Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena
nie beda daimlerow w 2009
kogutki:
przez pokolen daimler byla wersja na topie, a teraz jaguar zdecydowal ze ostatni model, super 8, nie
bedzie kontynuowany. obecny daimler super 8 nawet juz nie jest osagalnie na zamowienie, na zachodzie
sa jeszcze pare modelow u dilerow, wiec jezeli ktos chce to wystarczy 119.250 euro ale trzeba sie
pospieszyc.
jeszcze nie wiadomo czy po 2009 daimler jako wersja jaga wraca czy daimler bedzie kompletna nowa
marka pod dachem tata-jlr. jaguar uzasadnia decycja z niewiadoma przyslosc segmentu luksusowego
w obecnym kryzysie finansowym, jednak mozliwe ze po prostu chodzi o to aby daimler staje sie
odrebna marka. w 2008 jaguar sprzedal 120 eksemplarow super 8.
ralfxj:
Kiedyś każdy model był oferowany w wersji Daimler. Pamiętam nawet eksperyment xj-s Daimler. Teraz jak się kończy era odnoszenia się do tradycji oraz klasycznych kształtów chyba już nie ma miejsca na wersje Daimler. Jednka się nie spodziewałem,że koniec będzie nagły. Koniec 2008- koniec Daimler, a koniec 2009- koniec xj w klasycznych kształtach. Myślę żę Dailmler jako całkowita, odrębna marka może mieć podobne powodzenie jak maybach albo bentley. Przecież bentley 10 lat temu był jak nic innego niż tańsza wersja rolls-royce. Więc pod tym względem życze powodzenia Daimlerowi, jednak rozglądam się na rynku za pięknym 308 Daemler century.
barbie:
--- Cytat: ralfxj Więc pod tym względem życze powodzenia Daimlerowi, jednak rozglądam się na rynku za pięknym 308 Daemler century.
[/quote ---Z tego,co wiem nie było X.308 Century.
Daimler Century był produkowany tylko w 1996 r. w 2 wersjach - Double Six (V12) oraz 4 litry (rzędowa szóstka) i w kilku wersjach wyposażenia wnętrza - z kanapą z tyłu (ale z indywiduwalnym ogrzewaniem 2 tylnych siedzeń -prawego i lewego), - z dwoma regulowanymi elektrycznie (i oczywiście ogrzewanymi) fotelami z tyłu, ew. z barkiem i sterowaniem audio w konsoli pomiędzy tylnymi siedzeniami (na indywidualne zamówienia). Ale mechanicznie to X.300 w najwyższej wersji.
Nie wiem dokładnie ile wyprodukowano Daimlerów Century - w/g jednych źródeł produkcja była limitowana do 100 szt. V12 i 100 szt. I6, według drugich 50 V12 i 50 I6. Ile ich faktycznie wypuszczono i sprzedano też nie wiem. W Polsce słyszałem o 3 - jeden mój (DoubleSix) :-super, jeden I6 w Gnieźnie (jeździ na śluby) i był jeszcze jeden V12 był kiedyś na Gratce i Allegro, ale ślad po nim zaginął.
X.308 występuje w wersji Daimler - ale nie Century...
Na zdjęciu mój Century na Zlocie w Karlovych Varach.
--- Koniec cytatu ---
kyrios_paulus:
Z chęcią bym zobaczył potężnego konkurenta dla Bentleya Arnage'a. :-V
Oczywiście przy zachowaniu choćby krzty tego co było ;)
barbie:
--- Cytat: kyrios_paulus w Grudzień 17, 2008, 10:03:01 am ---Z chęcią bym zobaczył potężnego konkurenta dla Bentleya Arnage'a. :-V
Oczywiście przy zachowaniu choćby krzty tego co było ;)
--- Koniec cytatu ---
Marzy Ci się coś takiego? Wersje przed (1930) i po (1950) II Wojnie :-K
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej