Autor Wątek: Szarpanie w czasie jazdy  (Przeczytany 3248 razy)

KUKI

  • Gość
Szarpanie w czasie jazdy
« dnia: Maj 27, 2012, 15:33:01 pm »
Witam forumowiczów mam S-typa 3,0 automat z 2000 roku. W czasie jazdy przy ok. 2000 obrotów zaczyna mi szarpać autem, tak to wygląda jakby w chwili  dodania gazu zaczynał wypadać z zapłonu, a w czasie postoju na wolnych obrotach czuć od czasu do czasu lekkie szarpnięcie silnikiem jakby jeden cylinder się troszeczkę pogubił. Podpinałem go do kompa i wyskoczył mi tylko jeden błąd P0420. Co o tym sądzicie i proszę o pomoc. Pozdrawiam.


 :-kogutki

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2012, 15:40:12 pm »
Temat już nie jeden raz wałkowany na forum. Padają ci cewki zapłonowe. Pomoże wymiana cewek i świec.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

m10

  • Gość

KUKI

  • Gość
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2012, 19:08:48 pm »
A co z błędem P0420 o niskiej sprawności katalizatora sekcji pierwszej, czy może mieć wpływ na to niedomaganie układu zapłonowego ?

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2012, 19:31:02 pm »
Nie spala ci paliwa i dostaje się ono do kata i go zanieczyszcza co wyłapują sondy lambda i wtedy komp mysli że kat jest uszkodzony i nie oczyszcza spalin
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

KUKI

  • Gość
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 27, 2012, 19:46:27 pm »
A czy może orientujesz się z której strony jest katalizator sekcji pierwszej ? Z góry dziękuję za pomoc pomoże mi to zawęzić poszukiwania do jednej z głowic.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 27, 2012, 19:49:28 pm »
Wymienia się wszystkie cewki a nie pojedynczo. To tak na marginesie. Pierwszy blok to ten po stronie kierowcy.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

KUKI

  • Gość
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 27, 2012, 20:03:21 pm »
Tak wiem że wymienia się wszystkie, pytałem tylko z ciekawości bo te z drugiej głowicy zostawił bym sobie awaryjnie na czarną godzinę. Jeszcze raz wielkie dzięki za informacje. Pozdrawiam i wybieram się jutro na małe zakupy ale najpierw zacznę od świec.

 :-thank

 :-super

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2012, 20:21:48 pm »
Jezeli wymieniasz wszystkie, to ta czarna godzina bedzie daleko. Jak nie wymieniasz to ta czarna godzina moze byc jutro.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 27, 2012, 20:59:23 pm »
Wymiana świec to tak zwane leczenie syfa pudrem. Na początku będziesz miał poprawę, ale po czasie ci to wróci.
Poza tym świece to platyny i koszt 6 x 40 zł to będziesz miał wyrzucone w błoto.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

KUKI

  • Gość
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 02, 2012, 18:44:29 pm »
Raczej się mylisz, bo raczej tych świec nikt jeszcze nie wymieniał a auto ma najechane 150 tysięcy tak więc ich czas już dawno przeminął.

JaaC

  • Gość
Odp: Szarpanie w czasie jazdy
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 30, 2014, 13:48:50 pm »
mialem ten sam problem przy 127 tys... z informacji które pobrałem z forum byłem przekonany ze bedzie to problem z cewkami i swiece prawdopodobnie..  po wizycie u dobrego mechanika i diagnoze z kompa okazało sie ze cewki sa ok.. wymiana swiec byla koniecznoscia bo byl to juz odpowiedni czas.. problemem okazały sie uszczelki kolektora ssacego.. byly w opłakanym stane.. problem ustał. \ Najpierw polecm sprawdzenie cewek.