Autor Wątek: Błąd 00549  (Przeczytany 3815 razy)

Krzysio7890

  • Gość
Błąd 00549
« dnia: Maj 27, 2012, 22:18:20 pm »
Witam.

    Czy ktoś się spotkał z tym błędem: 00549 - sygnał zużycia paliwa? Skrzynia biegów źle mi chodzi, przy włączaniu D jest szarpnięcie a podczas jazdy wibracje jakby nie palił na któryś cylinder. Po podłączeniu komputera wywala ten błąd i nic więcej.

seba_xj

  • Gość
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2012, 22:26:21 pm »
Podaj model i rocznik.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2012, 22:28:37 pm »
Podaj model i rocznik, czy jesteś pewien takiego oznaczenia błędu? Zazwyczaj zaczynają się od litery P :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Krzysio7890

  • Gość
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2012, 22:30:26 pm »
Mój kot to x308 4.0 z 97r.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2012, 23:01:31 pm »
Hej, nie ma kodu 00549, takze nie ma kodu P0549. Skad masz ten kod?

Krzysio7890

  • Gość
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 28, 2012, 09:39:15 am »
Po podłączeniu do komputera w pobliskim warsztacie pokazało ten błąd. Według VAG:

00549
Sygnał zużycia
zwarcie z masą
przerwa / zwarcie z masą 
niewiarygodny sygnał

Informacje pomiędzy komputerami sterującymi wymieniane są poprzez przewód łączący.
Warunek rozpoznania usterki: Sygnał liczby obrotów silnika i sygnał przepustnicy OK, ale
przez 200 ms nie rozpoznano sygnału zużycia z komputera sterującego automatycznej
skrzyni biegów.

Przewód łączący pomiędzy komputerem sterującym silnika a komputerem sterującym skrzyni biegów dla sygnału
zużycia paliwa/sygnału obciążenia jest przerwany lub w przewodzie jest zwarcie z masą względnie potencjałem
plus.

Przewód łączący do dalszych podzespołów, które odbierają ten sygnał (np. komputer samochodowy), jest przerwany lub w przewodzie jest zwarcie z potencjałem plus.
Zwarcie w podzespołach, które również odbierają ten sygnał (np. komputer samochodowy)

Jutro jadę do serwisu Jaguara, może tam znajdzie się ktoś "mądry".


Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 28, 2012, 10:20:42 am »
Serwis Jaga to dobry pomysł, ale spróbuj podłączyć przez kabel OBD II przez standardowy program, będzie taniej.  :-V Jeśli błąd nie dotyczy, skrzyni biegów, abs-u, poduszek, to powinien być do odczytania. Powodzenia !
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Krzysio7890

  • Gość
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 29, 2012, 18:47:53 pm »
Błąd dotyczy skrzyni biegów. Czy ktoś wie jakie były różnice w skrzyniach zf 5hp-24 w jaguarach w poszczególnych latach? Dzisiaj dowiedziałem się w serwisie, że różniły się czymś wewnątrz i nie każda pasuję.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje życie samochodowe.....
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 29, 2012, 20:01:38 pm »
no ten kod nie existuje... tu jest PDF z wszystkimi kodami, wlącznie z skrzynią.... http://teds.servepics.com:49999/XJR/XJR_DTC_codes.pdf i jak zdejmiesz nazwę pliku to jeszcze tam pełno innych artykułów....

ale powiedz jaki był przez Jaga znaleziony kod i jaka część wskazana..... naturalnie woleliby wymienić skrzynie, ale przeważnie kody to tylko część jakaś, i nie wymaga wcale wymiany chyba że czułeś że sie slizga albo chrupie przy zmianach.... jeszcze bym nie szukał skrzyni.

Racja, Jagi mają "zmodyfikowane" skrzynie, ten model używany był do wielu innych wozów....
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------

Krzysio7890

  • Gość
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 05, 2012, 22:45:44 pm »
Po długich zmaganiach w serwisie wymieniono 2 cewki i podobno już jest dobrze ale auto jeszcze słabo się zbiera bo niby jedna z sond lambda jest uwalona a może po prostu kabel albo kostka, jutro będą badać dalej. Jak będę miał kody błędów to oczywiście podam. Skrzynia w porządku. Natomiast podobno trzeba uważać przy ewentualnym zakupie, bo te z modelu x308 3.2 i 4.0 z tych samych lat różnią się czymś wewnątrz. Czy ktoś może to potwierdzić? Czy nawijają mi makaron?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 05, 2012, 23:29:53 pm »
Jeśli mówisz o cewkach, to tak różnią się wnętrzem. Jeśli lambda jest uwalona, to nie pokaże Ci na desce, ale na kompie, tak. Jeśli jest uwalony w niej kabel, to Ci pokaze  "restricted performance".
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Krzysio7890

  • Gość
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 06, 2012, 07:33:59 am »
Pytałem odnośnie skrzyń biegów. Podobno te z 3.2 i 4.0 różnią się, tak samo te z 1998r i np. 2001 też się różnią.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 06, 2012, 12:25:31 pm »
Cewki są 2 i 4pinowe
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Krzysio7890

  • Gość
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 06, 2012, 21:09:44 pm »
Pytałem o skrzynie.

DJ Krystian

  • Gość
Odp: Błąd 00549
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 06, 2012, 21:15:05 pm »