Autor Wątek: Radio przestało działać  (Przeczytany 7529 razy)

Mr_Daimler

  • Gość
Radio przestało działać
« dnia: Maj 16, 2012, 21:30:36 pm »
Dziś wsiadłem do auta, odpalam silnik, włączam radio a tu nic....   ??????  Ostatni raz jak nim jechałem radio działało bez zarzutu, a dziś włączam i kompletnie nic,  wyświetlacz nie świeci, w głośnikach nic nie słychać, po prostu jak by do radia nie dochodził w ogóle prąd. Pierwsza myśl to bezpiecznik. Sprawdziłem ten po prawej stronie C1 i był bez zarzutu (ale i tak spróbowałem odpalic na innym, tez nic).  Czy kiedykolwiek słyszeliście żeby radio sie ot tak spaliło ? Jak by było jakies spęcie to bezpiecznik powinien szlak trafić a nie radio. Co to może być. Jest jeszcze jakis innym bezpiecznik do odpowiedzialny za radio ? Rocznik mojej Xj40-tki to 91. A tak wyglada radio:

http://www.ebay.co.uk/itm/jaguar-daimler-xj6-xj40-radio-AJ9200R-DBC11304-/360458198595?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53ecfb9e43#ht_500wt_1202

Ratujcie, piszcie wszelkie sugestie

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 16, 2012, 21:34:17 pm »
Do radia w zaleznosci od rocznika uzywali jeszcze dodatkowych bezpiecznikow "luznych", w kablu doprowadzego
pradu do radia. Nie zostaje nic innego niz wymontowac radia i sprawdzic "na krotko".

Tu jest instrukcja jak sie dostac do radia (dotyczy X300, w XJ40 jest tak samo):

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,5106.0.html


Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2012, 01:02:35 am »
Jesli nie jakis wewnetrzny bezpiecznik na kablu to fuseboxy do przelutowania. Peka w nich przewod masy i czasem inne luty i radio nie dziala. Dosc popularna usterka. Dopiero co u siebie 'naprawialem radio'.

Mr_Daimler

  • Gość
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 17, 2012, 07:39:15 am »
ok dzieki kogutki, tego własnie chcialem uniknąc ale widze ze sie nie da. Radio to kiedys wyciągałem to wiem jak to sie robi.

kata83 to chyba nie to co Ty piszesz, bo jesli dobrze zaobserwowałem to pokładowy telefon siedzi na tym samym bezpieczniku co radio, czyli C1 (10A), bo wyciągałem i wkładałem z powrotem bezpiecznik przy właczonej stacyjce i po włozeniu z powrotem telefon wydał z siebie dzwiek taki jak normalnie wydaje gdy przekrecam kluczyk, czyli samo gniazdo tez jest chyba ok.
Bardzo jestem ciekaw co to moze byc. Trudno mi uwierzyc ze radio sie spaliło, tak poprostu, przeciez nie zmeinialem glosnikow, nie robiłem zadnych modów....:/

Mr_Daimler

  • Gość
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 17, 2012, 10:20:28 am »
no dobra wyciągnałem go i jest problem, jak ja mam go podłaczyć na krótko ?? Z masą nie ma problemu ale jak podłaczyc plus ? Ktora to w ogóle jest wtyczka ? Bo jest tak: kwadratowa biała z wieloma pinami - domniemam ze to głośniki, potem wtyczka z jednym pinem a własciwie bolcem - mniemam ze to antena, no i czarna okrągła wtyczka z 8 pinami, wyglada na jakąs wtyczke starego typu i to pewnie jest "+", to jak ja mam teraz podlaczyc z akumulatora do tego plus ? Musiałbym miec taką wtyczke. Co ja mam teraz zrobic ?

p.s. na żadnym kablu (tzn na tym odcinku na ktorym go widać i da sie namacać) tuz przed radiem nie ma żadnego bezpiecznika, wiec co ? rozumie ze go nie ma wcale, bo chyba nie dali bezpiecznika w miejscu takim ze trzeba rozbierac pół deski rozdzielczej zeby sie do niego dobrac, hm ?

romek

  • Gość
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 17, 2012, 15:34:30 pm »
Top row from left to right 6 5 4 _ _ 3 2 1
Bottom row left to right 14 13 12 11 10 9 8 7

Top line '91 / '92 MY showing wire colour and service
[Beneath the equivalent '93 / '94MY wiring] with obvious exceptions noted:-

1 - Red/white - LH front door speaker
[Slate/purple - LH front bass + LH front tweeter]

2 - Red/brown - LH rear door speaker 
[Slate/red - LH front bass + LH front tweeter]

3 - Red/green - Common LH front & rear door speakers
[Not used]

4 - Light Green/black - Aerial via CPU
[Light Green/black - Aerial via CPU (pre- VIN 687219)]

5 - Red/light green - LH bass speaker
[Black/slate - LH rear bass + LH rear tweeter]

6 - Red/purple - LH bass speaker
[Pink/purple - LH rear bass + LH rear tweeter]

7 - Red/brown - RH front door speaker
[Slate/pink - RH front bass + RH front tweeter]

8 - Pink/yellow - RH rear door speaker
[Slate/orange - RH front bass + RH front tweeter]

9 - Pink/light green - Common, RH front and rear door speakers
[Not used (Purple/orange - telephone mute '94 MY)]

10 - Light green/orange - Ignition switched power
[Light Green/orange - Ignition switched power]

11 - Brown/white - Radio memory
[Brown/red - Radio memory]

12 - Red/green - Radio illumination
[Red/light green - centre console clock]

13 - Pink/red - RH bass speaker
[Black/white - RH rear bass + RH rear tweeter]

14 - Pink/orange  - RH bass speaker
[Pink/green - RH rear bass + RH rear tweeter]

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 17, 2012, 17:46:09 pm »
ok dzieki kogutki, tego własnie chcialem uniknąc ale widze ze sie nie da. Radio to kiedys wyciągałem to wiem jak to sie robi.

kata83 to chyba nie to co Ty piszesz, bo jesli dobrze zaobserwowałem to pokładowy telefon siedzi na tym samym bezpieczniku co radio, czyli C1 (10A), bo wyciągałem i wkładałem z powrotem bezpiecznik przy właczonej stacyjce i po włozeniu z powrotem telefon wydał z siebie dzwiek taki jak normalnie wydaje gdy przekrecam kluczyk, czyli samo gniazdo tez jest chyba ok.
Bardzo jestem ciekaw co to moze byc. Trudno mi uwierzyc ze radio sie spaliło, tak poprostu, przeciez nie zmeinialem glosnikow, nie robiłem zadnych modów....:/


Z fuseboxami jest tak ze wszystko zalezy od tolerancyjnosci urzadzenia ;) Dzialac moga swiatla lub jedna szyba a cos innego na tej samej peknietej masie juz nie bedzie.

Chodzi o cos takiego :


tomek1212

  • Gość
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 17, 2012, 23:04:22 pm »
Ta okrągła z wieloma przewodami jest do zmieniarki, natomiast zasilania i głośniki są w tej dużej białej wtyczce.

Mr_Daimler

  • Gość
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 17, 2012, 23:42:46 pm »
ok sprawdziełm i prąd dopływa do radia, jest prąd w kablu, czyli to nie bezpieczniki ani nie gniazdo tylko radio sie spaliło. Podłaczyłem moje stare radio, takie samo,  ale w którym magnetofon "świrował" (sam właczał sie scaning albo autorevers) i zadziałało, tzn. zapałiło sie ale o dziwo guziki nie działały i nie mogłem wpisac kodu (ono było juz kilka razy rozbierane i rzucane o ziemie :) wiec guzkiki mialy prawo nie dzialac). No wiec pomysłalem sobie skoro stare radio działa (świeci) tylko guziki z panela nie działają i kasety w nim świrują to przełozyłem z radia ktore sie własnie spaliło sam moduł z magnetofonem oraz panel z guzikami, podłaczyłem i radio sie zapaliło, tylko dalej guziki nie działają i nie moge wpisac kodu  :-thumpdown Nie wiem czemu nie działają. Do panela ida dwa kable:
jedna wtyczka ktora trzeba podpiąć
oraz super cieniutki pasek z nadrukowanymi przeowadmi

oba poprawnie podłaczyłem i zeby było śmiesznie wyświetlacz działa a guziki nie. Poddaje sie. Jutro jade na szrot jaguarów i moze jakies kupie w rozsądnej cenie.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 18, 2012, 15:57:31 pm »
Pewnie ci zaśniedziały styki pod guzikami i przez to nie działają. :-gwizd
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Mr_Daimler

  • Gość
Odp: Radio przestało działać
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2012, 00:51:28 am »
nie nie, to na pewno nie to, jeszcze kilka dni temu działały bez zarzutu, napisałem przeciez że próbowałem obu paneli, oba raczej nie zaśniedziały.

Tak czy siak, radyjko kupiłem na szrocie Jaguarów (bez kodu), rozebrałem, przeczyściłem, rozkodowałem i hula jak ta lala.

Tak na marginesie fajna jest ta stronka na której rozkodowywałem radio.  Kosztuje to (do mojego radia przynajmniej) 10 funtów - czyli jakies 50 zeta. Pewnie mozna to zrobic za darmo, ale stwierdziłem ze 10 funtów to nie wygórowana cena, tym bardziej ze nie trzeba nigdzie jechac. Nie trzeba miec żadnego numeru VIN ani nic takiego (znów w przypadku tego radia), a przecięż nie znałem numeru VIN auta z jakiego radio zostało wymontowane, na szrocie mi nie podali. Ale trzeba mieć wyciągnięte radio żeby odczytać dokładnie model z etykiety (w moim przypadku AJ9200R), numer partii (u mnie DBC11304) a także "pad code", który się znajduje właśnie pod tą etykietą na której były napisane wyzej wymienione informacje (dlatego sugeruje spisać te informacje zanim się będzie zdzierać etykietę). No więc pod tą naklejką jest dziura w metalu, o wymiarach mniej wiecej 5 mm x 10 mm. Trzeba - najlepiej tylko w tym miejscu - odedrzeć etykietę by ujrzeć w głębi płytkę z lutami.  Luty są ułożone w 6 rzędach, jeden pod drugim. W jednym rzędzie znajduję sie jeden duży lub dwa małe luty. Jeśli jeden duży to znaczy że jest to "1", jesli dwa małe to "0". I powstaje kod w postaci np. 010001. Kod odczytujemy panelem skierowanym do nas, czyli, etykieta z której wcześniej sczytywaliśmy informacje bedzie teraz do góry nogami. I te informacje (numer modelu, numer partii i "pad code") podajemy w formularzu zgłoszeniowym na tej stronie, płacimy 10 funtów (50 zeta) PayPalem lub po prostu karta debetową/kredytową. Natychmiast otrzymujemy potwierdzenia zapłaty i rodzaj usługi na emaila a za kilka godzin gotowy kod. Ja wysłałem zgłoszenie i zapłaciłem około godziny 18:30 wieczorem a kod dostałem około 21:00  Czylli to nie musi byc w godzinach roboczych :)
Nie podaje adresu tej strony bo to by mogła być krypto reklama, zainteresowani mogą pisać na privie. Chyba że mogę podać tą stronkę jako pomoc dla innych to niech moderator napisze że mogę  :-wings