Autor Wątek: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki  (Przeczytany 3054 razy)

Oldmobil

  • Gość
pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« dnia: Lipiec 06, 2012, 13:34:07 pm »
Siemacie. Sierściuch mojej zony coś niedomaga, ale jak to w życiu - u dentysty ząb przestaje boleć. Kiedy ja wsiadam za kółko wszystko jest ok. Samochód to XJ40, 1991 rok, silnik 3,2.
1. Przedwczoraj żona wróciła z pracy i stwierdziła, że w drodze do domu samochód był lekko mułowaty. - moja interpretacja - brak objawów, brak reakcji :)
Wczoraj ta sama sytuacja, dodatkowo check engine. - zainrygowany sprawdziłem wszystkie płyny, przy okazji zerknąłem na kablomanię sondy i sprawdzilem błąd "FUEL FALI 23" Po jakimś czasie udałem się na przejażdżkę, check się nie zapalił a samochód chodził w porządku. - brak objawów, brak reakcji....
Dziś w drodze do pracy telefon, że wózek jedzie coraz słabiej. ...
Nie ukrywam, że jestem poważnie zaniepokojony...
Fuel Fail to może być sonda, może być temperature sender unit, do tych objawów dołożyłbym profilaktycznie przepływomierz...
Mam nadzieję, że dojedzie do domu... a przy okazji wynika, że wczoraj na przejażdżce chodził dobrze bo może spadła temperatura układu chłodzenia ... (temperature sender unit)
2. Zmuszony byłem wymienić chłodnicę. moja stara chłodnica nie posiadała żadnego czujnika, zero jakiejkolwiek elektryki. W samochodzie, przy dole chłodnicy natomiast jest wtyczka do czegoś.
Nowa chłodnica ma czujnik i jakieś gniazdo. Kolory kabli między tym co na chłodnicy a tym co na samochodzie zgadzają się (chyba biało-zielony i jeszcze jeden.)
Pytanie 2, łączyć te kable/wtyczki czy to zbędna rzecz. Od czego to jest ? Wentylator jest na wiskozie, nie elektryczny.

Dziękuję i pozdrawiam


romek

  • Gość
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2012, 13:38:54 pm »

Oldmobil

  • Gość
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2012, 13:43:53 pm »
To wiem, tylko jaki to ma związek z mułowatością wraz ze wzrostem temperatury ???
 IMO jeśli temperature sender unit jest uwalony to skutkuje to złym składem mieszanki, dlatego sonda wywala błąd.
Albo ...
sonda jest uwalona i j.w. - zły skład mieszanki i mułowatość
Mylę się? Jesli tak to skorygujcie.

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2012, 14:22:44 pm »
Jesli jest to w dolnym  rogu chlodnicy to jest to czujnik temp i jest od wlaczania elektrycznego wentylatora. Nie potrzebny przy wiskozie, chyba ze dodatkowy elektryczny fan jest tym wlaczany ale tego akurat bez sprawdzenia Ci nie powiem.
Co do fuel fail to po kolei trzeba sprawdzac i pewnie zanim sam nie trafisz podczas jazdy na ta 'mulowatosc' to bedzie ciezko dokladnie stwierdzic.

Offline XJSC

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2012, 15:59:47 pm »
Sprawdź syndrom leniwej sondy lambda.
Potem ciśnienie paliwa ( pompa paliwa, regulator ciśnienia).
Wyczyść wtryskiwacze.

Może zatankowałeś złe paliwo???
XJ40, XJSC , XJR

Oldmobil

  • Gość
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 06, 2012, 16:45:40 pm »
Sprawdź syndrom leniwej sondy lambda.
Potem ciśnienie paliwa ( pompa paliwa, regulator ciśnienia).
Wyczyść wtryskiwacze.

Może zatankowałeś złe paliwo???

Zamówiłem profilaktycznie nową sonde i nowy czujnik temperatury. dziś zresztą jeszcze podmienię czujnik, bo mam sprawny z poprzedniego silnika.
Układ paliwowy jest poza podejrzeniami, bo wózek identycznie źle zaczął jeżdzić na PB i na LPG. Poza tym od lat zawsze jedno i drugie jest tankowane na tej samej stacji shell a tam sie nigdy nie zdarzyło, żeby coś z paliwem było nie tak.


Katar83, dzięki za wyjaśnienie odnośnie chłodnicy, tak podejrzewałem, ale wolałem się upewnić :)

Oldmobil

  • Gość
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2012, 18:00:57 pm »
Najświeższa wiadomość.
Wózek jedzie, ale im bliżej domu, tym bardziej opada z sił.
Przed chwilą był tak zamulony, że trzeba było stanąć na 10 minut. Teraz znów jest w drodze....powoli i bez sił.
Sonda czy czujnik  ???


Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2012, 18:14:06 pm »
Mysle ze ani to ani to :)
Jak juz predzej na cos stawiac to na czujnik, jakies lewe powietrze w dolocie albo cos z przewodami? Jak zamula to znaczy ze pracuje na nie wszystkich cylindrach? Jak to wyglada?

Oldmobil

  • Gość
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2012, 19:35:48 pm »
Widzisz...żebym to ja tym jeździł, to wiedziałbym wszystko z zegarmistrzowską precyzją. Ale jeździ tym zona i mimo iż nie jest totalnie atechniczna, to jednak wyciągnięcie z niej zeznać jest conajmniej kłopotliwe.

Dojechała do domu, na ucho silnik pracował ok. Wszytkie wskaźniki ok, check nie świeci. Zgasiłem samochód na góra 5 minut, sprawdziłem błędy - ten sam 23 fuel fail. Odpaliłem (jak zawsze idealnie) Pojechałem się przejechać - dla mnie bez uwag.
Zajechałem do kumpla żeby podpiąć sie do lapka poprzez LPG. Kumpel zajęty więc czekam z włączonym silnikiem (taka symulacja korka) Po kwadransie podłączamy lapciaka, mapa gazu idealnie, sonda pracuje - wolno, ale pracuje. Razem stwierdzamy, że taka praca sondy napewno nie powoduje takiego mulenia jak opisuje żona. Na upartego sondę można wymienić, jednak bardziej dla sztuki niż żeby wyleczyć sierściucha.
Na polu bitwy zostaje tylko czujnik temperatury. Zmierzyłem oporność zapasowego, wynosi 702. Ten na samochodzie przy wyłączonym silniku ale w temperaturze pracy ma 96. Jutro rano zmierzę go kiedy będzie zimny po nocy.

chyba nie mam pomysłu co dalej....

Ona twierdzi, że wózek mułowacieje (to co opisywałem) Pod moją nogą chodzi ok. Nie jest to subiektywne wrażenie, po przesiadce do jaga, bo mam z czym porównać - jeżdżę na zmianę Omegą 2,6 i volvo 850 R
Albo żona ma schizy, albo jeszcze nie trafiłem na moment, kiedy to się dzieje. "Usterka" zatem jest wybiórcza i z jej zeznań wynika, że dotyczy zarówno LPG jak i benzyny

booschmen

  • Gość
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2012, 19:59:53 pm »
Byl i jest to bardzo podobny przypadek jak w landroverze lub bmw, chodzilo dokladnie o to ze tracil moc i gasl lub wogole nie odpalal ale tylko goracy. A powodem wszystkiego byl czujnik polozenia walu korbowego w momencie kiedy czujnik przekraczal jakas tam swoja graniczna temperature zmieniala sie opornosc cewki i po ptokach jak przestygl bylo ok.

Oldmobil

  • Gość
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 15, 2012, 09:59:34 am »
Informację o czujniku potwierdzili koledzy własciciele Jeepów - u nich ponoć jest to nagminne.
Temperatury zewnętrzne lekko spadły i usterka nie powróciła. Całe zdarzenie miało miejsce 2 razy. Dla stuprocentowego sprawdzenia czujnika będzie trzeba poczekać na kolejną taką awarię i wtedy uzbrojony w sprężone powietrze do czyszczenia komputerów w chwilę schłodzę czujnik. Nic innego nie przychodzi mi do głowy a zakup w ciemno nie ma większego sensu (ponad 300 zł.) Mam juz niepotrzebnie kupiony rok temu hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu :/

Żeby bez sensu nie robić nowych wątków poproszę o szybki hint:
Czy aby zdjąć atrapę trzeba zdejmować chłodnice ??? Widzę za kratką dwie śruby a dostępu do nich strzeże bateria chłodnic. Musze dostać się do tej od przodu czyli chłodniczki oleju skrzyni.

Dzięki i pozdrawiam

Oldmobil

  • Gość
Odp: pomoc w prawidłowej diagnozie usterki
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 15, 2012, 12:19:52 pm »
Żeby bez sensu nie robić nowych wątków poproszę o szybki hint:
Czy aby zdjąć atrapę trzeba zdejmować chłodnice ??? Widzę za kratką dwie śruby a dostępu do nich strzeże bateria chłodnic. Musze dostać się do tej od przodu czyli chłodniczki oleju skrzyni.

Dzięki i pozdrawiam

Dokopałem się :) Grill jest podzielony na 3 części : ramkę i dwie kratki. Każda kratka jest przymocowana za pomocą dwóch wkrętów umieszczonych na jej górnej części - trzeba zajrzeć od dołu "ząbkami do góry;) "
Reszta nie wymaga tłumaczenia :)

Pozdrawiam i dziękuje za wcześniejsze odpowiedzi
:)