ktos potrzebowal by mechanika to moge dac namiar, oczywiscie warsztat miesci sie w elblagu.
pozdrawiam
bo nie ma to jak kompresor.............

XJR6 1995r