Autor Wątek: strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6  (Przeczytany 2209 razy)

ostr

  • Gość
strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6
« dnia: Luty 20, 2016, 15:04:02 pm »
Witam,
jestem na etapie finalizacji zakupu jaguara x-type 2.1 V6. Była jazda próbna, wizyta u mechanika oraz na stacji kontroli pojazdów. Wszystko jest ok oprócz dwóch rzeczy, które mnie niepokoją. Pierwsza, podczas wizyty u mechanika, odkrecił korek od płynu chłodniczego, korek dość mocno wystrzelił, poleciała para wodna. Zakręcił korek , przegazował go 1-2min odkręcił, korek już nie strzelił, powiedział, że jest ok, że jakby strzelił ponownie to mogłoby to świadczyć o uszczelce pod głowicą. Dziś podjechaliśmy jeszcze na stacje diagnostyczną i przed wjazdem odkręciłem jeszcze raz korek. Korek znowu strzelił, słabiej ale nadal poleciała para. Płyn jest czysty, bąbli nie ma, włascicielka mówi, że nie ubywa. Czy to jest normalne, że na rozgrzanym silniku pod okreceniu słychać delikatny charakterystyczny 'puknięcie' i leci większa ilość pary ? Reszte badań przeszedł bez zarzutu, w tym badania spalin, były bardzo dobre.

Pozdrawiam
Dawid


Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2016, 15:58:53 pm »
Hmm.. zrób prosty test w domu. Wlej do szybkowaru ze 2litry wody i poczekaj aż się zagotuje. Ściągnij z kuchenki i gwałtownie otwórz pokrywe.. efekt będzie ten sam jak w aucie a dlaczego to już pozostawiam do przemyślenia. Oczywiście przy otwieraniu radzę szybko spier.. uciekać w sensie..
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Wujek Karol

  • Gość
Odp: strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2016, 18:25:26 pm »
Przy gorącym płynie chłodzącym utrzymuje on nadciśnienie na stałym poziomie, "strzelanie" wtedy jest normalnym zjawiskiem.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2016, 18:41:33 pm »
Jeśli chcesz rozwiać wszelkie wątpliwości, zrób test co2, pełno na allegro tego jest i niedrogo. Testuje się łatwo.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

ostr

  • Gość
Odp: strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2016, 21:56:48 pm »
na allegro widzę za 18 zł, później już 200 pare, na ile taki tani tester jest wiarygodny ? sprawdzał ktoś nim ?

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2016, 22:02:47 pm »
Tak, ten za 18 w zupełności wystarczy, jak zmieni kolor, uszczelka, jak nie, możesz się nie przejmować. To jest wielokrotnego użytku, płyn się sam regeneruje.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

ostr

  • Gość
Odp: strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 21, 2016, 00:28:24 am »
dziękuje bardzo

ostr

  • Gość
Odp: strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 01, 2016, 22:06:08 pm »
czy 2.1 v6 to pomniejszona wersja 2.5 v6 ? dobrze wyczytalem ? jaki jest kod tego silnika ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2016, 22:18:24 pm wysłana przez ostr »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: strzelający korek plynu chlodniczego 2.1 v6
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 01, 2016, 22:31:58 pm »
Kod to AJ-V6. To ta sama rodzina co 2.5 i 3.0
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8