Autor Wątek: 2,5 czy 3,0 ?  (Przeczytany 4712 razy)

Patryk

  • Gość
2,5 czy 3,0 ?
« dnia: Maj 06, 2012, 20:57:55 pm »
Witam
Z tego względu że jeżdżę vandenplasem, na xtypach znam się słabo z leksza mówiąc. Na codzień śmigam mondeo ale tak sobie pomyślałem że miło by było pozostać z jedną marką i wymienić mondziaka na x typa. Stąd pytanie czym poza osiągami różnią się silniki 2,5 i 3,0. Jakie mankamenty i jakie zalety, jednego i drugiego. Moim faworytem byłby x z napędem 4x4 i z gazem (do codziennej jazdy kieszeni byłoby lżej). Który z gazem lepiej chodzi i jak sie spalanie waha? Jeżeli podobny link już był a nie zauważyłem to proszę o naganę ;)

Artur G.

  • Gość
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2012, 09:59:55 am »
Jak ja szukałem  x-typa  to mi proponowano  3.0. Dlaczego?  bo:
1. 2.1 - napęd tylko na  przód,  moc trochę przy mała,  spalania minimalnie  mniejsze  od  2,5 i  3.0. (zaleta to to, że będziesz miał  ciszej  w samochodzie  podczas jazdy)
2.  2,5 - napęd na 4,  moc wystraszająca,  spalania  minimalnie mniejsze od 3.0
3.  3.0 - jw, moc więcej niż wystarczająca,  spalanie akceptowalne.

Ja  kupiłem 3.0 i jestem  szczęśliwy.

Poza tym przeszukaj  forum,    na Twoje  pytania  będzie dziesiątki  odpowiedzi.  Zapraszam do lektury.

Turbine84

  • Gość
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2012, 11:19:25 am »
Ja miałem podobny dylemat przed zakupem jak kolega powyżej...

Poczytałem troche na necie i z podobnych powodów (osiągi, 4x4, minimalne różnice w spalaniu) kupiłem 3.0 (pozdro dla Strawinskiego:)) i zagazowalem. Spalanie 12 -13 (70%po miescie) a w zimie po gorach nie ma na mnie mocnych.

WAZNE ! Nie kupuj "amerykanca" 3.0 - potem sa przygody z gazem.

Pzdr

robertth

  • Gość
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2012, 02:02:31 am »

WAZNE ! Nie kupuj "amerykanca" 3.0 - potem sa przygody z gazem.

Pzdr

Możesz rozszerzyć jaka jest różnica i w czym tkwi problem zagazowania między amerykańcem a wersją euro?

benjamin

  • Gość
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2012, 08:07:42 am »
w wersji "na ameryke" jest drugi czujnik ciśnienia paliwa przy zbiorniku  i stąd cały problem

Artur G.

  • Gość
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2012, 12:06:25 pm »
Poczytałem troche na necie i z podobnych powodów (osiągi, 4x4, minimalne różnice w spalaniu) kupiłem 3.0 (pozdro dla Strawinskiego:)) i zagazowalem. Spalanie 12 -13 (70%po miescie) a w zimie po gorach nie ma na mnie mocnych.

Potwierdzam w całości,  w zimie w  te ferie sprawdziłem, cztery porządne zimówki i nie ma  mocnych,   mieszkałem na Gubałówce.
Tylko ja nie gazowałem,  ale  robię  małe  przebiegi ..

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2012, 22:06:16 pm »
tylko 3.0!
2,5 jest odczuwalnie słabsze, a pali tyle samo (pół, może litr, a jak manual 3.0 to pali tyle co automat 2.5)

Patryk

  • Gość
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 28, 2012, 19:41:00 pm »
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi ;) Odpisuję dopiero teraz, ale bujałem się trochę po szpitalu, więc brak kompa ;) Pozdrawiam!

VORQUE

  • Gość
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 31, 2012, 20:07:54 pm »
witam,

chciałbym podrążyć wątek kolegi... kwestie spalania już powyżej są omówione ale nurtują mnie jeszcze następujące wątki:

1. czy konstrukcja tych silników jest podobna? chodzi mi o koszty ewentualnych napraw..z tego co wstępnie wiem to nie mają raczej nic wspólnego z fordowskimi częściami

2. jakie są najczęstsze usterki?

3. Czy w zawieszeniach 2,5 a 3,0 są różnice? np: droższe amortyzatory czy wahacze itp

4. Słyszałem o częstych awariach instalacji elektrycznych czy są w obu modelach są te same problemy?? czy np w 3.0 jest więcej czujników itp

5. jak sprawuje sie napęd 4x4? słyszałem że są strasznie drogie bo wymienia sie je tylko razem z podporą wału.

narazie tyle :) kolejny zestaw kiedy już nakarmie moją ciekawość

z góry dziękuję za odpowiedzi pozdrawiam :-V

Artur G.

  • Gość
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2012, 11:33:46 am »
Wg mojej wiedzy:
1. silniki identyczne ... poza głowicą  wiele części można  podpasywać (min. sprawy eksploatacyjne, wyraźnie tańsze z  napisem motocraft)
2. u mnie  brak usterek (poza spaloną przetwornicą od ksenona) i wszędobylską rdzą  :-nie
3. żadnych  różnic
4. instalacje  te same, czujniki? ich ilość zależy od wyposażenia samochodu, u mnie  poza przetwornicą wszystko ok. żadnych awarii elektryki
5. 4x4 u mnie działa świetnie, problem w tym że słychać reduktor czasie  jazdy, to nie awaria porostu napęd jest głośniejszy  od wersji 2,1 bez  opcji  4x4. Awaria? fakt może  pochłonąć sporo kasy ale czy w  innych  maszynach  4x4 nie jest podobnie?
To tylko moja wiedza z  doświadczenia  i forum. jeśli sie  mylę chętnie  też zapoznam sie  z  opiniami.

Exstream

  • Gość
Odp: 2,5 czy 3,0 ?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 23, 2012, 23:33:40 pm »
Mam 3,0 Amerykańca [bez gazu] już prawie dwa lata. Pierwsza usterka elektryczna to niedziałający zamek centralny w drzwiach kierowcy. Muszę sprawdzić co się stało.

Spalanie średnie według wskazań komputera pokładowego z całego, dwuletniego okresu użytkowania 12,5l (miasto, zima, trasa) około 20 tyś.km
Nic nie cieknie, nic nie stuka, a przy dobrych oponach klei się do drogi.
Satysfakcja gwarantowana! :-tylko