Autor Wątek: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta  (Przeczytany 5478 razy)

s4e

  • Gość
XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« dnia: Wrzesień 14, 2012, 00:30:47 am »
Witam,
Czy ktoś podejmował się przełożenia silnika z XJ X300 4.0 R6 do innego samochodu? Interesuje mnie głównie strona elektryki, miałby działać z inną skrzynią biegów, co się dzieje po odpięciu sterownika skrzyni, a może ma on lepiej zostać, jak wygląda temat immobilisera, czy muszą być podpięte zegary? Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym do tego modelu i zechce się podzielić?
Pozdrawiam i za wszelką pomoc będę wdzięczny   :-K

m_klis

  • Gość
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2012, 17:22:00 pm »
Za bardzo nie pomogę, bo w temacie mocny nie jestem, ale jestem ciekawy w co będziesz swapować silnik ? :)

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2012, 18:28:58 pm »

s4e

  • Gość
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2012, 11:30:33 am »
Elegancki schemat, dzięki  :-K
Orientuje się ktoś, jak wygląda ten "zdekodowany sygnał" który odblokowuje wtryskiwacze? Jest to po prostu jakieś napięcie lub masa? Oprócz tego, rozumiem, że "body processor module" musi podać + do ecu aby ecu zechciał zadziałać i odpalić silnik? Tylko co z tym odblokowaniem wtrysku? Nie uśmiecha mi się montowanie całego systemu immo do docelowego auta  :-thumpdown


Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje ¿ycie samochodowe.....
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2012, 20:05:51 pm »
chyba mówisz o x300 4.0 supercharged 320km, bo inaczej bym powiedział że są łatwiejsze sposoby marnowania czasu.. :-K a jak masz dziewczynę to nie na długo.... :-hehe zwykły x300 prosta 6 to solidny silnik ale ciężki i drogie częśći, są chyba lepsze silniki na taki projekt...

Serio, jak znalazłeś supercharged silnik to potencjalnie wspaniałe rozwiązanie jak potrzeba nadmiary torque przy niskich obrotach itd. ale będzie zabawa z elektryką..... wszystko w Jagu razem działa-tak jak wykryłeś, i odpiąć jedną kostkę to już zdaje się będą problemy....

Zasugerowałbym zupełnie nowe urządzenie elektroniki do wtryskiwaczów, są takie firmy "tuningowe" które doskonale rozumią jak uregulować czas zapłonu/paliwo z innych sensorów na silniku (np. musisz mieć wide-band o2 sensors itd). Cewki są indywidualne na świecach tak że wystarczy 12v dostarczyć odpowiednio czasowane do CPS....

gorzej że to będzie bardzo droga sprawa bo musisz blisko zrobić to samo co ludzie którzy zakładają silniki (zamienniki) z Superchargerem na Drag Racing.... oglądnij filmik na moim website zwany Draguar http://jagxkr.pl/MyPhotos/#/content/Jaguar_videos/Release_The_Draguar-Building_a_Blown_Jaguar_Rat_Rod-Roadkill_Episode7%28480p%29.flv i zobaczysz o co chodzi ten sprzęt...te pudełko magiczne ok 5 minut w filmie to opóźnia iskrę przy doładowaniu ciśnienia inaczej by wybuch.... tylko więcej ci potrzeba bo masz w x300 wszystko elektroniczne...

Ale jak masz x300 SC silnik to już wszystko w silniku wzmocnione i pięknie razem działa (nie do zdarcia silnik!), tylko potrzebujesz znaleźć odpowiedni Engine Management System kompatybilny z wtryskiwaczami i sensorem MAF (co ciężko i drogo by było wymienić...) z tego co pamiętam ktoś produkuje podobne "pudełko" które reguluje iskre/wtryskiwacze itd. wszystko w jednym-wtedy wystarczy kupić, założyć i Fuel Map i timing iskry kompem uregulować przez wtyczkę....

Wyszukaj np. Summit Racing w USA chyba tam znajdziesz, a jak nie z tuningowcami się skontaktuj... i daj nam znać co wykryłeś....

Wszystko możliwe jak się ma czas i chęć, energii i pieniędzy.... :-za
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

s4e

  • Gość
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 18, 2012, 01:32:46 am »
Chodzi o zwykły R6 240KM.  W tym momencie mam SAABa 2.3t 200KM, jak turbo dmucha to jest w porządku, ale przydałoby się więcej momentu na niższych obrotach. Dłubanie nowego ECU pod ten projekt mija się z celem, za takie pieniądze można by kupić coś innego, pewniejszego.  W grę wchodzi ogarnięcie oryginalnego ECU z pierdylionem czujników na silniku, jak patrzyłem na schemat, największym problemem jest immo, bo to chyba jedyne połączenie z resztą samochodu, które będzie miało znaczenie (no, jeszcze ten + podany przez chwilę na kontrolkę check i położenie skrzyni biegów P/D). Dobrze rozumuję?

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje ¿ycie samochodowe.....
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2012, 15:38:29 pm »
Do SAABa z napędem na przód?

Chciałbym widzieć zdjęcia jak skończysz  :-super
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

s4e

  • Gość
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2012, 00:39:18 am »
Nie. Teraz w SAMie mam silnik z SAABa 9000 2.3t 200KM. Chcę tam włożyć silnik z Jaguara. Dziś byłem przy tym samochodzie, zdemontowałem deskę rozdzielczą, kabli nie ma koszmarnie wiele. Silnik pracuje bez komputera skrzyni biegów, zapala się kontrolka TRAC CONTROL, CHK Engine się nie zapalił. Bez zegarów pracuje normalnie (chyba, auto nie ma kół niestety, więc się nie przejechałem, ale trzyma obroty, wkręca się). Martwi mnie, że odpięcie prawie którejkolwiek z wtyczek pod maską powoduje zablokowanie rozrusznika. Boję się, że nawet jeśli przerzedzę wiązkę do obwodu samego immobilisera, to body computer nie dostanie jakiegoś sygnału i i tak nie odpalę samochodu... Ciekawostką jest, że jest to instalacja elektryczna "Rest of world" a bak ma tylko jedną pompkę paliwa.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje ¿ycie samochodowe.....
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2012, 14:12:03 pm »
Aha, to w tym czołgu 4x4 wyżej w obrazku? nie zrozumiałem  :-gwizd

ale w XJR pamiętam że jest Anti-Theft moduł też i jak wszystko się nie zgadza to nie startuje wcale.....

czyli może być zabawa....
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2012, 14:19:28 pm wysłana przez XKR-Lover »
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

s4e

  • Gość
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 27, 2012, 00:59:20 am »
E tam, nie ma gąsienic  :-wings


No właśnie. Ale nigdzie nie namacałem Anti Theft Module (czy jak inaczej tam zwał, security module). Jest tylko małe pudełeczko przy stacyjce czytające pętelkę.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje ¿ycie samochodowe.....
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2012, 09:29:43 am »
Myślę że to by się nie opłacało...  :-nuts ten silnik ze skrzynią jest chyba dłuższy od całego twojego 4x4, widać że będą problemy z dostosowaniem go.... i wtedy balans wozu będzie spieprzony chyba że wszystko przesuniesz do tyłu..... a jak załatwisz połączenie do swojej skrzyni i Transfer Case to już wole nie myśleć... nazwa na silniku fajna, ale ja bym się do tego nie zabierał nawet gdyby mi ktoś dał w prezencie.

Osobiście bym szukał RangeRovera z lekkim, krótkim, 3.5l V8 aluminiowym, który jest naprawdę dostosowany do tego typu 4x4. łatwiej będzie dopasować, i dużo więcej satysfakcji w krążeniu po skałach.... (wiem bo miałem, oglądnij galerie http://jagxkr.pl/MyPhotos/#/content/Car_Shows-Events/2009-04_Uwharrie_Safari_2009/)

W każdym razie, powodzenie!! :-super
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

s4e

  • Gość
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2012, 09:38:22 am »
 :- pojecia Gdyby założyć ten silnik, zestaw skróciłby się od aktualnego o jakieś 20cm. Połączenie ze skrzynią to pan pikuś w moim przypadku, chodzi tylko o odpał.
A ten silnik z range nie jest przypadkiem żeliwniakiem z niespełna 160KM i 300Nm? Lepiej wypada aktualny silnik.
Zamiast jaguara może być tylko 4.0 v8 bmw, ale ostatnio się to modne zrobiło i ceny poszły strasznie w górę. Jaguara ma kolega za rozsądne pieniądze, z całą wiązką i obudową skrzyni.

3style

  • Gość
Odp: XJ X300 4.0 R6 swap silnika do innego auta
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 30, 2012, 21:55:02 pm »
A Magnum 318 lub 360? Wbij na jeep.org.pl/forum jeśli tam Cie jeszcze nie było i popytaj ;-)


pozdro.