Autor Wątek: Skrzynia biegów  (Przeczytany 15361 razy)

BlackV6

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 03, 2012, 21:41:14 pm »
i zapewne wywala błąd P 1712

Offline deptof

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 153
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 03, 2012, 22:06:34 pm »
no tak, wywalał go od początku.... po skasowaniu pojawia sie na nowo po 80 km/h
S-type 2.7 V6 2005;
S-type 4.2 V8 2002;
S-type 4.2 V8  R 2002;
S-type 4.2 V8  R 2005;
XK 4.2 V8 2008;
XKR 4.2 V8 2006.

moryc25

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 03, 2012, 23:11:19 pm »
P1712 oznacza błąd w komunikacji między skrzynią a komputerem. Sprawdź okablowanie.

Offline deptof

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 153
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 03, 2012, 23:28:46 pm »
czy może chodzić o inne okablowanie niż wiązka skrzyni biegów, czy też nowa wiązka skrzyni biegów musi być wadliwa?
S-type 2.7 V6 2005;
S-type 4.2 V8 2002;
S-type 4.2 V8  R 2002;
S-type 4.2 V8  R 2005;
XK 4.2 V8 2008;
XKR 4.2 V8 2006.

Kordian

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 23, 2013, 17:39:12 pm »
Miałem podobny problem ze skrzynią 5r55n i jako nowy posiadacz kota dopinam się do wątku. Może komuś pomogę poniższym wypracowaniem.
Błąd skrzyni wyskakiwał mi po gwałtownym dodaniu gazu lub przy ostrzejszym skręcie na niskich obrotach. Jesli jechałem prosto ruchem jednostajnie przyspieszonym, to nic złego się nie działo, no, może piątka trochę za późno wskakiwała. Diagnostyka wykazała błędy 4 i 5 biegu, oraz standardowy P1000. Za drugim razem doszedł jeszcze bład biegu 2 oraz U1262 - błąd komunikacji bus. Szukałem przyczyny w cewkach, świecach - jednak tu po podpięciu pod komp powinien pojawić się jeszcze błąd missfire na którymś z cylindrów, więc pozostała mi do sprawdzenia przepustnica, bo usterka pojawiła się zupełnie nagle mniej więcej w czasie wymiany oleju w skrzyni, która przed wymianą chodziła idealnie. Olej, filtr - zmienione zgodnie z instrukcją. Czyli wstępnie wykluczam wadę skrzyni i przyczyny szukam w silniku. Poza tym zauważyłem, że czasami nie zapalała się kontrolka P, park wtedy nie wskakiwał i nie dało się wyciągnąć kluczyka. Jednak przy wolnym przejściu z R na P zazwyczaj było ok, a park wchodził zawsze, gdy lekko pchnąłem auto do przodu lub tyłu. Zacząłem analizować, co jeszcze moglem popsuć. W tym czasie co wymiana wszelkich płynów ustrojowych jaga zafundowałem sobie jeszcze mycie silnika i... zmianę opon na "lepsze", bo z tyłu miałem zimówki, a zostały mi po poprzednim aucie całkiem ładne letnie pirellki - nie zgadzał się jednak rozmiar i zamiast szesnastek 225/55 założyłem 225/60. Po zmianie kotu łap na właściwy rozmiar problem (póki co od dwóch dni) się nie pojawia. Błędy w pracy skrzyni powodowane więc były pośrednio przez zły odczyt parametrów z ASR, a zły odczyt z kolei brał się od niewłaściwie dobranych opon - czy to jest prawdopodobne? a może błąd ustał, bo kostki pod maską porządnie wyschły po myciu? Najważniejsze jednak, że wszystko działa  :-V

mysiek

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 05, 2013, 23:54:43 pm »
Witam!
Dołączam się do wątku i opiszę jak ja rozwiązałem problem skrzyni.
Na wstępie: objawy jak wczesniej opisane.
Diagnoza po komputerze: wiązka lub zespół elektrozaworow w skrzyni.
Leczenie: zlany olej, zdjęta miska i filtr, wymontowany blok elektrozaworow.
Narzędzia: podstawowe klucze, miska na olej, lutownica, cyna, dobra pasta lutownicza, strzykawka do wlania oleju.
Problem tkwi w konstrukcji tego niemieckiego badziewia. Zrobione przez Bosch.  Pewnie panowie w fartuszkach długo myśleli jak usprawnić to ustrojstwo aby sie szybko popsuło. Całość wygląda na zgrzana ale tak nie jest. Obudowa jest zanitowana plastikowymi kołkami. Należy umiejętnie obciąć (zmniejszyć średnicę) kołków i delikatnie rozczlonkowac. Wewnątrz są ścieżki wykonane z cienkiej blaszki mosiężnej i tutaj możemy dostrzec wspaniały niemiecki pomyślunek. Ścieżki nie są lutowane do cewek ale są na nie nasadzane i w miejscu połączenia z końcówką cewki są przetloczone. Około 5 mm od tego przetloczenia ścieżka nosi ślad uderzenia jakby tepym przecinakiem. Wszystkie te ślady są zbyt równe aby zrobił je ktoś ręcznie.  Jest to zrobione aby w tym miejscu ścieżka pękła na skutek wibracji. Ścieżki nie są do niczego przykrecone ale jedynie zawieszone pomiędzy dwoma ściankami obudowy. Jest tam na tyle dużo luzu że ścieżki delikatnie wibruja. Okazalo się że ścieżka przy jednym z presostatow jest peknieta. Z uwagi na wszelką obecność oleju zalecam dokładne umycie benzyną ekstrakcyjna lub środkiem do hamulców.  Miejsce pęknięcia oczyścić delikatnie bardzo drobnym papierem ściernym, potem pasta lutownicza, cyna i stawiamy cynowego gluta w miejscu gdzie niemieccy inżynierowie przewidzieli pęknięcie ścieżki.  Postępujemy tak ze wszystkimi ścieżkami (śladami po tępym uderzeniu). Montujemy wszystko do kota i zapominamy o problemie. Zaraz minie dwa lata od operacji a kotek pogina bez problemu. Bardziej dociekliwych zapraszam na priv.
Pozdrawiam i powodzenia.

darek s

  • Gość
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 06, 2013, 16:28:23 pm »
Według mnie nie wbija się piąty bieg i dlatego wali błędy ją miałem to samo  zepsuła się płatka

Offline deptof

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 153
Odp: Skrzynia biegów
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 19, 2013, 19:46:36 pm »
Witam ponownie,
Kończąc historię mojej skrzyni to niestety happy endu nie było... Gdzieś pod Kielcami odmówiła definitywnie współpracy i nie znalazłem nikogo kto wiedziałby jak skłonić ją do zmiany zdania. Ostatecznie kupiłem angielską wersję S-typ’a ze skrzynią i silnikiem w doskonałym stanie i zmieniłem....wyszło taniej niż naprawianie z niewiadomym skutkiem.

Na wszelki wypadek wymieniłem też całe auto, żeby ze skrzyniami z modeli przed 2002 już nie mieć do czynienia. U mnie problem zaczął się również krótko po zmianie oleju w skrzyni...
S-type 2.7 V6 2005;
S-type 4.2 V8 2002;
S-type 4.2 V8  R 2002;
S-type 4.2 V8  R 2005;
XK 4.2 V8 2008;
XKR 4.2 V8 2006.